766 visninger
|
Oprettet:
Jer med store hunde, kig? {{forumTopicSubject}}
Hvis i nu skulle lave et skema med hvornår i legede, trænede og motioneret jeres hund på en uge hvordan ville det så være?
Går i tankerne om en stor vovse, men ved ikke om tiden er der?
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Tror hellere du skal spørge mere specifikt om hvilke racer du har i tankerne?
Der ud over så se er det de færreste der har et decideret skema for deres hunde.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Eftermiddag: 1 time - 1½ timer med hver hund
Aften: To ture på hver 15 minutter med hver hund
Hvis jeg er ude og løbe: 5 km med hver hund
2-3 gange om ugen: Spor
2-5 gange om ugen lydighedstræning.
Ind i mellem svømning
Leger som sådan ikke med hundene........
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.359
det kommer jo utrolig meget an på racen, jeg har to meget forskellige racer som kræver helt forskelligt
men det ser nok sådan ca således ud:
30 min tur om morgenen
eftermiddag:
(de røde) 1-2 timer tur
(de brede) 1/2 - 1 time tur
aften:
15 min tur
træning:
1 gang om ugen ring træning med de røde
hjemmetræning et par gange om ugen, samt på gåture
syns det er svært at lave et skema på det da det er meget forskelligt
men legtid er nok egentlig hver dag, de leger dog meget sammen i haven alle 4
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 42
Ikke nogen bestemt race endnu... skal jo lige først have de voksne med på ideen først!
dec 2011
Følger: 1 Svar: 12
Da jeg blev 4 år gik det op for mig, at jeg ville have en hund. Ingen ved hvor det kom fra, da min familie slet ikke var hundemennesker. Derfor skulle der da også gå hele 11 år, før jeg fik lov at få en hund.
Jeg fik en 2-årig schæferblanding fra Rødovre dyreinternat, og min lykke var gjort! Han blev min bedste ven, og jeg tilbragte mange muntre stunder med ham.
Men: I den alder sker der også mange andre muntre ting.. Jeg begyndte at gå til fester..., jeg skulle afslutte folkeskolen og strate gymnasiet - med alt hvad dertil fulgte af lektier, studieture, sociale sammenkomster osv osv.. Jeg troede også fuldt og fast, at jeg sagtens helt selv kunne passe min hund.....men nu hvor jeg ser tilbage..... Så kan jeg da godt se, at mine forældre passede ham lige så meget... Og som 16-årig passede det pludselig, at jeg kunne få en lejlighed - hvor jeg selvfølgelig ikke kunne få min hund med.... Da var han kun 4-5 år... Et løfte er et løfte, så hver dag efter skole tog jeg først til Rødovre for at lufte min hund og derefter tilbage til mig selv på Østerbro. Men selvom jeg gjorde mit absolut bedste, så passede jeg jo ikke min hund 100 %
Derfor vil mit råd til dig (og din familie) være: såfremt din familie er rede til at beholde hunden, hvis du måtte flytte (eller måske pludselig fik tilbud om drømmeuddannelsen i et andet land) og er rede til at passe den ca. 50% af dens liv, så vil jeg absolut anbefale det!
Er dine forældre ikke med på den, så lad være!
Bliv istedet frivillig hundeluffter på et dyreinternat fx, eller tjen lidt penge ved at lufte hund i nabolaget, eller passe hund derhjemme.
Nyd din kære hund nu, og nyd din ungdom! Den kommer aldrig tilbage - hund kan du derimod altid få
Mvh
K9-trainer
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 42
Jer med store hunde, kig?