748 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Alene hjemme, er det gået galt, eller? Alene hjemme, er det gået galt, eller?

Har en dejlige Australian Shepard hvalp på 9 uger nu.
Jeg er ved at øve alene hjemmetræning med.

Går efter bogen (så at sige)..
Med at gå fra ham 1 sekund, så 3 sekunder osv. altså ved at lukke en dør, han når ikke at pive inden jeg kommer igen.

Min anden hund, og ham skal være alene i badeværelse, køkken og en mellemgang. Der er et gitter for ind til stuen, hvor jeg sidder lige nu. Og det vil der også være når jeg skal på arbejde igen.

Jeg gav dem lidt at arbejde med, kalkknogle med lidt leverpostej "smurt i", det fik han så slikket rent, og så fandt han ud af han ikke kunne komme ud til mig, så han pev lidt 2-8 sekunder, han kunne godt se mig (sad i sofaen 2-3 meter fra ham)
Efter han så fandt ud af jeg ikke "kom ham til undsætning" lagde han sig bare ned, for at sove.
Og har sovet de sidste 20 minutter, jeg har så listet mig hen for at åbne gitterlågen, så når han vågner igen, så er det med en god oplevelse, at han bare kan gå lige ind til mig.

Han er lidt af en "piv frans", han kan godt pive ynkeligt i nogle sekunder fx. hvis jeg sidder ved skrivebordet, og lige tjekker mail osv. men hvis jeg ikke reagere så lægger han sig bare ned og sover.
Ellers hvis han har været ude i haven og tisse, og jeg kalder dem ind igen, kan han pive sådan ynkeligt, af glæde eller et eller andet når han kommer ind, og hopper glad fordi han er glad for at se mig (og han står ikke og pvier uden for, når jeg lukker ham ind) Og kan også bare pive for at pive nogle gange, uden grund...
Det piverrig, skal jeg tage det som "ynk" og ikke fordi han er bange?
For en utryg og bange hvalp lægger sig vel ikke hen og sover hvis den er utryg?

Min tæve han er "alene" med, hun sover også bare pt. og hun har ingen alene hjemme problemer.

Er det gået helt galt det alene hjemmetræning?
Vi har været igang 6 dages tid, med at lukke døre i sekunder, op til 1 minut er vi på nu, og så med gitterlågen nu, hvor han kan se mig, men ikke komme ud til mig.

Forslag og idéer modtages gerne..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme, er det gået galt, eller?
  • #1   13. jun 2011 Jeg synes det lyder ret godt, hvad er det der bekymrer dig? smiley
    jeg kan måske berolige dig ved at det var sådan ca sådan jeg gjorde, og det er gået så godt, han er dog kun 5 månerder, og han var en rigtig klynke fis, er han stadig lidt smiley men det er hans måde snakke på.
    Hvor længe har du??

• #2   13. jun 2011 Jeg har en uge endnu, altså til mandag i næste uge skal jeg på arbejde. Ellers kan jeg tage lidt mere fri, hvis det går helt galt.

• #3   13. jun 2011 Tror nu nok det skal gå smiley

• #4   13. jun 2011 Ja håber jeg også.
    Men kan bare ikke forstå der er 84 der har set indlægget, men kun dig der har ville svare.
    Der er da så mange kloge hoveder på HG, de må da kunne hjælpe smiley

• #6   13. jun 2011 Okay, det er jo også brugbart.
    Frygter bare lidt han piver fordi han er bange/utryg. Men så vidt jeg ved, så sover en bange og utryg hvalp ikke, men hyler/piver/"skriger", tisser på gulvet, og eller ødelægger ting.

Ham her, han piver nogle sekunder og jeg reagere ikke som han ønsker, og så er det som om han tænker, nå så sover jeg da bare smiley og så er der ro.

• #8   13. jun 2011 Det er jo det jeg mener, han lægger sig bare hen, og snork bobler, og drømmer osv,
    Det er det jeg tænker, hvis han var utryg/bange, ville han jo "skrige" i vilden sky om at komme ud. Og det her er bare klynkerig af en omgang piv i nogle sekunder, ikke minutter, laangt fra.

• #9   13. jun 2011 Jeg tror også du har gjort det helt rigtigt smiley

• #11   13. jun 2011 Så du mener også hans piven, er "ynk" ..
    Og noget alla - går den så går den..

• #14   14. jun 2011 Okay, tak ..
    Det er også hvad jeg har gjort indtil nu, fordi det ikke fortsætter. Og han bare lægger sig ned og sover.

• #16   17. jun 2011 Jeg gjorde det samme med Zion da han var mindre. Han var i gangen med adgang til badeværelset. Børnegitter adskilte resten af lejligheden fra gangen.

Da jeg begyndte på arbejde måtte jeg i lade ham blive i gangen, når jeg kom op efter gåtur og aktivering. Jeg måtte så i en periode sætte mig 5-10 minutter inde i stuen inden jeg gik, så han nåede at blive helt afslappet. Ellers kunne han også finde på at brokke sig. Som helt lille brokkede han sig også med lidt utilfreds piven lige inden han "overgav" sig til trætheden når han fandt ud af, at der ingen reaktion kom fra mig af. Det kunne f.eks. være efter vi havde været afsted til hvalpetræning.

I dag er han overalt når jeg går på arbejde og han siger ingenting. Han er meget afslappet når jeg kommer hjem.

Jeg tror at du er på rette vej ud fra hvad du beskriver smiley

Kommentér på:
Alene hjemme, er det gået galt, eller?

Annonce