Øv, min hund gider ikke {{forumTopicSubject}}
Hej.. Er der mon nogen der kender mit problem.. Ved ikke om det er et luxus-problem. Men min hund gider ikke træne. Hun er en golden-tæve på 6 år. Jeg fik hende hjem juni 2010 (omplacerings-hund) Jeg knokler dagligt med træning, fordi jeg gerne vil have os til konkurrence. Jeg elsker alt hvad der har med træning at gøre. Vi går til lydighed. Men den smule jeg får tilbage fra hende er nedslående- humørdræbende. Vi kan stå i 20 min på en vej og blive kolde for tiden, fordi jeg vil have kontakten inden vi går videre, men opnår den ikke( bliver for koldt) Jeg kan hoppe og danse sjovt midt på gaden, sige div. underlige lyde. Det eneste jeg får fra hende er et blik der mest af alt.. hvis man kunne oversætte.. ville sige.. Ookaay, hvis vi absolut skal, så gør jeg det, så vi kan gå videre. Jeg kunne skrive en hel roman om det hun ikke vil, som jeg så gerne vil. Hvad gør jeg mon forkert?? Jeg er frustreret, troede golden er en pleaser-hund. Hun kommer sjældent hen til mig hjemme, for at få kontakt. jeg skal gå hen til hende, hvis jeg har lyst til at nusse hende.
aug 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 583
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
Du er nødt til at vende det hele på hovedet, så det er hende, der opsøger dig, og tigger og beder dig om kontakten. For jo mere du presser på, jo mere vil hun bare vælge dig fra.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Jeg er ellers enig med Karina og Møghundene, vil mene det er værd at prøve som hun skriver :o)
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Min hund har vist heller ikke været vant til særlig meget træning og han er ikke videre interesseret heller. Super godbidder hjælper
Og TID!! Buddy ville/turde/kunne ikke sit eller dæk. Vi måtte starte helt forfra med ham med en masse ting og derefter gå langsomt frem og få ham til at blive helt tryg ved os og det nye hjem først.
Sit har taget knap 6 måneder, dæk 8 måneder. Men han kan/vil stadig ikke dække til træning eller når der er fremmede til stede.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 219
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.889
Her hjemme kan han også blive meget usikker hvis jeg kalder på ham eller forsøger at få kontakt, alt skal foregå på hans præmisser.
Hav tålmodighed og forvent ikke noget af din hund, hvis du vil ha en hund der gider træning på dine præmisser så må du finde sådan en for det er ikke sikkert din hund nogensinde vil komme dertil.
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 252
Jeg kendte hans opdrætter, hans forældre og 4 af hans kuldsøskende, så jeg troede jeg ville få en hund, der var interesseret i at arbejde, når han fik chancen. Det ville han absolut ikke. Han ville gerne slås med de andre hunde om en tør godbid eller et stykke ødelagt legetøj, men han nægtede fuldstændig at lave noget for at få det. Uanset hvor lækre godbidderne var. Den eneste måde jeg kunne få ham til at lave noget var ved at tvinge ham og det passer slet ikke til min måde at have hund på.
Vi valgte at omplacere ham igen efter 1½ år og nu hygger han sig hos to ældre mennesker, der kører i hundeskov med deres hunde 3 gange om dagen og ellers bare overøser dem med godbidder uden at stille krav. De elsker ham, han elsker dem og vi kan bruge vores energi på en hund, der gerne vil arbejde.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 28
nov 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 4
Ville bare ønske jeg vidste hvordan jeg kan skrive til hver enkelt og sige tak for svaret. Ved endnu ikke hvordan man "klikker rigtigt rundt" herinde er grøn ) ... Nogen der kunne være sød at fortælle hvordan ?
Knus
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Øv, min hund gider ikke