{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.784 visninger | Oprettet:

Hjælp til selevalg til en franskmand {{forumTopicSubject}}

Kære Franske ejere og bekendte af disse smiley

Vi skal bruge en ny sele til Uffe. Han er 8 måneder og vejer 12 kg.
Jeg har kastet min kærlighed på en Hunter:
http://m.zooplus.dk/shop/hund/hundesnor_hundehalsbaand/hunter/sele/260919

Men Uffe er allerede 58 cm rundt om brystet, så jeg er i tvivl ang størrelse og pasform.

Jeg har overvejet en K9 også, som jeg kan se en masse med franske bruger?! De virker bare ikke ligeså lækre med for som nogle andre seler?

Der er jo også Hurrta. Lige nu har vi en y-sele, men den er han ved at vokse ud af.

Mulighederne er jo mange, så tænkte lidt inspiration ville være på sin plads smiley
Jeg ville blive suuuper glad hvis I gad smide billeder ind af jeres basser med selen på smiley

Vuf fra Uffe og Lisa.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til selevalg til en franskmand
  • #1   2. apr 2016 K9 er ikke pengene værd.. efter min mening.

Jeg vill kigge på Wolfssong og Hurtta y-seler.

• #2   2. apr 2016 Jeg har en Hurtta y-sele (er det vist nok) til Thor, og den sidder rigtig godt. Thor er ganske vist en engelsk bulldog, men faconen er ca. den samme. smiley

At Thor så hader selen af et godt hjerte, er ikke selens skyld. smiley

• #3   2. apr 2016 #1 - Wolfssong kender jeg ikke. Det vil jeg da undersøge. er de gode til brede, små racer? smiley

#2 - synes at have hørt at y-selen ikke produceres længere nemlig?

• #6   2. apr 2016 #5 - hahahaha han har alle dage været svær at opdrage.

• #7   2. apr 2016 nå kan se jeg godt kan finde y-selen smiley

• #8   2. apr 2016 Min hader hader hader seler...og jeg har opgivet...og så alligevel ikke...for til sommer så får han altså hurtta's nye køle sele...-hvis han får brug for det. smiley

(endelig en kølesele der ligner noget man kan bevæge sig i)
    http://www.hurtta.com/DA/Produkter/K%C3%B8lende%20effekt/Cooling%20Harness/

Udover det, så har jeg kigget langt efter denne:

http://dogcopenhagen.com/da/hundeseler/16-comfort-walk-pro-sele.html

Jeg synes den sidder ret ok på den franske model de har...

• #10   2. apr 2016 Vi bruger halsbånd til Thøffen, grundet førnævnte had til seler. Han har et bredt et af læder fra Hunter.

• #11   2. apr 2016 Jeg bruger også et bredt læderhalsbånd til Minion. Jeg kigger stadig seler...men jeg har brugt de første nær 3000kr på diverse seler, der hver og en -efter forholdsvist lange forsøgsperioder, totalt har fjernet min hunds glæde ved at gå tur...

Han prøver simpelthen at gemme sig under sofaen og turene er et helvede med en trykket hund der bestemt ikke nyder noget som helst.

Jeg håber dog stadig på at bryde koden, for han kan altså lave et ryk en sjælden gang imellem...men på den anden side, så skal han også være glad smiley

• #12   2. apr 2016 Jeg synes at Hurtta Y-selen passer bedst til franske smiley

• #13   2. apr 2016 Den du linker til har vores cocker, men den sidder også rigtig godt på vores franske
    Jeg synes ikke k-9 er gode

• #14   2. apr 2016 jeg var glad for halsbånd til pixel... indtil hun opdagede at man kunne bakke ud af dem - så var det ikke ret fedt at stå med snor og halsbånd og en hund der lystigt rendte hen hvor hun ville.

Så nu har hun en lædersnor til hundetegnet, og så får hun sele på når vi skal ud.
    Her har jeg så haft det krav at hun under ingen omstændigheder skal kunne bakke ud smiley

• #16   2. apr 2016 Caroline...det burde jeg nok, men jeg har faktisk bare givet dem væk smiley (jeg har en eller anden økonomisk defekt, det skulle nødigt være praktisk og/eller besparende smiley )

Og ja disse er helt ok, du kan nu få sidste års kølevest til nærmest ingen penge, men jeg synes den ligner en blanding mellem en hunde-spændetrøje-og sumo-kostume...og som sagt så hader han seler i forvejen... smiley så vi prøver nok den nyeste først smiley

• #18   2. apr 2016 Caroline jeg tænker bare ikke over penge jeg "har brugt" tror jeg....og så er jeg nok helt ekstremt gavmild -dog bare begrænset af hvor sølle en indkomst jeg egentlig har smiley smiley

Men altså...når pengene er brugt så savner jeg dem ikke og så kan jeg lige så godt gøre nogle andre glade....de er givet til folk jeg er sikker på har brug for dem, og til velgørenhed smiley

Jeg synes ikke kræet havde brug for en sidste sommer, men nu går vi mellem 6-10km dagligt, og selvom jeg regner med at gøre det meste morgen/aften, så tror jeg han bliver svær at holde helt i ro...og tilfreds samtidigt...hele sommeren.

smiley

• #19   2. apr 2016 Isabelle, det gør vi ikke da han nogle gange laver nogle ret voldsomt spring fremad når vi er på tur og han møder en af hans hundevenner. specielt lige nu hvor han begynder at blive kønsmoden. Vi har ingen problemer med en hund der ikke kan lide selen. han gemmer sig ikke og nyder fint turene smiley

• #20   2. apr 2016 Ditte - er det mit link du hentyder til? smiley

• #21   2. apr 2016 Ja det er det Lisa smiley

• #22   2. apr 2016 dejligt at høre. har været lun på den længe, så skønt at få bekræftet at de sidder godt på de franske. uffe er godt nok relativt stor af en fransk. knap så bred endnu. men allerede en 12 kg og kun lige blevet 8 mdr. og så synes jeg han er ret høj bagtil, så der kommer også flere cm over ryggen på ham smiley

• #23   2. apr 2016 At han er høj bagtil behøver ikke betyde han får flere cm, over ryggen -desværre. Min har taget 1,2 kg på fra han var 8 måneder til han var et år...og nu er han så begyndt at vokse lidt i bredden men ligger på omkring de 12.5 kg. Og han er stadig alt for højrøvet i min optik. smiley

De er jo alle forskellige smiley men det er bare min personlige erfaring smiley

• #24   2. apr 2016 jeg håber så sandelig han "retter sig ud", for ellers så får han problemer på forparten tror jeg. han er meget høj bagtil nemlig smiley

• #25   2. apr 2016 Bulldogs er notorisk kendt for at være overbyggede bag til, samt at have rigtig dårlige bagbensvinkler. Hos nogle er bagbenene helt lige. Rent biomekanisk er det lidt noget skidt. Og de dårlig vinkler øver ricikoen for sprængte korsbånd.

• #26   2. apr 2016 ...altså han kan jo sagtens nå det endnu smiley og igen de er alle forskellige, men nogle af dem min blandt andet, har tendens til at være lidt højrøvede...jeg synes min er lidt, men ikke overdrevet, bare mere end min præference...og har været det sådan siden han kom over den allerførste hvalpetid hos mig.

Men igen...de er så forskellige...det bedste man kan er at kigge for forældre og andre aner...f.eks. synes jeg min ligner hans ældre halvbror helt vildt og jeg krydser for Uffe udvikler sig hensigtsmæssigt -han ser sindsygt lækker ud smiley

• #27   7. apr 2016 Jeg krydser i hvertfald alt hvad jeg kan for, at han retter sig mere ud smiley .. Vi har været så ikke særlig smarte at købe uden tavle, så jeg kan ikke kigge tilbage og se. Ja reelt set ved jeg ikke om den far vi har fået vist er faren. Vi har lige fundet ud af, at samme sælger, sælger hvalpe igen nu. Fra samme mor i hvertfald. Uffe og hans søskende er kun lige blevet 8 måneder. Så jeg kan ikke lade være at tænke, om vi har støttet noget helt forkert, ved at købe hvalp derfra smiley vi må se hvordan han ender....

• #28   7. apr 2016 Man kan vist se det lidt her..

profilbillede
  • #29   7. apr 2016 ...(jeg elsker dit brugernavn)...!! smiley

Det lyder ikke helt så godt, med den avler der...men sket er sket og man kan kun se fremad og lære. Og så håbe at han er en af dem uden alt for meget sygdom. I gør hvad i kan i situationen lyder det til.
    I er Obs på problemet, og jeg synes det er svært at se med vinklen hvor slemt det er. Men i kan jo også kun holde øje, håbe det retter sig og tage det derfra hvis der skulle opstå noget.
    Det ser også ud til i holder ham pænt slank -det er godt for hans knogler og led og generelle helbred, -alt for mange franske render rundt med alt for meget vægt efter min mening.

Lækker er han i hvert fald smiley

• #30   9. apr 2016 Obsternasig - hahaha, han er til tider den værste helvedshund smiley

Nej det er der jo ikke noget at gøre ved nu, så vi håber bare på at der ikke kommer en masse bøvl. Han har allerede fået opereret en stor knude, som viste sig at være en godartet tumor, væk på det ene bagben. Nu er der ved at komme to nye - på samme bagben.

Jeg håber også han retter sig ud. Hans bagben går også meget indad. Hvis han var en hest havde jeg fyret gamacher på ham smiley

Og tusind tak. Din Minion ser også skøn ud smiley

• #31   9. apr 2016 Lisa... håber det er ok at jeg spørger..

Tjekkede I slet ikke noget inden i købte hunden... eller stolede I på avler.. jeg undrer mig bare?

• #32   9. apr 2016 Louise - det er helt ok. Jeg ville også undre mig!
    Jamen vi var faktisk relativt obs på nogle ting. Jeg tror bare, at vi gik mest op i, at de skulle kunne bevæge sig og trække vejret. Altså ikke for kortsnudet og ikke for "pakket". Avler sagde alle de ting jeg ville høre på det område, sagde det var deres nummer 2 kuld, og moderen her var 2 år gammel og hvalp af deres første kuld. Da vi var nede og se hvalpene første gang synes vi, at alting virkede som om de havde rigtig godt styr på det. Og så var det som om, at man kom til at forelske sig, og glemme alt andet.
    Det var så først da vi havde købt, at jeg blev medlem af alle mulige grupper på fb, og blev opmærksom på vigtigheden af linjerne og sundhed deri. Super dumt af os ikke at sætte os nok ind i det. Vi var med på hvilken type hund vi købte, men vi var ikke med på, hvor vigtigt det var at købe hund fra røntgenfotograferede forældre, og fra en avler der havde gennemtænkt hvilke linjer der blev sammensat. Og ikke bare hobbyopdræt smiley

• #33   9. apr 2016 Lisa.. ok.. ja jeg lærte også min lektie efter første hund... det er bare træls med avlere der er så useriøse.

• #34   9. apr 2016 Ja man må lære på den hårde måde nogle gange. Jeg håber bare, at vi slipper for at skulle sige farvel til ham for tidligt, fordi han får ondt pga. skavanker grundet sløset avl.
    Hvilken hund havde du? Og hvad gik der galt, hvis jeg må spørge? smiley

• #35   9. apr 2016 Bullterrier miniature.. ham på min profil.. aflivet som 2 1/2 års og over 60.000-70.000 kr til dyrlægen og andre ting til ham.

Han var med tavle, men tavle er ingen garanti.. det kræver man gør sit arbejde grundigt inden køb.

Kommentér på:
Hjælp til selevalg til en franskmand

Annonce