{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke lege med bold.
  • #1   31. jan 2011 I skal gå på jagt efter en anden type bold. Måske skal den være blødere, mere levende, måske skal den have "piv & pels".

Hundes byttedrift er meget forskellig. Giv ikke op endnu. Prøv med klude og materialer af forskellige slags; gulvklud, karklud, skind, læder osv.

Og så er det vigtigt at lege "katten efter musen"# og ikke bare sidde og smide genstandende væk fra sig. "Byttedyret" skal være levende og opføre sig som om, det er bange for hunden ( det store rovdyr).

• #2   31. jan 2011 Vil hundeklubben have at I bruger en bold som belønning?
    For jeg har det sådan at nogle hunde slet ikke er interesserede i bolde og så må man finde på noget andet eller bare guffer og berøring som ros.

• #3   31. jan 2011 Ja, bolden er det vigtigste for træningen derude. :S men har også skænket tanken at vi skulle have fat i en ny ting..

• #4   31. jan 2011 Jeg er helt med på Lises indlæg - men vil lige tilføje at rigtig mange kommer til at putte legetøjet i munden på hunden når den har løbet efter det lidt, og det skal man ikke.

Den skal jage og fange ;o)

Så kommer det ligeså stille og roligt.

Men find noget, som din hund synes er sjovt, det er ligegyldigt hvad det er, det er driften og ikke legetøjet, der er vigtigt.

Louise den slags er noget der skal bygges op på mange hunde. Det ville være forfærdeligt ærgerligt at starte med at acceptere at hunden ikke er højtændt på legetøjet og så miste et formidabelt belønningsværktøj.

• #5   31. jan 2011 Da fahra var lille, brugte jeg godbidder i et stykke tid men gik hurtigt over til bolden, men hun er også helt vildt med den.:D

• #6   31. jan 2011 Molly fatter heller ikke det med legetøj i stedet for godbidder. Hun kigger op på mig, som hun jo skal når vi øver kontakt, og så giver jeg hende legetøjet.
    Hvorefter hun bliver ved med at nedstirre mig og bliver ked af at hun ikke får noget for det. smiley

• #7   31. jan 2011 Helena, hvis du bare giver hende det, så er der jo ikke noget gevinst i det. Du skal jo lege med hende indtil den har så stor værdi, at du kan nøjes med at give den.
    På dit profilbillede ser det ud til, at du sagtens kan bruge legetøj til belønning ;o)

• #8   31. jan 2011 Hvor gammel er hunden?
    Kan det være fordi den simpelthen ikke har lært hvordan man leger med en bold i nu?
    Prøv at sætte den samen med en anden hund der er god til at lege med bold, så den kan vise hvordan man gør… Bare vær sikker på at de begge kan enes og vil deles om bolden…(!) smiley

• #9   31. jan 2011 jeg har prøvet med div dyre legtøjs bolde og dimser til min hund. en dag mødte jeg en ude i skoven, som stod og kastede tennis bold til hans hund. og min løb fluks hen til tennis bolden og ville ikke aflever igen. siden da har en god tennis bold bare vært det bedste smiley

• #10   31. jan 2011 Stemmer i med CH. Er der en ting jeg kunne gør om ved Reiki, ville det være at have lært ham at lege med den slags helt fra han var hvalp.
    Det er/kan være SÅ svært at indlære senere, og selvom godbidder er fremragende belønning, så er der altså jævnligt tilfælde hvor det bare havde været mere ideelt at kunne bruge leg.

Så jeg ville bestemt heller ikke give op før alt er forsøgt -og er det schæferen på profilbilledet skulle det da snart være underligt om ikke den kan lære at synes det er super sjovt at lege med bold/skind e.l.:o)

Kommentér på:
Vil ikke lege med bold.

Annonce