{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Tisser kun når jeg er der? {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig! Det er noget langt, men håber i vil give jer tid til at læse.

Min kæreste og jeg har for nylig købt en papillon hvalp. Pappi.
Han er utrolig dejlig!
Jeg er en af mennesker som gerne vil have mine hunde i sengen. Vi har i forvejen en dværgpuddel ved navn Jack.

Jack har jeg haft i 4 år og han har sovet hos mig i sengen lige siden. Da jeg flyttede sammen med min kæreste her i Marts fulgte Jack selvfølgelig med.
Så da min kæreste og jeg blev enige om at vi gerne ville have et familiemedlem mere var jeg ikke i tvivl om at hvalpen også skulle sove sammen med os.

Da Jack var hvalp gik der nok højest halvanden måned til han var renlig.
Han tissede en gang i min seng og ellers var der intet.

Men med Pappi er det noget helt helt andet!
Jeg ved godt der er forskelle på hunde.

Hver gang Pappi har spist, leget eller sovet så går min kæreste ud med ham. Han tisser og vi roser ham. Derefter går vi ind igen. 5 min. efter ligger der en lille pyt på gulvet.

I starten tissede han i vores seng konstant!
Og ja det er selvfølgelig klart, han er en lille hvalp.
Men det jeg ikke kunne forstå var, at han tissede KUN i min dyne? eller i min side af sengen?
Lidt efter blev det så i min kærestes også.
Vi satte vækkeuret til at ringe om natten så vi kunne gå ud med ham.
Men han blev ved.
En dag snakkede vi om at han skulle sove ude i bryggerset. Han pev en smule, men vi gik ud fra at det ville holde op efter en halv times tid, men det gjorde det bare ikke.. Det fortsatte hele natten, jeg brød mig bestemt ikke om det og kunne ikke sove.. Så dagen efter kom han ind i sengen igen..
Har dog efterfølgene læst mig til at det vi gjorde ikke ville have nogle effekt, dog kun gøre det værre..

Men! Det sådan nogenlunde positive er dog at han er holdt om med at tisse i sengen om natten!
Men om dagen får den ikke for lidt, selvom vi lige har været ude med ham, tisser han indenfor. Små pytter rundt omkring.

Jeg skulle hjem til mine forældre på Langeland i fredags. Min kæreste og hundene ville komme om lørdagen, og da sagde min kæreste til mig fredag aften at Pappi havde været rigtig dygtig! Han havde ikke lavet noget som helst indenfor, overhovedet! Og min kæreste havde glemt at sætte vækkeuret om natten og heller ej dér var der sket noget.
Da de kom herned igår var der heller ikke noget at komme efter fra Pappis side, lige indtil jeg lagde mig i sengen for at slappe af og da jeg så skal se hvad Pappi laver, står han og tisser i min dyne! Jeg skyndte mig at tage ham udenfor. Da jeg så går ind for at fjerne lagnet, ville jeg tage mit nattøj med mig, men dér havde han også været!
Han tisser i mit tøj? I min dyne? Spiser mine sko?

Jeg undskylder for min lange tekst.
Jeg håber nogle kan hjælpe mig med gode råd til at få Pappi renlig på. Evt. nogle der kan fortælle mig hvorfor han kun gør det i mine ting?
Jeg er en smule bange for at Pappi ikke kan lide mig?

Helst ikke nogle negative svar..

Håber i kan hjælpe mig smiley

Mvh. Rikke.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser kun når jeg er der?
  • #1   18. sep 2011 Du skal ikke være bange for at han ikke kan lide dig, det har bestemt ikke noget med det at gøre.

At han tisser i din seng, det er faktisk noget skidt. "Normalt" vil en hvalp være "renlig" når den er 8 uger. I hvert fald i følge dens egen opfattelse. Det betyder at de ikke vil tisse eller besørge der hvor de sover. At Pppi så gør det alligevel det kan betyde en ud af to ting. Enten har han et problem som er fysisk, men det lyder ikke umiddelbart sådan. Den anden mulighed er at han som lille ikke har haft mulighed for at gå ud fra det sted hvor han sov, og derfor kom til at tisse i sin seng.

Med hensyn til hvad i kan gøre, så er der desværre ikke rigtigt andet at gøre end at blive ved med det gode stykke arbejde. Det er bare et spørgsmål om at han skal lære at det er udenfor det er bedst at besørge.

For nogle hunde jeg har haft med at gøre, der har det hjulpet at gøre noget extra godt når de leverer varen udenfor. F.eks at rose dem mens de tisser, og så give en god godbid. for andre er det bedre at lege.

Mht at han tygger i dine sko, så er det fordi de lugter så dejligt!!! Min hvalp gør det samme... og det er ret træls, men det er heldigvis noget der kan trænes væk. Bare tag sutskoen fra ham stille og roligt og giv ham noget lovligt at tygge på. Når han så tygger på den ting, så er det bare med at rose.

Håber det hjalp. hold humøret oppe, og bliv ved med den gode træning!!

• #2   19. sep 2011 Hov jeg glemte lige... hvis i træner ja/nej øvelser med ham, så kan man også bruge et nej når han tisser det forkerte sted, samtidigt med at man expederer ham udenfor i en fart. Nej er ikke en straf, og man må ikke blive sur, det er bare en oplysning til hunden om at hvis han holder op, så sker der noget godt!

• #3   19. sep 2011 Det er en hvalp, giv nu tid og lad vær at panikke pga han ikke er renlig endnu, kan tage LAAAAAAAAANG tid smiley ..

Han pisser jo ikke ligefrem i protest for at sige han ikke kan lide dig smiley .

• #4   19. sep 2011 Ps. Er ikke enig i at du skal sige Nej, derimod ignoere når han har uheld indenfor da han INTET får ud af det, og derved hverfald ikke forsætter pga opmærksomhed, man løfter ham bare ud, uden ord smiley

• #5   19. sep 2011 Meget enig med Cecilia S
    Lav en god seng til ham på gulvet ved siden af din seng, indtil han er renlig.
    At ham ikke gør sig helt ren men kun lige småtisser ude, og tømmer sig helt inde, kan skyldes han ikke er helt tryg ude. Gå til samme sted hver gang, og bliv der. Læg evt en af hans pøller der,
    Og som Maja Skriver , ikke noget nej, når det går galt, bare ud med hunden.

• #6   19. sep 2011 Mange tak, det prøver vi (:

• #7   19. sep 2011 Få tjekket din hvalp for urinvejsinfektion.

Kommentér på:
Tisser kun når jeg er der?

Annonce