691 visninger
|
Oprettet:
Renligheds træning {{forumTopicSubject}}
Ja nu får vi jo snart et lille nyt familie medlem.
Så ville gerne lige ha opfrisket hvordan og hvorledes når man skal starte op på renligheds træningen samt alene hjemme træning og lignende
Nu var Nishka jo knap et halvt år da vi fik hende, så hun ku sådan nogenlunde de mest basale ting
Så tænkte at der sikkert er nogen herinde der har nogle gode råd, metoder osv. så vi kan komme godt igang fra starten når vi får lille Trinity hjem
maj 2011
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 35
Renligheds træning:
Du skal lære din hund at når den skal tisse, skal det være udenfor. Når din hund skal tisse, begynder den og gå rundt og snuse lidt. Når du ser at den gør det, skal du lukke den ud i haven (Hvis du har en have). Hvis ikke, er det bare på med tøjet og ud og gå en tur. Hvis din hund kommer til at have et lille uheld indenfor, skal du ikke begynde og skælde den ud, men bare lukke den udenfor.
Hvis din hund ikke tisser når du er ude og gå med den, er det fordi den er bange. Når en hund tisser, ligger den lige alle oplysninger om den selv, og derfor er den bange for at andre hunde skal få færten af den. Det var min hund også bange for, men nu er hun ret ligeglad
Alene hjemme træning:
Når du forlader en hund, tager den det som om at flokken har efterladt den. Derfor skal du prøve og gå ud af huset i ca 10 minutter, også komme tilbage igen. Sådan lære du hunden at selvom du går, så kommer du tilbage igen. (Det skal du blive ved med i et stykke tid, og gerne flere gange om dagen)
Når din hund skal være alene hjemme, kan du evt. tænde for en radio eller et tv. Så føler hunden sig ikke så alene.
Andre ting:
Da jeg fik min Golden Retriever, sov jeg ved hende de første 2 uger. Sådan at hun vidste at der ikke var noget farligt ved at være sove der.
- Håber det hjalp lidt :-D!!
Renligheds træning