1,5 mdrs træning og kun 7 min. alene - HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Jeg har haft min dejlige cavalier/cocker hvalp i 1,5 mdr nu og det går strygende med hvalpetræning, renlighed osv. men med alene hjemme træning går det ad h... til.
Jeg har lige fra starten gået ind og ud af døren, overtøj af og på, raslet med nøgler osv. Gået i bad og på toillettet med lukket dør og med 'baby-tremme' for døren stået 'alene' i køkkenet og vasket op.
Jeg har desuden været opmærksom på at det er mig der vælger hvornår han får min opmærksomhed - og han får masser, men jeg har sørget for at han f.eks. ikke kommer op og putte i skødet når han piver, hyler eller kradser og jeg har også fået lært ham at ligge og hygge ved siden af mig og ikke ligge sig på mine fødder som han ellers gerne vil.
jeg begyndte at gå ud af døren i "længere" tid for en måned siden, min 3 gange om dagen og alligevel er vi kun oppe på 7 min. alene før han begynder at hyle og det selv om han ligger med en trøje der lugter af mig og har fyldte marvben at hygge sig med.... (jeg går helt ned på gaden, men har en diktafon liggende hos ham). Jeg forsøger selvfølgelig at komme tilbage inden hyl og hvis jeg er uheldig ikke at nå det venter jeg til den første lille pause.
nu har jeg kun en måned til mit studie starter op igen og jeg havde troet at jeg havde mere end go tid til at lære ham at være alene, men nu blir jeg bange for ikke at nå det....!
jeg har snakket med min træner og forsøgt alle hendes gode råd - nu håber jeg nogen herinde kan hjælpe....!
på forhånd tak.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
Gør du noget ud af det, når du kommer hjem?
Har du prøvet med radio kørende?
Har du prøvet at se, hvor længe han bliver ved med at pive?
mar 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 30
Når jeg går, går vi ind i hans kurv hvor han får et marvben og jeg siger kort farvel. Har både prøvet at lade ham være alene kun i soveværelset, hvor hans kurv står og hvor han sover om natten, men har også forsøgt at lade ham alene i hele lejligheden (52kvm). Der er ingen forskel.
Har et par gange ladet ham være i ca. en halv time (jeg var nødt til at komme ud og handle) og han piver fra der er gået ca. 6 min og fortsætter båndet ud....
Jeg hilser roligt på ham når jeg kommer hjem; altså går ind, ligger nøglerne og aer ham lidt bag ørene mens jeg roligt siger hej og lader ham så være lidt igen.
- men han følger mig rundt i rummene og ligger helst tæt ved mig altid.
håber det kan opklare nogle råd?
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
mar 2011
som skrevet går jeg med ham ind til hans kurv osv. og jeg forsøger fortrinsvis kun at øve når han er rolig og søvnig for ligesom at få de bedste odds
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
Jeg havde haft min hvalp i tre dage og så skulle hun være alene hjemme første gang. jeg havde uheldigvis en lang arbejdsdag, men min far kiggede ind hos hende omkring middag.
Hun har aldrig pevet og sover bare det meste af tiden. Det eneste min nabo har hørt til hende(bor i rækkehus) er at hun flytter rundt på ting, hvilket man slet ikke kan se når hun kommer hjem. Vi har på intet tidspunkt trænet alenehjemmetræning, da der simpelthen ikke var tiden til det. Og et eller andet tror jeg altså godt at man kan gøre det "for" specielt det at skulle være alene hjemme.
maj 2007
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
mar 2011
mar 2011
maj 2007
mar 2011
jeg blander også foder med leverpostej og så i fryseren, det holder desværre bare kun hans interesse i de der ca. 7 min. og han er ellers madglad nok
men han kan sagtens være 'alene' med andre - min kæreste, familie eller andre hunde....
mar 2011
maj 2007
Han skal ikke leges med eller gå lange ture. Det med at lege kan man gøre, når han IKKE skal være alene hjemme.
mar 2011
er bare ved at blive så frustreret, for synes jeg har gjort det 'efter bogen' og jeg ved at hunde er forskellige osv. men det føles alligevel så øv
mar 2011
maj 2007
Prøv at Google det.
mar 2011
flere råd modtages med kyshånd
mar 2011
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 972
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 885
1,5 mdrs træning og kun 7 min. alene - HJÆLP!