{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Vagt hunden {{forumTopicSubject}}

Tara har vi haft siden 8 uger. Hun er Gran Danois og er halvandet år gammel.

Tara er ved at blive ret så styg. Vinduespudseren får meget brummen og et par dybe gø, mens han går huset rundt, og det er egentlig okay for han er jo fremmed på vores grund. MEN når Tara er i haven gør hun af folk som går forbi (ikke alle). Hvis der står fyre og venter på bussen om aften skælder hun ud. En aften stod jeg ved lågen, jeg spurgte fyrene om ikke de ville hilse på hunden så hun kunne se at de var okay. Tak skæbne da de kom helt hen til lågen!! Hun gøede så voldsomt at naboerne på den anden side kom stormende for at se hvad der skete. Fyrene blev selvfølgelig skræmt og bakkede.

Når vi går tur med Tara bliver hun voldsomt arrig på nogle hunde. Hun gør alt for at rive sig løs. Hun står på bagben og skælder ud, så folk er ved at skide en grøn neger. Hvis jeg eftergiver at hun får lov at hilse på hunden hun skælder ud, er hun ikke ond på nogen måde. Hun hilser ivrigt og fedtmulehvalpeklumpet og det kan godt virke skræmmende på fremmede. Total forståeligt, jeg ville selv kravle op i den nærmeste lygtepæl hvis der kom en gøende grand danois mos mig.

Vi er tit i hundeskoven, og hun har aldrig været i problemer med andre hunde

Når Tara tisser eller skide er hun begyndt mere og mere at føre poterne bagud efter hun er færdig. Når vi går tur køre hun tit hovedet helt inde i hækken mens vi går, som om hun sætter et langt spor.

Det er dejligt at vide man har en vagthund som kan passe på huset, men det er også belastende at hun gør udenfor. Hvis hun er i den ende ende af haven når der kommer nogen forbi i den anden ende, så jorder hun langs hegnet mens hun gør. Det virker meget voldsomt og skræmmende. Jeg tror uden at vide det, at mange foretrækker den anden side af vejen pga. Tara. Heldigvis gør hun sjældent indenfor, her brummer hun bare hvis der er noget udenfor hun ikke er tilfreds med.

Alt det negative…jeg bliver lige nød til at fortælle, at vi elsker vores lille Tara utroligt højt og hun er fantastisk sammen med vores børn, kat, gæster osv. Hun er en rigtig putte nusse hund, som alle andre grand danois helst vil side i skød.

Hvad skal jeg gøre for at få hende til at slappe af i haven? Er det bare en fase?

På forhånd tak
Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vagt hunden
  • #1   5. sep 2007 ja xenta gøer også som en vild når hun er i haven og hun kan høre bare det mindste. enden ved at folk er i skolegården eller kommer ude på skolestien!! og jeg har kaldt hende ind hver gang, ladet hende gø, luftet hende i snor i haven, intet har hjulpet. så jeg lytter liige med her.. smiley

  • #2   5. sep 2007 Har vi alle tre dominerende hunde?

  • #3   5. sep 2007 Addi gør det samme...

  • #4   5. sep 2007 Min lille Chihuahua Cherie kan få hele koret i gang med en gøkoncert. Det er møgirriterende, fordi vi har hundegård næsten helt ud til vejen. Så går der nogen forbi, så står der 5 og gør på livet løs. Vi går konsekvens ud og henter dem ind, for at få dem til at forstå at det ikke er i orden. Det er bare svært med en virkning, da det er 5 hunde der skal fatte at det må de ikke. Cherie er vagthund af natur, så hun har svært ved at fatte det.

  • #5   5. sep 2007 jeg mener meget af det er usikkerhed... træn med hende så hun bliver mere selvstændig og sikker.... det er alle slags øvelser...

  • #6   5. sep 2007 Prøv om du kan aflede hende med noget sjovt / lækkert. når der kommer nogen forbi. Træn det evt. med en figurant, så du ved hvornår der kommer en gånde

  • #7   5. sep 2007 en vagthund skal ikke gø på den måde....

  • #8   5. sep 2007 Jeg syntes nu ellers vi træner rigtig meget, men måske ikke nok. Hun reagere ikke på mig om jeg så havde en flæskesteg i hånden, når det kommer nogen hun mener skal have afvide hun er der.

    Er der nogen derude som har haft en "Tara" og trænet den udaf det?


  • #9   5. sep 2007 jeg har en ally og nilsson.... nilsson var nem at træne det væk.. ally er lidt længere tid om det, men det skal nok lykkes.... kan se at alderen osse spiller meget ind ved din hund.... vær konsekvensk hver gang hun gør og tag hende væk eller aflede hende, så skal det nok komme...

  • #10   5. sep 2007 Måske skal du prøve at tage hende med ud hvor der er mange mennesker, hunde og lyde. Så vil hun måske se at der er andre i verden end hende.. smiley

  • #11   5. sep 2007 Vi har en stor rund så det er ikke altid lige nemt at aflede hende eller få fat i hende. Hun er god til at udvige os når ikke hun vil fanges.
    Jeg må på med træningshanskerne og så igang for alvor. Jeg er bange for at det kan udvikle sig.

    Hun er en usikker hund på mange måder, det har du helt ret i. Hvordan giver man hende mere selvsikkerhed?


  • #12   5. sep 2007 Malene jeg syntes hun kommer rigtig meget ud, men det kan være jeg skal have hende noget mere med.

    Desværre syntes hun zoo er skræmmende. Der kommer vi meget med børnene. Hun ryster over det hele, og næste kravler. Jeg plejer at have hende med det første kvarter, så kommer min mand og henter hende hjem. syntes det er synd.
    Kan være jeg skal træne der oppe med en lille tur hver dag, med flere og flere minutter hver dag uden børn.


  • #13   5. sep 2007 ally var meget usikker pga. nilsson, hun gemte sig bag ham og var en f. karl når han var der... jeg begyndte at gå med hende alene og tag hende alle steder med hen... pga. nye indtryk osv. samtidligt vi gik almindelig tur trænede jeg lydighed med hende og fik hurtigt hendes opmærksomhed....hun er stadig lidt usikker men ikke noget i forhold til før.
    hun er osse den tybe der er god til at undvige eller osse ligger hun sig ned så kan jeg intet gøre..... men hun er blevet god til alm. lydighed ;O))


  • #14   5. sep 2007 Tara
    Syndes jeg lyder som en rigtig god ide.. det er bare med at have hende med så mange steder så muligt. Og så må du ikke pylder om hinde hvis hun bliver bange da hun så vil tror at det er rigtig at hun skal være bange her.. men dog heller ikke tvinge hende..


Kommentér på:
Vagt hunden

Annonce