{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

MIT første møde med andre hunde {{forumTopicSubject}}

jeg hentede Benjii i går aftes. på vej hjem, skulle vi gå til toget, på den vej mødte vi nogle hunde, som Benjii rejste børste af og gøede af...

Det er meget tydeligt at Benjii er usikker på mange ting - og også andre hunde....
Han har lært at omgås andre hunde, da jeg hentede ham var ejerens mor og hendes hund i lejligheden og han har været ude og besøge bedsteforældrene og deres hunde.

Men jeg er lidt usiker på hvordan jeg skal gribe hans første møde med andre hunde an?
Jeg tænker på at lade ham mødes i lukket have hvor den anden hund bor og bare lade ham løbe løs men med sele på og snoren hængende efter sig, så jeg kan gribe ind, hvis noget skulle ske......

Det skal dog siges at Benjii er en meget kvik hund og glad hund. han er allerede helt tryg ved mig og meget opmærksom på mig, både herhjemme og når vi går tur.

(vi har ændret hans navn fra Cody til Benjii)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MIT første møde med andre hunde
  • #3   29. apr 2011 det kan være en god ide at gå en tur sammen med snor på og med en afstand så hundene ikke kan nå hinanden.
    Det er "beroligende" at følges ad i forhold til at mødes når man står stille med front mod hinanden.

Når man følges ad men med afstand kan hundene se hinanden lidt an og de har til til at kommunikere med hinanden via kropssproget, der også er langt mere venligt med siden til hinanden frem for front mod hinanden

• #4   29. apr 2011 Rigtig god træning er også at have nogle godbidder han er rigtig glad for med. Og hver gang han kigger på en hund får han godbidder. Og hvis de paserer ham så hold hans opmærksomhed væk fra dem med godbidden smiley Det har i hvert fald hjulpet os rigtig meget da Raija ikke altid har været så glad for fremmede hunde.

• #6   3. maj 2011 Vi har samme problem - og så lige en bunke stress oveni smiley

Vi er i gang med at desensibilisere hende, hvor vi f.eks. følges med en anden hund på tur, hvor afstanden gradvis mindskes - masser af ros og godbidder, når hun forholder sig roligt.

Derudover - sidde på god afstand og betragte andre hunde, så hun vænner sig til fremmede hundes tilstedeværelse, mens hun er i snor (vores problem forekommer kun når hun møder fremmede hunde mens hun selv er i snor)

• #7   3. maj 2011 Kan fortælle at benjii har ændret sig meget på de få dage vi har haft ham smiley
    Nu er det kun få hunde han gøer af, for det meste piver han og trækker hen imod hunden for at ville sige hej, men jeg har valgt at der skal gå noget længere tid førend han skal hilse.

Kommentér på:
MIT første møde med andre hunde

Annonce