Sheltie til hundetræning {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Fritz er jo nu snart 8 måneder, og har derfor også en del pels nu. Så da han var yngre, og jeg synes det tog lidt tid at give ham line på til hundetræning - ja så tager det oseaner af tid nu!
For når vi fx laver indkald, eller andre øvelser hvor linen skal af, og så på når de kommer, ja så kan jeg aldrig finde det sted i halsbåndet linen skal i, fordi jeg skal grave mig ind til den - og når jeg så finder den, sidder alt hår i vejen. Så hurtig line på - det kan vi bare ikke!
Så nu søger jeg lidt erfaringer - hvad har i andre gjort?
Er der evt. nogle bestemte halsbånd eller seler, der er helt super i min problemstilling?
Ellers får han en K9 sele, dem har vi selv gode erfaringer med fra da han var yngre... Vi brugte dem dog ikke til træning.
Håber på nogle brugbare tips og tricks
(ps., det er lydighed (hvalpe 2) vi går til)
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.427
Så hænger de der 5-10 cm efter stoppet ned og er nemt at få fat i
jul 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 87 Svar: 231
Lydighedstræneren var dog ikke så imponeret af den, da jeg skulle ind over hovedet på ham for at få den på, og ikke kunne "snige" linen på hurtigt...
Men den skal snart i brug, når vi starter til agility til sommer - for der er den bare super
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 143 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.530
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.013
Retriverliner har jeg også altid brugt, men duer ikke til Audi, da hendes kæmpe ører hænger fast i den når den skal af... Derfor har jeg selv lavet en line - som også er halsbånd/line i et, men med 2 aflange metalringe der samles i nakken. Det virker super godt og ingen ører hænger fast
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.609
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.609
Sheltie til hundetræning