416 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Tisseri indendørs? Tisseri indendørs?

Hej Hundevenner..

vores lille pige på snart 6 måneder har det stadig med at tisse indenfor og det er næsten dagligt og vi kan ikke finde ud af hvorfor? vi er ude at gå med hende 2-3 gange om dagen i skov og strand og så ellers bliver hun lukket ud hveranden time i haven ca og så når hun har sovet og spist.. men stadigvæk sker det!

Vi siger fy til hende de gange vi ser hende tisse og der ser hun ud til at forstå at hun har gjort noget galt, har været hos dyrlægen og tjekke for blærebetændelse men hun er sund og rask..

Hva gør vi?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisseri indendørs?
  • #1   20. feb 2012 Lad være med at skælde ud som det første. Hun bliver bare utryg ved at tisse foran jer, og søger hen, hvor det er trygt=indenfor.

I må ud med hende hver gang og rose helt vildt. Og vaske af i rodalon. Nogle hunde er meget længe om at lære det

• #2   20. feb 2012 Stop med at skælde ud og lufte, lufte, lufte hende hele tiden og en masse ros når hun tisser ude.

• #3   20. feb 2012 ok.. fint nok! så må vi op og hente noget af det i morgen! vi roser hende allerede når hun tisser og pøller udenfor, massere af kæleri og en lille guf som belønning.. det fortsætter vi med og stopper med fy når uheldet er ude...

Hun er så dejlig og vi er så glade for hende! ville bare være dejligt at vi lige kunne få styr på det tisseri..

• #4   20. feb 2012 Ja ingen skæld ud når der sker uheld inde, "lad som ingenting", men derimod en masse ros når hun gær hvad hun skal ude. Og ja god ide med rodalon, det fjerner lugten i dybten.

Det skal nok komme smiley

• #5   20. feb 2012 Drikker hun meget?

• #6   20. feb 2012 ja og det spurgte vi dyrlægen om hvor vi så efter at have hende undersøgt fik af vide at vi bare skulle sørge for at hun ikke kun lappede i sig konstant og kun sørge for at der er en lille smule vand i skålen af gangen så hun ikke tømmer den ene efter den anden.. ved så ikke om det er det rette? jeg mener jo at hun skal have adgang til frisk vand hele tiden.. vi ved jo selv hvor skidt man kan få det hvis man er tørstig og ikke kan få noget at drikke..

• #7   20. feb 2012 Jeg tror altså jeg ville få undersøgt hende en gang mere, hos en anden dyrlæge, også måske få hende tjekket for nogle flere ting smiley

• #8   20. feb 2012 Er hundene blevet avlet meget mere psykisk skrøbelige efter årtusindeskiftet?

Jeg kan intet se galt i, at hvis jeg er så "heldig" at tage min voksne hanhund på fersk gerning i at løfte ben inde i huset (som han ved ikke er tilladt), så får han altså et "NO!" og bliver lukket ud i haven.
    Hunden der er tale om udviser dog ingen angst for at lette ben foran mig eller have mig til at se på når han skal toilette sig.
    Jeg kan ikke bare ignorere den adfærd hvis jeg vitterligt står og glor på at min hund p*sser op af mine møbler velvidende at det er forbudt?
    Selvfølgelig skal der ikke skældes ud hvis man bare opdager pølen, men hunden ikke er der. For så er situationen jo glemt i hundens verden.
    Og han tager som obseveret ingen skade af dette.

Sorry hvis jeg støder nogen med dette...

• #9   21. feb 2012 Man skælder IKKE ud. Længere er den ikke.

• #10   21. feb 2012 Tja, det vedbliver jeg så at gøre, hvis jeg tager min hund i akten. Og nej, jeg råber eller slår ikke. Jeg siger én gang bestemt "no" og så lukker jeg ham ud. uha hvor traumatiserende...

• #11   21. feb 2012 Min får altså også et nej.

Gør den det altid det samme sted? Min hun brugte brygerset som indendørstoilet. Døren er nu altid lukket og hun har ikke en eneste gang haft et uheld indendøre.

• #12   21. feb 2012 Camilse: Pas nu på at du ikke er en dårlig hundeejer der knækker din hund psykisk ved at sige "nej" til den! *ironi off*

• #13   21. feb 2012 Jeg har en gang hvor jeg var ca. 1½ meter fra Tobi set han var ved at lette ben, der røg der et "Neeej" ud af mig hvorpå han stoppede, der nåede ikke at komme en dråbe ;oP og derefter "Skal du ud og tisse" også drønede han hen imod døren, så jeg fik stoppet ham og han fik tisset udenfor hvilket jeg så og roste ham for :o) han har ikke lettet ben herinde siden :o)

Blis (som jeg har haft fra helt lille) lærte jeg fra start hun skulle gi et vov fra sig ved døren hvis hun ville ud, lærte hende det på den måde at når jeg så hende stå der, så spurgte jeg hende drillende "skal du ud og tisse" et par gange, så blev hun glad og gav et enkelt vov fra sig, også blev hun rost og kom ud, på den måde fandt hun ud af at sige til ;o) det har smittet af på Tobi selvom han helst ikke gø'r, han siger til når han vil ud og når han vil ind igen når de er i haven.

• #14   21. feb 2012 Det skal nok lige nævnes at jeg jo fik Blis af mine forældre, de brugte ikke aviser til hvalpene, men derimod bagsiden af en voksdug blev lagt foran kurven da de begyndte at tumle ud af kurven, ca. samtidig med det begyndte de at komme udenfor jævnligt, så ca. som 4 uger løb de selv ud imod bagdøren, selvfølgelig kunne de ikke altid nå udenfor hehe men så tørte hun bare op efter dem, ca. som 5 uger lå der ikke længere voksdug indenfor, da jeg kom hjem og var fra Blis var 6 uger, der var kun et par enkelte uheld fra hele kuldet på de næste 2 uger, det er lækkert at få sådan en hvalp der faktisk er renlig men bare lige skal finde ud af hvor døren er i det nye hjem :o)

Kommentér på:
Tisseri indendørs?

Annonce