{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.324 visninger | Oprettet:

Bider I dem under Spor? {{forumTopicSubject}}

Go' aften alle sammen.

Her er lige endnu en Sportråd.

Jeg har det problem at jeg gerne vil lære min hund (10 Mdr.) at gå spor, men han er så ivrig at han ikke vil blive sidene når jeg ligger det ud.. jeg har prøvet at lade ham blive i bilen og binde ham, men altid så han kan se hvad jeg laver.. Men han bliver SÅ ivrig at han næsten "brækker" nakken på sig selv.. så mit spørgsmål er hvordan, lære/lærte I jeres at gå spor?

På forhånd tak for jeres svar smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider I dem under Spor?
  • #1   11. dec 2011 Hvori skal fordelen være, at han kan se, at du lægger sporet?

Her bliver hunden ikke involveret i sporet før han skal gå det - ud over alle de tegn og signaler han selv opfatter.

• #2   11. dec 2011 Ligesom CH siger, så tror jeg at du skal lade være med at lade ham se at du ligger sporet.. smiley

• #3   11. dec 2011 Min hund kommer først ud af bilen når sporet er lagt..

Han skal bruge sin næse ikke sine øjne.

• #4   11. dec 2011 Jeg var meget spændt på hvad tråden egentligt handlede om, da jeg så den pverskrift ;O))

Nej, jeg bider ikke mine hunde *GG*

• #5   11. dec 2011 Lise, også min tanke *GGG*

Det var så mindre dramatisk ;o)

• #6   11. dec 2011 Elsker overskriften... kan desværre ikke hjælpe med problematikken smiley

• #7   11. dec 2011 hehe.. ja, det er en overskrift der fanger :0)

• #8   11. dec 2011 Jeg måtte også lige checke :o)

• #9   11. dec 2011 jeg lægger gerne sporet på vej hjem fra arbejde, så ligger det en lille time...

• #10   11. dec 2011 Hm, måske skulle man prøve at bide smiley

• #11   11. dec 2011 hej...er selv ved at træne spor nu,og min har mega travlt med at komme afsted,nu ved jeg ik om du træner med genstand på og beløninger...men jeg har lagt flere beløninger på for at sætte farten ned og roser når han slapper lidt af...bruger ik lang line endnu,går ved siden af ham...har så lagt 5-10 genstande på som han ,skal dække foran når han ser dem uden at røre,ik helt nemt,men blir da bedre hver gang...mit spor er omkring 75 skridt

• #14   14. dec 2011 HAHA.. Ja, jeg undskylder for stavefejlen i overskriften, jeg bider ham selvfølgelig ikke.. *GG*

Tak for alle jeres gode svar..

Jeg har prøvet det med at han ikke kan se når jeg ligger og har også ladet det ligge i en halv times tid, men når jeg tager ham ud så viser ham ingen interesse også selvom jeg går med ham og viser og roser når han finde en, så stopper han op og virker som om at han ikke ved der er flere, måske er det bare ikke spor han gider? smiley
    Men når han har set at jeg går og ligger ting så er ham meget opmærksom, mit problem er jo så bare som nogle af jer skriver at han skal bruge næsen og ikke øjnene og at han ikke vil blive siddende og han gider ikke leder efter genstande men kun mad, har prøvet med bolde, hans træktorv, en t-shirt som lugter af os og har endda haft købt en af de der apporterings ting, men uden held..

Men har virkelig svært ved at finde ud af hvad han synes er rigtig fedt at lave fordi han så hurtigt mister interessen for alting, selv Div. aktiveringsspil gider han ikke i længden. Han virker ærligtalt mest som om at han heller vil løbe på marken end at bruge hoved :S smiley Mister de interresen for træning og øvelser så meget når i er teenager, jeg mener, der er jo flere herinde som har unghunde som kan lave alt muligt med deres hund uden problemer , er min bare en alt for stædig teenager eller skal jeg ud i en anden form for aktivring? hvis ja, så hvilken, er ved at være på bar bund selv.. smiley

• #15   14. dec 2011 Du skal jo lære ham det som om, han var en lille hvalp.

Du skal lære ham at fært=godbidder og det er det helt grundlæggende og det første der skal ske.

Lægge sporet hvor du går hæl mod tå og godbidder i hver hæl og hver tå. Sådan et opstartsspor kan være 15-20 meter langt.

Vær opmærksom på underlaget og vær opmærksom på, at du har medvind.

• #16   14. dec 2011 Hov - og så skal du ikke vise ham noget som helst - han skal bruge sin tud, og hverken dine fingre eller øjnene ;o)

• #17   14. dec 2011 Suzy, han skal jo ikke lære at søge efter godbidder, når han skal lære at gå spor. Han skal lære at søge på fært.

Det er to forskellige øvelser.

Ordet har ikke den store betydning, det er jo blot et signal, man kobler på.

• #18   14. dec 2011 Okay, helt sikkert tak CH, endnu engang kommer du med guldkorn til min uvidenhed smiley Det vil jeg prøve, hæl og tå smiley Men hvad mener du med underlag? skal det ikke bare være på en almindelig græsplæne til at starte med? og hvad hvis det begynder at regne efter jeg har lagt sporet? kan han så godt stadig gå det eller ? og kan jeg godt ligge et spor inden jeg tager på arbejde også gå det med ham når jeg kommer hjem her i opstarts perioden eller også selv om det bliver vådt? ja, nu får du altså alle spørgsmålene.. smiley

Suzy & pletter, han kan godt søge uden problemer, jeg troede også bare at han kunne gå spor, men som CH siger er det jo 2 forskellige ting og det havde jeg nok ikke lige tænkt på :S typisk mig...

• #19   14. dec 2011 Almindeligt græs er fint - men sørg for, at det ikke er græs, der bliver trampet en masse på.

Det gør ikke noget, at det regner, det kan de sagtens klare - men i opstartsperioden og under indlæring skal du ikke lade sporet ligge alt for længe. 20 minutter er fint.

• #20   14. dec 2011 Okay, så vores egen græsplæne er ikke det bedste sted at gøre det altså..? okay, så må det blive lagt når jeg kommer hjem fra job.. : )

Kommentér på:
Bider I dem under Spor?

Annonce