{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Hvad ville I gøre?? {{forumTopicSubject}}

I frygt forat blive høvlet ned...... spørger jeg alligevel, da jeg er megt fortvivlet :0(

Sagen er den at Jazzy kom til skade for ½ år siden.
Han fik det man ved mennesker ville kalde et hekseskud, i lænden.

Det er en blodåre der brister så der bliver dannet en "kugle", den kugle går så ind og trykker på nogle nerver ned i hans ben.

I det at det er en blodåre der brister kan man kke operere.

Jeg har nu snakket med 2 dyrlæger der ikke mener der er nogen måde (behandlinger) man kan hjælpe ham.

Ingen medikamenter eller noget...... udover smertestillende.

Når det er allerværst får han smertestillende, men man kan se han stadig har ondt........

Det gør at han har svært ved at komme op fra gulvet, svært ved at komme ind i bilen osv.

Når han har ondt trækker han sig væk fra os, og lægger sig et sted hvor der er godt med plads rundt om ham.

Man kan ikke rigtigt sige hvad det er der gør at han får ondt, udover at det er en forkert bevægelse.......

Men hvis vi helt skal udgå det skal han være i snor konstant (på nær indenfor), altså ikke komme ud i hundeskoven og fræse, ikke komme til stranden og bade, ikke lege med andre hunde (hvilket er lidt svært når vi har 2 hunde). Han kan ikke engang komme ud i vores have uden snor, da han tit fræser rundt i haven som en anden greyhound :0)

Hvis han skulle fratages alt det...... hvad er hans liv så værd.....????

Det er som sagt et ½ år siden det skete, og siden er det sket 8 gange (hvor jeg kan huske hvad vi har lavet), og så er der alle de gange som jeg ikke kan huske.......

Vi har 2 børn, og jeg er bange for at han en dag skal komme til at bide dem, eller os, hvis vi er ved at falde over ham og han ikke kan komme op/væk fordi han har ondt (han har det med at lægge sig de mest mærklige steder).

Det ville man jo så ville kunne undgå ved at lukke ham ned i baggangen, men det er jo heller ikke fair at han skal ligge dernede hele aftenen!!!!!

Det er ikke hver dag det sker, nogle dage kan han godt holde til de forskellige ting, andre dage ikke......

Hvor længe skal man blive ved??

Hvor længe skal man se tiden an??

Han er jo stadig jordens dejligste hund, man kunne ikke ønske sig en bedre, men bliver han holdt i live for min skyld???

Der er ingen behandlingsmuligheder........

Kun at holde ham i snor konstant....... dvs. ingen leg, ingen stræk-ud-løbeture, ingen svømning osv.
Er det et værdigt liv for en hund at leve??

Ikke at jeg tager beslutningen ud fra hvad I ville gøre (forstå mig ret), men jeg har virkelig brug for at høre hvad andre ville gøre i min situation...... ????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville I gøre??
  • #1   2. nov 2007 Jeg beklager at skulle skrive dette,men var han min hund ville jeg lade ham slippe for mere nu.Det lyder som om han har meget ondt og konstante smerter på trods af at han får medisiner og det ville jeg ikke byde min hund.At han alltid skal være i snor kan han nok sagtens leve med,det er mere smærten jeg tænker på.Føler virkelig med dig.Det er en svær beslutning du står overfor.

• #2   2. nov 2007 Synes du skal prøve at gøre op med dig selv hvad DU synes er et værdigt hundeliv. Og hvis ikke du mener han har det, så ville en aflivning for mig være eneste løsning.

Men hvordan fremtidsudsigterne er skal self med i overvejelserne. Altså du skriver der ikke kan medicineres/opereres osv, men er det noget der kan blive bedre af sig selv, eller skal han for altid leve sådan?

• #3   2. nov 2007 Det er så svær en beslutning at tage. men hvis han ikke kan gøre nogle ting og trods det stadig har ondt, ja så ville jeg nok også vælge en aflivning

• #4   2. nov 2007 Kan en hund ikke have et optimalt hundeliv, er der kun en for mig.

• #5   2. nov 2007 Michelle : Altså den 1. dyrlæge mente at når først han havde haft det en gang, så ville det være noget vi kunne risikere kom igen....... ja tak!!!!! Hele 8 gange (som jeg kan huske) og så dem ved "siden af". Han mener ikke der er noget vi kan gøre for at hjælpe ham......
    Den anden dyrlæge jeg snakkede med ville ikke give ham et år mere hvis det fortsatte på denne måde......
    Han mener heller ikke der er noget vi kan gøre for ham.....

Det vrste er at det sker hyppigere og hyppigere......

• #6   2. nov 2007 Ok, ja hvis det er fremtidsudsigterne, så var den blevet aflivet hvis det var min hund. Synes ikke det er rimeligt at hunden skal leve resten af sit liv med smerter.
    Selvom aflivning er en hård beslutning, så tror jeg det vil blive endnu hårdere for dig at se at hunden har smerter altid + at det self er synd for hunden.

Men jeg føler virkelig med dig, det er ikke en rar situation.

• #7   2. nov 2007 Ane Mari : Tak for de søde ord :0)
    Jeg har oså dyrlægen med på råd, hele 2 faktisk......
    Men har virkelig brug for at høre hvad andre ville gøre i min situation..... hvofor ved jeg faktisk ikke......

• #8   2. nov 2007 Jeg ville lade ham få fred. Jeg ville ikke kunne leve med at vide at han har ondt, selvom hunde jo helst ikke viser det. Og du har børn, så som du siger, tænk hvis han har så ondt en dag at han kommer til at bide en af dine børn.
    Som du beskriver det, synes jeg ikke det lyder til at der er så meget hundeliv tilbage og så synes jeg at han burde komme herfra med værdighed.

• #9   2. nov 2007
    Min egen holdning er at det er ved at være nok...... men hold kæft hvor gør det ondt at nå dertil!!!!!!!!!
    Og man tvivler hele tiden på om det nu er den rigtige beslutning...... men det gør så ondt at se, at han har så ondt..... :0(

• #10   2. nov 2007 Giv han fred........han fortjener det.

• #11   2. nov 2007 Årh sikke en beslutning. smiley

Inderst inde ved du tydligvis hvad du synes er rigtigt, lad ham få en dejlig dag og lad ham komme herfra med værdigheden.

Jeg føler virkelig med dig.

• #12   2. nov 2007 Har du talt med landbohøjskolen, med henblik på en second opinon. De har landets dygtigste kiruger derinde.
    Din hund er jo trods alt ikke så gammel.

• #13   2. nov 2007
    Gitte : Problemet er at det er en blodåre der brister....... det kan man ikke operere..... :0(

Kommentér på:
Hvad ville I gøre??

Annonce