{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Gør/brummer ved hegnet {{forumTopicSubject}}

Go' Morgen skønne HG'er smiley

For noget tid siden var der en tråd ang. emnet som overskriften lyder.. jeg har ledt her og i generelle diskussioner, men kan ikke finde den? måske den er slettet?
Men nu er knægten altså begyndt at brumme/gø når der går nogen på den anden side af hækken, det er værst om aften når mørket er faldet på, men han kan også godt finde på det om dagen. han stopper med det samme når vi fløjter på ham ( men er det den korrekte måde at stoppe ham på? jeg mener bekræfter vi ham ikke bare i at det er farligt det der går der ude når vi kalder ham til os? )
Ville jo helst ha' at han ikke gjorde det af hensyn til nabo'er og sådan.. Det er jo selvfølgelig godt at han passer på, men sys nu det er lige i overkanten engang imellem..
Nogle gode trick's eller råd til hvordan jeg får lidt ro på ham?
Håber på at høre fra jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør/brummer ved hegnet
  • #1   28. sep 2011 Sikke mange der er inde og læse, men ingen svar? smiley
    Evt. Nogen som har link til trådene? kan godt forstå folk ikke gider gentage sig selv, så et link ville være okay hvis det var smiley Men kan bare ikke selv finde dem.


  • #2   28. sep 2011 Der var en artikel i hunden på et tidspunkt hvor der stod at man kunne træne det ved at sende en på den anden side af hegnet så langt fra at hunden ikke gøede = godbid og ros. Så bevæger personen sig tættere på. Igen ingen lyd = godbid og ros… I tilfælde af lyd er du gået for hurtigt frem, og så må du starte forfra.
    Om det virker ved jeg ikke, for jeg bor selv i lejlighed, men det er da et forsøg værd smiley


  • #3   28. sep 2011 Anja F - Ej, helt sikkert, tak Anja smiley Det er det helt sikkert, det vil vi prøve.. Det er ikke fordi han gør helt vildt, men du ved han kommer med de der brummene bjæf ( Pas på, har I hørt at jeg er herinde) artigt.. :S

  • #4   28. sep 2011 Ja jeg må indrømme at jeg også syntes at fremgangsmåden gav god mening da jeg låste artiklen. Men jeg har som sagt ikke afprøvet det i praksis… Jeg tænkte bare at det måske var værd at huske til når man engang selv bliver husejer smiley Hvis det er en af de ting man kan trænes væk, så ville jeg da helt klart foretrække det… Jeg har så den fordel at shibaen ikke gør særlig meget af natur, så jeg håber at det ikke er et problem vi kommer til at døje alt for meget med…

  • #5   28. sep 2011 Anja F - Jamen helt sikkert.. Nej, der er du heldig, det er ikke meget lyd der kommer ud af dem smiley Diego gør normalt heller ikk' ( jeg har droppet -Hvad siger hunden) træningen fordi at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre for at fremprovokere et vov fra ham*G* så derfor også lidt irriterende at han er begyndt på det ude i haven.. smiley :S Men helt sikkert alt hvad der kan trænes væk, skal trænes væk smiley

  • #6   28. sep 2011 Hi hi typisk hunde de skal altid gøre tingene på deres egen måde smiley
    Du må godt lige vende tilbage med erfaringer - om det virker eller ej smiley


  • #7   28. sep 2011 Anja F - Ja deres HELT egen måde smiley
    Det kan du tro, det skal jeg nok smiley vi begynder i aften når min mand kommer hjem smiley glæder mig til at se hvordan han tager det? men jeg tænker lige om ham mon vil kunne lugte at det er mig eller min mand der står på den anden side? for eks. så kom min bror lige forbi i går aftes og der gik Diego helt amok, jeg havde ikke set/hørt ham komme og pludselig blev min lille dreng en MEGET stor vagthund( troede slet ikke ha havde det i sig) men han kender min bror rigtig godt og jeg skulle helt hen og stå ved siden af hunde før han klappede i smiley Min bror grinede bare og begyndte at klappe hunden da han var stille.. Hmm.. Håber på det bedste smiley


  • #8   28. sep 2011 Ja det kan være at det er nemmere at træne med din mand i starten, og så en ”fremmed” når det går lidt bedre med træningen senere hen smiley god fornøjelse… smiley

  • #9   28. sep 2011 Anja F - Ja, det kan være det bliver løsningen smiley
    Jeg takker og skal nok vende tilbage med hvordan det går smiley


Kommentér på:
Gør/brummer ved hegnet

Annonce