{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

til jer med store hunde {{forumTopicSubject}}

hej jeg har haft en snak med en bekendt der vil anskaffe sig en grand danois, selvom hun er på bistand... jeg ved jo en stor hund er en del dyrere end en lille mht. foder, så vil lige høre hvad i ca giver for foder pr måned til sådan en ordenlig karbbat:o)

så kan jeg måske skræmme hende til at finde en mindre hund eller måske slet ikke nogen:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  til jer med store hunde
  • #1   28. jan 2008
    puha ja det er da en del:o) men det afhænger vel også af hvilken kvalitet af foder man så køber hvad prisen bliver.... men bare et sådan ca tal?


  • #2   28. jan 2008 Det er ikke foderet der bliver det dyreste i sådan et køb.
    Problemet er hvis den ikke får det foder den har brug for.
    En Gd med dårlig mave er en slem omgang, og kan være meget svært at få rettet op på igen, det koster mange penge i dyrlæge regninger og medecin.

    Derfor er det af højeste priotet at den får det rigtige foder i de rigtige mængder lige fra starten af.



  • #3   28. jan 2008 1 kg om dagen er 30 kg om måneden..

    Olivers er det eneste jeg kender prisen på, og der vil det komme til at koste 600 kr om måneden for foder alene..


  • #4   28. jan 2008 Zero får 1,5 kg BARF dagligt. Da han var på tørfoder fik han ca. 1 kg. Det kostede 1200 kr pr. måned.

  • #5   28. jan 2008 ja det er helt sikkert en race man skal vide noget om, har også hørt om hvor galt det kan gå hvis de vokser for hurtigt og får forkert foder osv....

    derfor jeg gerne lige vil have lidt konkrete ting jeg kan fortælle hende, så hun tænker sig godt om:o)


  • #6   28. jan 2008 Et kvalitetsfoder til gigantracerne ligger på omkring 400-450kr for 15 kg, og der ryger to sække foder om måneden..

    Det er vigtigt for så stor en race at den får ordentligt foder..


  • #7   28. jan 2008 En 60 kg voksen GD skal have ca. 450 g om dagen
    Hvis du foder med Olivers.
    15 kg koster 399 kr

    Hvis det er en hvalp på
    20 kg skal den have 450 g Large breed start om dagen
    30 kg 575 g.
    40 kg 700 g
    50 kg 800 g
    60 kg 900 g
    70 kg 1000g
    indtil den er 1 år
    pris for 15 kg 449 kr


  • #8   29. jan 2008 Ja, det er ikke lige meget hvad slags foder man bruger.
    En GD vokser så hurtig i sig selv, så det er ikke smart at bruge alt hvalpe foder.
    Man ricikere at knoglerne ikke kan følge med så...


  • #9   29. jan 2008 hold da op der skal noget foder og penge til sådan en:o) når jeg tænker på min svenne der spiser en håndfuld foder om dagen:o)

    jeg vil vise hende denne tråd, og så se om hun stadig synes det er en så forbandet god ide med en gd:o)


  • #10   29. jan 2008 Valdemar får Royal Canin til stoer vapser og 15 kg koster 499 og så er der til 21 dag i sækken

  • #11   29. jan 2008 Ch >>

    Når nu du er enlig mor vil jeg da håbe at dit barn /dine børn, også får hvad de har brug for?

    Måske jeg læste dit indlæg forkert?


  • #12   29. jan 2008 Vi fodrer vores newfoundland med Magnusson, som er godt til de store racer smiley Vi gi'r ca. 260 kr for 15 kg, som holder knapt 4 uger. Der er flere opdrættere af gigantracerne, som bruger det smiley Man kan også få en ny udgave, som er lavet på kødstykker - det koster vist 100 kr. mere, så det er ikke så voldsomt økonomisk.
    Vil også sige, at det er de øvrige udgifter, som man skal være klar til - f.eks. en sygeforsikring (vi gi'r vist 1.300 pr. år). Men det er jo ligegyldigt hvilken størrelse hunden har, hvad det angår smiley


  • #13   29. jan 2008 Nææ det lød bare underligt Ch.

    Nu er jeg selv mor, derfor undrede det mig at du undlod at nævne børnene, men kun faste udgifter og hund.


    bare derfor.

    Undskyld hvis du følte dig trådt på.


Kommentér på:
til jer med store hunde

Annonce