{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

hjælp søges.. {{forumTopicSubject}}

vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive i emne.

Når jeg er ude og gå med hundende, Har de den mani med, at lige så snart de ser en der kommer gående, med eller uden hund, at trække mod dem, her mener jeg virkelig trække, og bjæffe, for at komme i kontakt med personen/hunden. Hvordan får jeg det af dem, at de har en trang til det. Kunne virkelig godt tænke mig, at kunne gå forbi folk uden, alt det postyr hver gang, og øre har de absolut ikke i den situation. Normalt syntes jeg de går pænt, bare ikke lige i det tilfælde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp søges..
  • #1   28. mar 2011 vend rundt og afled dem.

• #2   28. mar 2011 ja det har jeg også prøvet. Vender rundt, eller løber og så siger jeg med den mest pibede og overspillede stemme, kom så løbe løbe løbe. Det hjælper også nogen gange, men andre gange vender de sig om igen, og så er jeg da først ved at ryge i gulvet. hehe..

• #3   28. mar 2011 Træn dem enkeltvis -to hunde med den adfærd kan køre hinanden op, og dermed gøre det meget svært at aflede eller stoppe dem.

Så mens der trnes, ville jeg gå ture med dem enkeltvis, og gåes der med dem samlet, så undgå steder hvor i risikerer at møde nogen.

Går du til træning med dem? Hvis ikke, ville jeg melde til træning. En træningsplads er et godt sted at øve den slags, fordi der er masser af andre hunde som de ikke skal hilse på. De får lært at der er "arbejdstid" og der skal man ignorere andre hunde

• #4   28. mar 2011 du skal ikke lokke dem den anden vej -men blot gå den anden vej, når de så følger efter kan du gå den rigtige vej igen. Altså så trække = væk fra det de gerne vil hen til, ikke trække = den retning de gerne vil hen ad.

• #5   28. mar 2011 Jeg havde samme problem med min dreng..
    så jeg tog hans ynglings legetøj med på tur, når vi så mødte mennesker der kom med deres hunde, så fik jeg hans opmærksomhed via bolden, og når vi så var kommet forbi fik han bolden og gå med som belønning..
    det hjalp ihvert fald mig for til sidst interesseret andre hunde ham ikke når han var i snor andet end når han fik lov at hilse på dem smiley

• #6   28. mar 2011 tut og andersen - og gentage det indtil de går ordenligt?

• #7   28. mar 2011 ja netop... det kræver nok maaaaange gentagelser og det kræver du er konsekvent hver gang. Så en kort tur kan godt tage rigtig lang tid. Men ellers er LH's metode også god - det er jo forskelligt fra hund til hund hvad der fungere bedst.

• #8   6. apr 2011 Ved ikke om du kan bruge det... Vores hvalp gjorde det samme.. Nu er jeg begyndt på at, når jeg kan se nogen (som jeg ved at hunden vil vise interesse for) Så siger jeg bestemt "SIT" og roser hende når hun bliver siddende og prøver hun at rejse sig siger jeg bestemt "NEJ" og "SIT" .. Når personen/hunden er gået forbi roser jeg hende igen og hun får en godbid.. Det kræver en masse tålmodighed som med alt andet, men her har det hjulpet :o) Og nu kan vi sagtens gå forbi en hund og jeg behøver kun at sige NEJ, så går hun pænt videre...

Kommentér på:
hjælp søges..

Annonce