{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Idéer til nye tricks/aktivering {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne skønne lab, som bare eeeelsker at lave noget - han er temmelig kvik, så nye tricks osv., lærer han utrolig hurtigt så nu er jeg ved at løbe tør for idéer til tricks eller anden aktivering. Vi træner selvfølgelig de ting han kan og finpudser dem, men nye inputs ville være skøøøønt smiley

Her kommer en liste over nogle af de ting han kan:
Sit, dæk, stå - både i plads, normalt og på afstand.
Giv pote + high 5 + vinke
Neje
Spille død + rulle rundt
Spanske skridt
Lukke døren
Elefanten
Hente ting
Bakke (både frit og ved fod sammen med mig)
Otte-tal + sik sak
Hoppe op i luften
Alle øvelser til Rally middel niveau
Bliv + på plads
Apport + søge

Det var vidst en del af det... Jeg påtænker også at starte til spor og måske prøve agility. Og går derudover til jagttæning med ham, og regner med at starte til Rally igen. Nogen der har erfaring med at for mange forskellige ting kan blive for meget for hunden? Meningen var at han skulle bruges til jagttræning og så et par enkelte kunstner (og lydighed selvfølgelig), men som sagt så fatter han tingene lynhurtigt og elsker at lave noget nyt, derfor virker det meget naturligt at lave lidt i forskellige genrer. Han bliver kun bedre til alle tingene, og har helt styr på det :-).

Men lad mig hører erfaringer og gode idéer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idéer til nye tricks/aktivering
  • #1   29. okt 2011 Jeg er begyndt at lære Laika at hente ting udfra deres navn, så hun skal lære navnene på alle tingene =)

Efter det der link til en dokumentar, hvori der var en hund, der kunne genkende over 300 genstande på deres navn smiley
    Så er der nok at gå igang med ;o)

Hvad med at lære ham at opspore mennesker? Det træner jeg en del med Laika.

• #2   31. okt 2011 @Mariea C

Jeg træner selv en del med min hund.
    Gå både til agility og rally for tiden.
    Før det trænede jeg rigtig meget lydighed med den.
    Jeg har aldrig oplevet "problemer" mht. til at træne forskellige ting med den. Men jeg deler det op i dage f. eks den dag jeg går til agility, træner jeg ikke lydighed (LP)
    P.t.selvtræner jeg en del også trick. Jeg synes det er sjovt og det giver også en afveksling fra det lidt stive lydighed, synes jeg.

For tiden træner jeg, det jeg kalder "hest" dvs. hunden står mellem mine ben. Vi har hovederne den samme vej. Hunden skal stå med forpoterne oppe på mine fødder og sammen går vi fremad.

Du skriver din hund kan elefanten. Kan den lave den begge veje ?

Hvis din hund er god til at bakke. Så kan du træne den til, at bakke rundt om dig eller rundt om en lygtepæl.

• #3   2. nov 2011 Tak for jeres forslag smiley

TrustNO1: God idé - det vil jeg lærer ham. Egentlig lidt sejt f.eks. at have gæster og bede hunden om at hente avisen eller hjemmeskoene, og den så kommer rendende med det smiley

Anne: Han kan den begge veje, men god idé med hesten - det vil jeg også lærer ham. Bruger du klikker? Og shaper du øvelsen? Ved først at klikke når han står på fødderne, og derefter når vi flytter fødderne/poterne samtidig?

• #4   4. nov 2011 @Maria C
    Jeg både klikker og sharper. Shaping er bare noget af det fedeste.
    Jeg er ikke nået så lang i øvelsen endnu. Indtil videre belønner jeg den for bare at stå mellem mine ben.
    Jeg shaper dog ikke alle øvelser f.eks da jeg skulle lære den, at bakke rundt om lygtepæle, træer eller lampen i stuen, da lokkede jeg altså den. Tænkte det ville tage en evighed at shape det ind smiley

• #5   9. dec 2011 hmm. Hvad vil det sige at shape?? smiley

Kommentér på:
Idéer til nye tricks/aktivering

Annonce