{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

trænings fif {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have vores handhund kasteret i morgen det kan blive den helt store omgang for han er kryptokid . Måske er vi heldige at det kun blive et lillet indgreb.
Men han skal jo holde sig i ro bagefter han er 9 mnd så nogen gode fif til træning som ikke kræver de stor bevægelser vil være kær kommen .
Vi vil øve konakt sit og dæk og søge med ham men har i mere så han bliver mentalt træt uden det er de store udfoldelser, han er en borderterrie smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trænings fif
  • #1   10. feb 2011 Min hanhund Diablo blev kastereret af samme grund for et år siden, dvs. da han var ca. 7 mdr. gammel... Vi holdt ham faktisk ik i ro som sådan, han fik lidt kortere gåture, men ellers var han ligeså vild som han altid er smiley

• #2   10. feb 2011 okay troede ikke at de sådan måtte være " vilde" har 2 hunde mere så jeg tænker ikke at de skal lege voldomt med hinanden

• #3   10. feb 2011 Da vores blev kastereret holdt vi ham i ro, da han ikke selv kunne styre det.
    Og jeg vil råde dig til at holde ham i ro, så det ikke springer op.
    De hensyn vi tog var ingen leg med andre, ikke sidde direkte på jorden, lidt kortere gåture.
    Men ellers trænede vi som vi plejede. Tog bare lidt mere hensyn...

• #4   10. feb 2011 Hvad med nogle rally øvelser? Det er roligt, og du arbejder meget med kontakt med hunden. Derudover kan du også lave nogle target øvelser hvor den skal over og røre en bestemt genstand før den får sin belønning…

• #5   10. feb 2011 Anja f kunne du ikke fortælle hvordan man laver de target øvelser smiley
    Vi har fået af vide at han skal luftes i snor men men nu går han ikke særligt pænt i snor og vi bor på landet med en stor indhegnet have der må han vel egentlig godt løbe rundt selv uden de andre hunde ikke ??
    MB ja jeg vil også for alt undgå at det springer op derfor de rolige ting skal findes , han er faktisk en meget rolig hund her inde i huset undtagen når cirkeline min anden hun og ham for et flip hvor der skal løbes om kap i hele huset smiley

• #6   10. feb 2011 Da Qimmit blev kastreret som ca. 10 mdrs. holdt han sig selv i ro i 24 timer - dagen efter var han stadig i snor på gåturene, men efter 48 timer, fik han lov at løbe frit. Vores dyrlæge har lidt den holdning, at de godt selv kan styre det, og selvfølgelig ikke løber, hvis det gør ondt smiley

• #7   10. feb 2011 Spor. Det er noget der gør hunden dejlig "træt" og man kan lave flere spor dagligt. Husk masser af godbidder på sporet og evt en lille plastbøtte med noget guf i for enden af sporet.

• #8   10. feb 2011 Iøvrigt skal lille Igor have samme indgreb, da han desværre også er kryptochide. Min mand skal bare lige finde et hul i sin kalender, hvor han kan gøre det.

• #9   10. feb 2011 Altså Diablo holdt også sig selv i ro i det omfang han syns var nødvendigt, men syns ik det var meget han gjorde det... Kun lige det første døgn havde han ondt og sov, men det holder faktisk bedre end man lige regner med... Diablo blev panisk når han sku ha skærmen på, så den havde han kun på den første nat, derefter ik, og han hnavede et par gange i såret og det gik ik op...

• #10   10. feb 2011 Taget - jamen det kan være alt muligt... Jeg har f.eks. lært Zena at hendes target er mit dankort smiley Mest af alt for at vise kæresten at vi er 2 tøser i huset der er glade for dankortet smiley
    Jeg holdt dankortet frem foran hende og når hun snuser til det, så fik hun en godbid. jo bedre hun blev jo svære gjorde jeg det ved f.eks at lægge dankortet i græsset et stykke væk smiley

Kommentér på:
trænings fif

Annonce