{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

hjælp til en sjov agilitybane?? {{forumTopicSubject}}

hejsa...

jeg har fået til opgave at lave en form for agilitybane som en post i et posteløb.

det skal være noget "for-sjov" agility...

og så skal det være sådan, at hunden kan holdes i snor hele tiden, da det er folk med større eller mindre erfaring med hunde...

jeg har indtil videre tænkt, at der skal være:

- spring i forskellige højder
- slalum
- gennem en hulahopring
- gennem en form for tunnel, som skal laves, så den er åben for oven (til snoren;) )
en labyrint af stænger på jorden, hvor hunden skal føres igennem og ikke må gå ud over stængerne
- skal gå forbi en skål hundemad uden at spise af det
- kørsel med trillebør med hunden ved siden af det (hvis hunden ikke bliver bange for det selvfølgelig)
- over en vippe
- op på en palle med et bræt på (evt laves højere end bare en enkelt palle, så der også er en smule udfordring i det)

tja... det var så hvad jeg har tænkt indtil videre...

har I nogle idéer til nogle sjove ting, som også er noget som man kan fremstille selv, eller som ikke er særlig dyrt??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til en sjov agilitybane??
  • #1   16. jul 2011 Pas på med vippe hvis hundene ikke er vant til det, det kan være en meget farlig ting for nogle hunde, at jorden bevæger sig under dem...

• #3   16. jul 2011 Nu vil jeg aldrig anbefale uøvede i at lave agility uden en erfaren trænr in over, da det er hårdt for hundens knogler og de kan nemt få skader, især hvis de ikke er i rigtig god form, så vær meget opmærksom på ikke at lave fo svære og høje forhindringer.
    Jeg ville aldrig bruge en vippe til uøvede, når man går til agility er vippen det sidste man kommer på, nogle steder kommer vippen først i 2. sæson.
    Mange hunde vil blive rigtig nervøse og utrygge ved at skulle forcere vippen + at de nemt kan falde ned eller få et hårdt slag når vippen rammer jorden.

Det du ellers selv kommer med af bud (- vippe og høje spring) synes jeg lyder spændende og sjovt. Du kunne måske også lave et eller andet hvor man skal ha hunden under noget.

• #4   16. jul 2011 vippen jeg ville bruge er kun 10 cm høj... det er en der bliver brugt til heste...

springene er også kun MAX 35 cm høje, og hunden er en labrador smiley

ALT ville han komme til at prøve flere gange inden dagen, som er i slutningen af september, så har god tid til at forberede ham...

og er der noget, han viser det usikkerhed overfor, jamen så bliver det droppet...

vil lige tilføje, at han måske er i super duper form, men han er mega udholdende... jeg kan gå med ham i to timer, og det er altså ikke ham der vender om smiley så han er vant til lange gå ture...

Maya - under? altså i form af eksempelvis et plast-havebord?

• #5   16. jul 2011 Karin - jeg så den i går og synes, at den var VILDT sød smiley

Vil også lige hurtigt tilføje, at det slet ikke vil komme til at foregå i samme hurtige tempo, som man ser til agilitystævner... det er udelukkende for sjov, og jeg kender hunden rigtig godt, så kan se på ham, når hans grænse er nået... og der kommer til at være længere pauser imellem hver tur...

• #6   16. jul 2011 jeg har også overvejet, om ikke der skal stå en spand vand i trillebøren, bare for at gøre det sjovere...

• #7   16. jul 2011 Charlotte B: ja for eks. men måske laver så hunden skal kravle for at komme under. og hvad med sække væddeløb, ejer skal hoppe i sækken og sørge for at få hunden med, har prøvet det, det var vildt sjovt.

Med hensyn til min advarsel var det ikke for at kritisere dig men fordi jeg har oplevet hvor nemt og voldsomt der kan komme skader på hunden.

• #8   16. jul 2011 eeeej hvor er det bare en god idé med sækkevæddeløb!! smiley

den skal helt sikkert med!!!

nej det ved jeg... men hvad siger du til højderne??

• #9   16. jul 2011 Charlotte B: Til en labrador er 35 cm okey, men pas godt på en labrador får nemt problemer med hofter og albuer hvis de bliver overbelastet.

• #10   16. jul 2011 lige præcis... der må ikke ske ham noget...

jeg tror jeg holder springende til mellemhøjden...

jeg ved ikke om du kender dem, men det er de spring til heste, hvor enderne er et kryds, som jo så kan vendes alt efter hvor høje de skal være smiley

• #11   16. jul 2011 Jeg ville ikke bruge dem du også bruger til heste, går ud fra du mener cavaletti.

Hunden kan ikke vælte dem og der imø ingen grund til at barre hunden.

• #12   16. jul 2011 ingen grund til at barre hunden? hvad mener du med det...

ok... jeg dropper at bruge cavaletti... så finder jeg nogle hundespring, men er højden i orden?

• #13   16. jul 2011 At barre er noget nogle gør i heste verden, f.eks. når hesten springer et spring så løfter en person bommen op så den rammer hesten, det er for at få hesten til at løfte benene højer når den springer. Find nogle lette spring som hunden kan rive ned, ved faste forhindringer slår hunden sig hvis den rammer.

• #14   16. jul 2011 Ej hvor forfærdeligt! Er der virkelig nogen der bruger den metode??????? :(((

jeg finder nogle lette spring, jeg vil kigge efter rigtige hunde-spring...

• #15   16. jul 2011 Ja desværre. I mange almindelig butikker kan du engang i mellem købe billige agility spring, min netto har lige for tiden.

• #16   17. jul 2011 så skal jeg lige have lært ham at tage en ting, holde den fast og aflevere igen og lægge den et bestemt sted....

hvordan er det så liiige jeg gør det?

det skal foregå den 24. september, og familien er lige taget på ferie i 3 uger, hvor han så bliver passet hos mandens forældre, så jeg kommer til at have ca 1½ måned at øve med ham i...

Maya - det var et tilbud fra i sidste uge, men mine lokale nettoer har udsolgt... har ellers allerede kigget smiley

• #17   17. jul 2011 Charlotte B: nå ok, men hold øje også i andre butikker synes altså ofte jeg ser dem, eller prøv de større dyr butikker som maxi zoo og pet world.

• #18   17. jul 2011 der vil jeg kigge, når jeg får penge igen smiley

og så med de træningsmetoder til heste... øv øv øv !

Kommentér på:
hjælp til en sjov agilitybane??

Annonce