{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med store hunde, kig?
  • #1   2. jan 2012 Tanja: Nu er det jo ikke alle store race som kræver det samme.
    Tror hellere du skal spørge mere specifikt om hvilke racer du har i tankerne?
    Der ud over så se er det de færreste der har et decideret skema for deres hunde.


  • #2   2. jan 2012 Ud fra din alder så er det vel hellere ikke dig der har ansvaret for en kommende hund?

  • #3   2. jan 2012 Morgen: Går en halv time - tre kvarter, med hver hund.
    Eftermiddag: 1 time - 1½ timer med hver hund
    Aften: To ture på hver 15 minutter med hver hund

    Hvis jeg er ude og løbe: 5 km med hver hund

    2-3 gange om ugen: Spor
    2-5 gange om ugen lydighedstræning.
    Ind i mellem svømning

    Leger som sådan ikke med hundene........


  • #7   2. jan 2012 hvilke race har du i tankerne?

    det kommer jo utrolig meget an på racen, jeg har to meget forskellige racer som kræver helt forskelligt

    men det ser nok sådan ca således ud:

    30 min tur om morgenen

    eftermiddag:
    (de røde) 1-2 timer tur
    (de brede) 1/2 - 1 time tur

    aften:
    15 min tur

    træning:
    1 gang om ugen ring træning med de røde

    hjemmetræning et par gange om ugen, samt på gåture

    syns det er svært at lave et skema på det da det er meget forskelligt

    men legtid er nok egentlig hver dag, de leger dog meget sammen i haven alle 4


  • #9   3. jan 2012 Jo det er mig der ender med ansvaret mine forældre siger bare, at jeg ikk har tiden, hvor jeg så siger at jeg har smiley
    Ikke nogen bestemt race endnu... skal jo lige først have de voksne med på ideen først!


  • *Chikos mor* S
    *Chikos mor* S Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Svar: 12
    #10   5. jan 2012 Hej Tanja,

    Da jeg blev 4 år gik det op for mig, at jeg ville have en hund. Ingen ved hvor det kom fra, da min familie slet ikke var hundemennesker. Derfor skulle der da også gå hele 11 år, før jeg fik lov at få en hund.

    Jeg fik en 2-årig schæferblanding fra Rødovre dyreinternat, og min lykke var gjort! Han blev min bedste ven, og jeg tilbragte mange muntre stunder med ham.

    Men: I den alder sker der også mange andre muntre ting.. Jeg begyndte at gå til fester..., jeg skulle afslutte folkeskolen og strate gymnasiet - med alt hvad dertil fulgte af lektier, studieture, sociale sammenkomster osv osv.. Jeg troede også fuldt og fast, at jeg sagtens helt selv kunne passe min hund.....men nu hvor jeg ser tilbage..... Så kan jeg da godt se, at mine forældre passede ham lige så meget... Og som 16-årig passede det pludselig, at jeg kunne få en lejlighed - hvor jeg selvfølgelig ikke kunne få min hund med.... Da var han kun 4-5 år... Et løfte er et løfte, så hver dag efter skole tog jeg først til Rødovre for at lufte min hund og derefter tilbage til mig selv på Østerbro. Men selvom jeg gjorde mit absolut bedste, så passede jeg jo ikke min hund 100 %

    Derfor vil mit råd til dig (og din familie) være: såfremt din familie er rede til at beholde hunden, hvis du måtte flytte (eller måske pludselig fik tilbud om drømmeuddannelsen i et andet land) og er rede til at passe den ca. 50% af dens liv, så vil jeg absolut anbefale det!

    Er dine forældre ikke med på den, så lad være!
    Bliv istedet frivillig hundeluffter på et dyreinternat fx, eller tjen lidt penge ved at lufte hund i nabolaget, eller passe hund derhjemme.

    Nyd din kære hund nu, og nyd din ungdom! Den kommer aldrig tilbage - hund kan du derimod altid få smiley

    Mvh
    K9-trainer


  • #11   13. jan 2012 Tak. meget lærrig stof! smiley

Kommentér på:
Jer med store hunde, kig?

Annonce