{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.543 visninger | Oprettet:

Jeg bliver så sur!! {{forumTopicSubject}}

Som nogen af jer ved, så er min bette Freyja en pige, der er nem at gøre usikker. Hun har det blideste, mildeste væsen, men pga. en ukendt fortid, har hun tydeligvis også nogle skeletter i skabet.

Nå, men hun er den gladeste hund i verden og gør MEGET ud af at hilse når min storebror og hans kæreste kommer hjem og besøger os i weekenderne. De når nærmest ikke komme ind af døren, før hun ligger sig med maven opad, specielt mod min storebror, da hun er lidt usikker omkring mænd. Min storebrors kæreste er super god til at hilse og Freyja får kys og kram, hvilket hun elsker!

Mit problem er følgende.. Som jeg skrev før, er Freyja meget obs på min storebror, og vil utrolig gerne 'please' ham. Derfor følger hun en gang imellem efter ham og sidder og kigger op på ham på afstand. Problemet er bare, at min bror syntes det er sjovt at nedstirre hende. Simpelthen kigge skarpt i øjnene på hende, indtil hun ligger sig ned med maven op ad igen. Jeg har flere gange gået hen imellem dem og "brudt kontakten", sagt til min bror at han skal stoppe eller også tager jeg Freyja over på mit værelse, så hun undgår det psykiske terror.
Har forgæves forsøgt at forklare ham, hvor stod en betydning den slags dominans faktisk har på en usikker hund som Freyja, hvordan det bestemt ikke gavner hende og hvordan hun heller ikke gør noget forkert, i forhold til om hun fortjener det eller ej.
Han leer lidt, syntes bare det er sjovt og forstår tydelgivis ikke alvoren, trods jeg har råbt af ham flere gange.

Hvad gør man i sådan en situation? Jeg vil så nødigt lukke hende væk når de kommer, fordi hun bliver så glad, men jeg gider fandme ikke finde mig i hans lille "dominans-leg". Jeg har sagt det til ham flere gange, men han fatter ikke en skid.

What to do? :o(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg bliver så sur!!
  • #1   9. jan 2012 Jeg ville enten lukke hunden væk eller give storebror besked på at besøget er slut så snart han begynder med det pjat.

• Mutti
    Mutti Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
    #2   9. jan 2012 Sige til ham at hvis han bliver ved og ikke forstår at han skal la vær må han jo holde sig væk!:)

• #3   9. jan 2012 For det første: Hvor gammel er din bror?
    Og samtidig ja.. I dette tilfælde skal du passe på hunden. Du går imellem og beskytter hunden og hvis din bror ikke kan forstå et nej så må han smutte hjem. Det er ikke hunden der skal sendes væk, det er broderen

• #4   9. jan 2012 Jeg ville pænt forklare min bror at han i mit hjem gerne måtte respektere mine regler, og min hund.. !!

• #5   9. jan 2012 Bede ham om at skride hvis han ikke gider høre hvad du siger til ham :)?

• #6   9. jan 2012 Min bror er 23, og har sagt det til ham, både roligt, bestemt og vredt op til flere gange. Hans kæreste bakker også op, men det er svært at smide ham hjem, eftersom jeg stadig er hjemmeboende på en gård.

Jeg har forsøgt at forklare ham, hvor dårlig en effekt det har på en hund som Freyja, og hvorfor han ikke skal gøre det, men fjolset har taget det til sig som en leg, og syntes måske det er sjovt at få hende til at ligge sig, I dont know.

Men ja, jeg bliver sgu nok nødt til endnu en gang at markere mig, for jeg er simpelthen bare så træt af det. Måtte lige ud med mine frustrationer i det her emne.
    Har ligeledes forklaret det til mine forældre, men de ser heller ikke rigtig alvoren i det eller er kun halvhjertet med deres kommentarer til ham.

Men ja, ellers må jeg sgu finde på et eller andet. Freyja og jeg har vores eget store værelse i en bygning ved siden af stuehuset, men syntes næsten det er synd hun skal kukkelure derovre, fordi mongolen ikke lytter efter.

• #7   9. jan 2012 Fortælle at hvis han gør det igen, så er det ud. Jeg ville ikke lukke min hund væk, den bor der. Det gør storebror ikke.

• #8   9. jan 2012 jeg ville godt nok banke i bordet, blive stik tosset og hvis han overhovedet ikk kunne forstå han skulle la vær, ja så må han blive væk!! ville ikk byde min huund det og det er ikk hunden der skal lukkes væk det er jo ikk den der starter problemet, stakkels lille hund at han er sådan overfor hende.

• Mutti
    Mutti Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
    #9   9. jan 2012 Lise : Så må i jo sidde og kukkelure sammen;) Self skal din hun ikke bare lukkes væk men så må du gå væk, sammen med hende og forklare IGEN OG IGEN til dine forældre og bror at det bare ikke er i orden!!!

• #10   9. jan 2012 Hej Lise.

Jeg synes du skal forklare ham, hvad det vil betyde for dig, hvis han respekterer hvad du beder ham om. Simpelthen fortælle ham, at det ikke kun er din hund der bruger en masse negativ energi på at han kommer, men at du faktisk gør det samme.

Jeg håber I får det løst, så I alle kan slappe af sammen.

Hilsen herfra.

• #11   9. jan 2012 Tak for alle jeres råd!
    Det var dejligt at få snakket om det med nogen, i stedet for at brænde op indeni med det selv.

Ja, jeg tror nok jeg må tage (endnu) en alvorlig snak med ham næste gang, selvom han har så svært ved at tage den slags seriøst, trods sin alder.

Tak for jeres tid!

• #12   9. jan 2012 Ej, nu kommer jeg med sådan et tøsepigetip.. Det er ikke særlig pædagogisk korrekt, men nogen gange så skal mænd (og forældre?) altså ha et vink med en meget snedig vognstang smiley
    Hvis endnu en fornuftig snak med dine forældre og bror ikke virker, så ville jeg statuere et eksempel, ved simpelthen at skride i samme sekund han kom, hver gang! Ikke flere chancer, ingenting! Indtil han en dag nossede sig sammen til at indse, at han altså skal respektere dig og din hund, hvis han skal nyde jeres selskab! Respekt er det mindste man kan forlange for sin dyrebare tid og fantastiske selskab, ikke mindst smiley

• #13   10. jan 2012 Var det min bror- havde jeg dasket ham over nakken med en brugt karklud hver gang det forgik. Men sådan er familier jo så forskellige.
    Eller- fået naboens ambull til at æde ham...

• #15   10. jan 2012 Du må give ham det valgt at enten vil han gerne på besøg og være sammen med dig - og din hund. Og så må han være ordentlig og sød ved hunden og høre efter hvad du siger.
    Ellers syntes du skal tage din hund under armen og gå ind i et andet rum, evt. dit eget værelse.
    Det er nogle gange nemmere at give et ultimatum

Kommentér på:
Jeg bliver så sur!!

Annonce