2.610 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Klipning af negle Klipning af negle

Jeg har et mindre problem - som jeg håber at kunne få lidt hjælp med!

Min sorte Labrador skal ha' klippet negle, men jeg har svært ved at finde ud af hvor meget jeg kan klippe af!?
Jeg har fået en veninde til at klippe dem for noget tid siden, men synes stadig de er lange...
Er der en gylden tommelfinger regel omkring hvor meget der kan klippes af? Det er jo umuligt at se på sorte negle...

Håber nogen kan hjælpe mig, da jeg jo ikke ønsker at klippe for meget af - så han kommer til at bløde...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klipning af negle
  • #1   25. apr 2010 Det er lidt svært at forklare, men har fået at vide hvis man løfter poten og lægger neglesaksen sådan i niveau med trædepuden, så skulle det passe. Men ellers synes jeg nu det er bedre at klippe lidt af gangen, og så bare klippe lidt oftere, især hvis man ikke er helt sikker på det.

• #2   25. apr 2010 Derfor betaler jeg altid dyrlægen 50,- for at gøre det på mine hvis det er langt fra deres vaccinationstidspunkt.

Jeg HADER at klippe negle på sorte hunde!!

• #3   25. apr 2010 Hvis man ønsker dyrlægen skal klippe hundens negle, så husk og spørg om prisen. Der er en himmel til forskel på priserne fra dyrlæge til dyrlæge.

• #4   25. apr 2010 Det kan være en smule svært at se på sorte negle for det utrænede øje, men det er ikke umuligt smiley

Når man klipper så, selv om neglen er sort er den ligesom lysere inden i, men når man nærmer sig nerven bliver neglen mørkere, så når man begynder at kunne se den mørke prik i midten klipper man ikke længere... men kan være eget svært at se hvis man ikke ved hvad man skal kigge efter, kunne selv ikke se det da jeg startede selvom jeg vidste hvad jeg skulle kigge efter, men øvelse gør m ester..

ellers klip en smule af allle neglene og gør det en gang ugentligt eller to, så bliiver de den ønskede længde på et tidspunkt ;);)

• #5   25. apr 2010 Tak for de gode råd... Jeg må lige prøve mig frem lidt af gangen!! Og hvis det viser sig at jeg ikke "tør" - må jeg jo kontakte dyrlægen for hjælp

Rigtig god idé at klippe lidt af gange tror jeg...

• #6   25. apr 2010 Jeg plejer bare at tage en millimeter! så ved man at der ikke bliver klippet for meget og så er det bare at gøre det lidt oftere smiley

• #7   25. apr 2010 Suzy:

Ja, men det er desværre ikke alle hunde der gør det. Blackie gjorde det ikke. Han gik nøjagtig samme sted som de andre og de slider deres fint, men han gjorde ikke:-(

• #9   25. apr 2010 Camilla:

Jaaaaaa, men du har også erfaringen.........*GGGGGG*

Jeg kørte altid til Christina, når jeg skulle have klippet negle på mine goldens........*GGGGGGG*

• #11   25. apr 2010 Camilla:

Ja, det gør jeg helst..........*GGGGGGG*

• #12   26. apr 2010 Tja, min dreng slider desværre ikke sine negle - men det havde da været dejligt hvis han gjorde...

Og han er osse med mange steder - på alt lige fra asfalt, græs, sand osv.

Men takker igen for rådene

• #13   26. apr 2010 hvis du forestiller dig at du skal klippe den "døde" del af neglen af, så er den grålig i stedet for helt sort. klip en lille smule ad gangen og kig på neglen mellem hvert klip. når du begynder at kunne skimte det helt sorte og der ikke er så meget hvidt tilbage, så stopper du.

Kommentér på:
Klipning af negle

Annonce