Hvad tænker I ????? {{forumTopicSubject}}
Jeg har bare et spørgsmål til alle som avler på deres hundhun
Hvor tit pare i hende altså får hun en eller to kul om året ?
Det er bare fordi jeg har en bekendt som selv er bygyndt og avle hvalpe eller det vil sige hun fik et kul sidst på året sidste år og nu har hun åbenbart tænkt sig og skulle have et kul til og vist et kuld igen til efteråret .
Det kan godt være det er mig der er noget galt med men som jeg ser det er det bare blevet sådan at hun tænker der er gode penge i det og jeg syndes ærligt at det er synd for sådan en hund men hva jeg kender ikke så meget til det der med avl jeg vil og kan ikke blande mig for hunden er jo hendes men jeg tænker bare hvad tænker i ?????
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 372
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg synes dog på ingen måder det er hensigtsmæssigt og slet slet ikke med omtanke for hunden.
Et kuld om året eller mindst en løbetid mellem hvert kuld mener jeg er måden at gøre det på.
apr 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 10
apr 2010
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 679
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 776
Men det er ikke noget jeg selv "dyrker". For mig er det vigtig at min tæve har fået sin normal figur tilbage før hun parres igen. Jeg synes det er synd hvis tæven skal belastes at "hængepatter" resten af dens levetid. Ved at springe min. en løbetid over når f.eks. min tæve at blive helt stram igen og har så både figur og kondition til næste parring.
apr 2010
nov 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 77
mener der er regler mod rovdrift på tæver i dkk så prøv at kigge der i reglerne
Hvad tænker I ?????