{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Cava
Cava
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 300

træning bordercollie {{forumTopicSubject}}

Mens jeg går og venter på at få min nye lille vaps hjem, så kan man jo lige så godt forberede sig mest muligt på hvordan hunden skal trænes.

Jeg skal gå til træning i dch så snart hunden er gammel nok, men er der nogen der har gode råd til træning af de ting der er særlige for racen?
Min forrige hund havde meget svært ved at håndtere hyrdeinstinktet overfor heste, og da hunden skal være min følgesvend i stalden, så er det meget vigtigt, at træningen af dette bliver korrekt fra starten.

Så jer derude med bordercollier, der ikke bruges til hyrdning; hvordan har I gjort?
Alle gode råd modtages gerne....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træning bordercollie
  • #1   22. apr 2012 Har hyrdet med den, så den netop lærer at håndtere sit instinkt.

• #3   22. apr 2012 Det bliver ikke en mulighed at hyrde med den, så derfor søger jeg gode råd og erfaringer fra folk til hvad man ellers kan gøre.... Ja generelt bare gode råd til træning af en bordercollie...

• #6   22. apr 2012 Hvorfor er hyrdning ikke en mulighed?

• #9   22. apr 2012 Karin: Ja jeg håber da også at kunne starte på hvalpehold med det samme, men var faktisk i tvivl om, om man sku vente til den var 12 uger.
    Min gamle hund kom først afsted, da den var et halvt år og det var bare alt for sent. Har allerede bestilt plads på hvalpehold, men vapsen er kun 3 uger, så det var derfor jeg skrev "gammel nok".

Du har nok ret i, at det vigtigste er ro og koncentration....

Myr: hyrdning er ikke en mulighed, fordi det ikke interesserer mig. Gjorde det lidt med min gamle hund, men det kræver over en times kørsel og hele dage trukket ud af kalenderen, så det bliver ikke aktuelt.

• #10   22. apr 2012 Karin: Dit link ser spændende ud. Foreløbig er planen lydighed og rally, da jeg synes, det er rigtig sjovt, og så skal jeg da også prøve noget agility en dag.

Det jeg er spændt på er, om jeg kan overføre træningen fra træningspladsen til ridecenteret med løse heste på foldene; det havde den gamle rigtig svært ved...

Kommentér på:
træning bordercollie

Annonce