{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

1,5 mdrs træning og kun 7 min. alene - HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft min dejlige cavalier/cocker hvalp i 1,5 mdr nu og det går strygende med hvalpetræning, renlighed osv. men med alene hjemme træning går det ad h... til.

Jeg har lige fra starten gået ind og ud af døren, overtøj af og på, raslet med nøgler osv. Gået i bad og på toillettet med lukket dør og med 'baby-tremme' for døren stået 'alene' i køkkenet og vasket op.

Jeg har desuden været opmærksom på at det er mig der vælger hvornår han får min opmærksomhed - og han får masser, men jeg har sørget for at han f.eks. ikke kommer op og putte i skødet når han piver, hyler eller kradser og jeg har også fået lært ham at ligge og hygge ved siden af mig og ikke ligge sig på mine fødder som han ellers gerne vil.

jeg begyndte at gå ud af døren i "længere" tid for en måned siden, min 3 gange om dagen og alligevel er vi kun oppe på 7 min. alene før han begynder at hyle og det selv om han ligger med en trøje der lugter af mig og har fyldte marvben at hygge sig med.... (jeg går helt ned på gaden, men har en diktafon liggende hos ham). Jeg forsøger selvfølgelig at komme tilbage inden hyl og hvis jeg er uheldig ikke at nå det venter jeg til den første lille pause.

nu har jeg kun en måned til mit studie starter op igen og jeg havde troet at jeg havde mere end go tid til at lære ham at være alene, men nu blir jeg bange for ikke at nå det....!

jeg har snakket med min træner og forsøgt alle hendes gode råd - nu håber jeg nogen herinde kan hjælpe....!

på forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1,5 mdrs træning og kun 7 min. alene - HJÆLP!
  • #1   5. aug 2011 Hvor er han alene?
    Gør du noget ud af det, når du kommer hjem?
    Har du prøvet med radio kørende?
    Har du prøvet at se, hvor længe han bliver ved med at pive?

• #2   5. aug 2011 Jeg har radio eller rolig musik kørende hos ham.
    Når jeg går, går vi ind i hans kurv hvor han får et marvben og jeg siger kort farvel. Har både prøvet at lade ham være alene kun i soveværelset, hvor hans kurv står og hvor han sover om natten, men har også forsøgt at lade ham alene i hele lejligheden (52kvm). Der er ingen forskel.
    Har et par gange ladet ham være i ca. en halv time (jeg var nødt til at komme ud og handle) og han piver fra der er gået ca. 6 min og fortsætter båndet ud....
    Jeg hilser roligt på ham når jeg kommer hjem; altså går ind, ligger nøglerne og aer ham lidt bag ørene mens jeg roligt siger hej og lader ham så være lidt igen.

- men han følger mig rundt i rummene og ligger helst tæt ved mig altid.

håber det kan opklare nogle råd? smiley

• #4   5. aug 2011 Hvad gør du med ham INDEN du går fra ham?

• #5   5. aug 2011 han starter med at hyle efter ca. 6-7min og bliver ved (det længste jeg, af nød, har været væk var en halv time, men der hylede han indtil han kunne høre mig på trapperne)

som skrevet går jeg med ham ind til hans kurv osv. og jeg forsøger fortrinsvis kun at øve når han er rolig og søvnig for ligesom at få de bedste odds smiley

• #6   5. aug 2011 Jeg kan desværre ikke hjælpe... Men tænker at man måske kan gøre for meget?

Jeg havde haft min hvalp i tre dage og så skulle hun være alene hjemme første gang. jeg havde uheldigvis en lang arbejdsdag, men min far kiggede ind hos hende omkring middag.

Hun har aldrig pevet og sover bare det meste af tiden. Det eneste min nabo har hørt til hende(bor i rækkehus) er at hun flytter rundt på ting, hvilket man slet ikke kan se når hun kommer hjem. Vi har på intet tidspunkt trænet alenehjemmetræning, da der simpelthen ikke var tiden til det. Og et eller andet tror jeg altså godt at man kan gøre det "for" specielt det at skulle være alene hjemme.

• #7   5. aug 2011 Jamen, lufter du ham inden? Hvordan og hvor meget lufter du ham? Hvad laver I på lufteturen?

• #8   5. aug 2011 Jeg har desuden fra første dag smidt en håndfuld godbidder. På den måde er hun optaget i god tid så jeg kan nå at låse og gå, og hun opdager ikke at hun bliver forladt.

• #9   5. aug 2011 jeg har haft tænkt det samme - har også sukket efter mine hvalpetrænings holdkammerater der uden problemer kan lade deres alene i op til 8 timer, men det virker så voldsomt når han hyler og hyler uden at gi op.... dertil kommer jo de komplikationer det gir at bo i lejlighed med naboer så tæt smiley

• #10   5. aug 2011 ja jeg lufter ham og vi øver altid både kontakt, gå pænt og hyggeøvelser som gi pote og sådan på turen....

• #11   5. aug 2011 Så tag noget af hans mad med ud, når du lufter ham. Gem det i græs, på grene, under bænke osv. og lad ham få lov at bruge næsen. DET trætter.

• #12   5. aug 2011 ja, flere har fortalt at fyldte marvben er hemmeligheden smiley
    jeg blander også foder med leverpostej og så i fryseren, det holder desværre bare kun hans interesse i de der ca. 7 min. og han er ellers madglad nok smiley
    men han kan sagtens være 'alene' med andre - min kæreste, familie eller andre hunde....

• #13   5. aug 2011 ja det med maden gør vi også. faktisk bruger vi slet ikke madskål - han får den altid i græsset, som godbider eller, i regnvejr, udover gulvet....

• #14   5. aug 2011 Husk at gemme nogle. Hvis I gør forbi buske, så lad ham søge derinde. Læg nogle på de nederste grene hvor han kan nå dem. Samtidig skal du, HVIS du siger noget, tale stille og roligt til ham. Han skal have ro til at finde sin mad.

Han skal ikke leges med eller gå lange ture. Det med at lege kan man gøre, når han IKKE skal være alene hjemme.

• #16   5. aug 2011 jeg vil prøve at 'gemme' maden bedre. tak smiley

er bare ved at blive så frustreret, for synes jeg har gjort det 'efter bogen' og jeg ved at hunde er forskellige osv. men det føles alligevel så øv smiley

• #17   5. aug 2011 min træner fortalte godt om sådan en duft-udsender - hvor har du fået den? og hvad måtte du slippe? smiley

• #18   5. aug 2011 D.A.P.

Prøv at Google det.

• #19   5. aug 2011 super, tak for tippet.

flere råd modtages med kyshånd smiley

• #21   5. aug 2011 du er vel nok sød, desværre bor jeg i københavn. men det lyder helt sikkert som noget jeg vil prøve!

• #22   5. aug 2011 Jeg har også lige fået hvalp. og har haft hende i 2 uger nu.. Vi gik igang med alenehjemme træning ret hurtigt (efter 3-4 dage) og hun pev ikke. Hun er hellers også tæt bundet med mig og følger mig overalt. Det højeste vi er opp på nu er 3.5 timer. Hun pev da jeg låste døren men det aftog kunne jeg høre, derefter tog jeg afsted med dårlig samvitighed. Men hun var stille da jeg kom hjem, og have spist sin tyggeben plus foder og vand og selvf. gnavet i dørmåtten smiley Men ellers er der ingen store problemer. Måske skal du kaste den mere ud i det. Det gjorde vi herhjemme. Men jeg ved ikke hvordan det er med din race af hund.. For min kan godt klare at være alene hjemme.

• #23   10. aug 2011 Jeg er vist lidt i samme båd som dig - og har konkluderet, at jeg simpelthen er gået for hurtigt frem, alt imod min forventning. Jeg startede nemlig forfra for en uge siden med babygitter imellem. Hun var kort efter oppe på at slappe fint af i 2 minutter og jeg øgede tiden med ½ minut mere - dårlig idé. nu blir hun frustreret fra 1. sekund vi har gitteret imellem os. Det er alså bare så vigtigt, at hunden ikke når at "gå i panik" over adskillelsen. - jeg tænker det kan være det, der er gået galt med jeres træning, evt dengang du var nødsaget til at købe ind. SÅ mit råd vil være at starte helt forfra, og ikke lade hunde være alene mere end den tid I er trænet op til. og husk at gå et godt stykke tilbage i træningen, hvis du oplever, at han blir ked. Jeg selv er nu der, hvor jeg bare står ved siden af gitteret og gør klar til at åbne - og hun står og kigger med store øjne og halen nede smiley Min er desværre heller ikke tilfreds selvom hendes far og vores anden hund er hos hende.

Kommentér på:
1,5 mdrs træning og kun 7 min. alene - HJÆLP!

Annonce