{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

1. jagt+søger lidt råd om at holde sin egen række? {{forumTopicSubject}}

Ja Charlie var på sin første jagt igår smiley
Opdrætteren af Charlie som også er vores ven tilbød at jeg kunne tage med på jagt da Charlie havde vist gode tegn på at være en såkaldt god jagthund og fordi at han skulle vænne sig til hunde (som han jo ikke er så vild med). Jeg var lidt bekymret omkring at der skulle andre hunde med men ingen problemer der, ingen knurren eller gøen. I starten skulle jeg holde Charlie i snor så han kunne geare lidt ned og se hvordan de andre hunde gjorde det. Men ved 3 såt tog vores ven (opdrætteren) Charlie med hen til et sted hvor en nedskudt and var landet, han fik Charlie til at søge og han fandt den hurtig, tog den i munden uden at tygge, gik hen på plads og slap den ved kommando - jeg græd af stolthed, jeg syntes det ser så majestætisk ud når hundende har en and eller fasan i munden og så bare sætter der så fin. Han apporterede yderlige 3 ænder uden bøvl.

Ved næste såt fik han lov til at drive sammen med de andre hunde, det gik OK men kunne være bedre, han skal lære at holde sin egen række når han søger, men alt i alt en fin jagt for Charlie: han appoterede 4 ænder og drev 6 høner op.

Men til yderlige jagttræning søger jeg råd: Hvordan lære jeg ham at holde hans egen række når han søger og ikke søge for langt væk fra mig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1. jagt+søger lidt råd om at holde sin egen række?
Kommentér på:
1. jagt+søger lidt råd om at holde sin egen række?

Annonce