træning {{forumTopicSubject}}
Er der nogle derude der har nogle gode fif, jeg har en hanhund på næsten 2 år, har haft ham siden han var 6 måneder, før jeg fik ham har han gået ved opdrætter og er ikke blevet trænet rigtigt.
Han er enormt hvalpet/unghunde agtig, han er en bulderbasse og er meget ukoncentreret (hvis i kender til adhd børn, har i et godt billede af min hund)
Nå men tilbage til mit spørgsmål, jeg vil gerne lærer min hund et stabilt indkald, som det er nu er han sårn ok når der ikke er noget andet i nærheden, dog kan han godt lige tisse en tår på vejen eller nå at miste fokus, han er ikke specielt interesseret i godbidder (bruger hans alm. tørkost pga. allergi/sart mave) tilgengæld er han glad for hans bold, dog stresser bolden ham. Hvis der kommer en anden hund, eller vi går sammen med en hund så er han så fokuseret på den anden hund at han er svær at få kontakt med.
Nogle der har et godt bud på trænings metode?
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 586
Du skriver i har svært ved at få kontakt med ham - Lav kontakt-øvelser.
Start til hundetræning, så i får det gjort rigtigt fra starten :o)
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.891
Jeg prøver virkelig også at gøre det sjovt for ham, derfor bruger jeg ofte bolden selvom han stresser, men gør det så bare i kort tid af gangen.
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 586
jun 2008
Jeg er lidt usikker på at bruge "gode" godbidder da han har allergi + at han meget let får dårlig mave eller kaster op.
Mit problem er at han slet ikke reagere på mig (altså i situationer med f.eks. en anden hund eller hvis han har fundet noget rigtig spændende) Jeg har prøvet at gemme mig, men det hjalp ikke, da han efter lang tid kiggede efter mig løb han den forkerte vej og jeg måtte drøne efter ham får ikke at miste ham af syne.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jun 2008
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jun 2008
Jeg har dog prøvet både med råt kød, kyllingetern og tun/makrel i tube, han kan rigtig godt lide det, men han står ikke klar og tigger om det. Men vi prøver da lige.
træning