Klipning af negle! {{forumTopicSubject}}
Heei allesammen.
Vi har store problemer når vi skal klippe negle på vores to hunde. Vores Chihuahua blanding begynder og knurre og vise tænder og den napper os gerne hvis vi holder lidt får "længe" i dens poter! Vores Dværgpinscher bliver meget nervøs og flygter gerne lige så snart han ser klippetangen ? Vi har prøvet med godbidder vi har rørt ved deres poter ofte på dværgpinscheren, men vi må slet ikke røre vores chiahuahuas poter ! Det er meget fustrerende og oftes orker vi det bare ikke fordi det nemt kan tage et kvarter. Det bliver tit afsluttet med at min kæreste simpelthen må holde den fast og tage hovedet væk, da vi simpelthen er bange for at den vil bide os for alvor, Håber virkelig at der er nogen der har nogle gode råd ??
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 989
sep 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 34
sep 2009
okt 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 17 Svar: 909
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 989
sep 2009
nov 2008
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.391
Det er så resultat af en kedelig oplevelse med det som hvalp, og han var virkelig dødsens angst -det var ikke "bare" lidt skaberi.
Hos tidl ejer valgte de derfor at bedøve ham når det skulle ordnes.
Jeg forsøgte meget længe at træne at jeg kunne røre ved hans poter, holde tangen i hånden imens, røre poten med tangen osv.
Det virkede osse for så vidt at han nu ikke længere var helt panisk ved synet af tangen
Men i det øjeblik jeg klippede en klo, var vi helt tilbage ved 0 igen.
Så jeg var ganske upædagogisk. kløerne SKAL jo klippes (han har ulvekløer både for og bag). Så jeg satte mig ganske enkelt overskrævs på ham (han lå ned) så jeg kunne holde ham fast, og så blev der klippet 1 klo pr gang.
Og self med masser af ros bagefter.
Sideløbende med dette fortsatte jeg self med at øve at man kunne røre poterne osv.
Med tiden har han lært at han ikke skal dø, bare fordi kløerne bliver klippet.
Han vil stadig ikke have et jeg piller ved poterne -sidder jeg og kæler med ham, og begynder at røre poterne, så går han. Og kan ikke lokkes med godbidder.
Men i dag affinder han sig med at kløerne bliver klippet. Han bryder sig absolut ikke om det, men står stille imens, og når det så er klaret, tager han sin kiks og render hen og gemmer sig under sofabordet -han ønsker så ikke kontakt den næste times tid, og det respekterer jeg (men giver gerne kikser hvis han trods alt kigger ud indimellem;o))
Det er self ikke fedt at han synes det er så frygteligt, og jeg øver fortsat "røre ved poter". Men jeg tvivler på jeg nogensinde får en Reiki der ikke synes det er lidt slemt at få ordnet kløerne.
-og det må jo så være ok. Så længe det trods alt kan gøres.
sep 2009
nov 2008
sep 2009
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.296
Klipning af negle!