{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

Gøende under træning {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig. Jeg er lige nu ved at lære Nala targetstick og andre små tricks, bare sådan noget cirkustricks noget, hun er i løb så må jo bruge energien på noget andet end leg med andre o.lig.

hun kan så have 5 gentagelser hvor hun dutter for enden med næsen som hun skal, men pludselig bider hund så i den og jeg klikker selvfølgelig ikke. Hun gentager så ved at bide i den nogle flere gange, med samme resultat, ingen klik.
Så kommer problemet, hun bliver frustreret og bruger så 5 min på at gø mig op i ansigtet. Jeg stopper alt kontakt og ignorerer hende indtil hun er stille og jeg roser så.

Dette sker flere gange under forskellige øvelser, og jeg ved simpelthen ikke hvorfor. Går jeg for hurtigt frem? hun har jo lige kunne gøre det 5 gange forinden? Træner jeg for lange intervaller? Selvom det ikke plejer at være noget problem til træning i klubben?

Nala bliver ikke udelukkende trænet med klikker, hvilket jeg tit har fortrudt, for synes dælme det er svært at komme ordentligt igang med den. Hun er så at sige ikke klikkertrænet, men trænet med klikker og lokning. Har prøvet at læse nogle bøger omkring klikker osv, men kunne godt bruge noget konkret materiale omkring at træne cross-over hunde. Der skulle vel ikke være nogle der ligger inde med noget materiale omkring dette? Problemet er tit at hun bliver frustreret når jeg ikke leder hende til hvad hun skal gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøende under træning
  • #1   7. jan 2011 når min hund reagerer med gøen under trænet er det grundet stress og det har jeg lagt mærke til at mange hunde begynder på når de stresser..

    Om det er over øvelsen fordi den er skide sjov eller om det er fordi hunden ikke forstår det helt ved jeg ikke.. Men mine erfaringer siger mig at det er et stresstegn smiley


  • #2   7. jan 2011 Ja det kan helt klart godt passe, hun er i hvert tilfælde "oppe og køre" når jeg har klikkeren fremme, hvilket mine fingre også mærker smiley Hun får snappet når jeg giver godbidden o.lig.

    Måske nogle har et råd til at lære hende at slappe mere af så? Jeg har prøvet at vente med kommandoen og sådan til hun sidder stille, men igen når hun at gø inden. Hun vil helt utroligt gerne træne, hun elsker det, men meget af tiden går jo så med at ignorere hende pga. larmen. Til træning kan det også være et problem, for det er jo ikke optimalt at hun gøer imens træneren forklarer noget, så der må jeg bede hende om at være stille = negativ kontakt er jo bedre end ingen.


  • #4   7. jan 2011 ja jeg forstår det ganske fint smiley Var også lidt bange for om det var derfor.

    Hmmm men hvor mange øvelser kan man "skifte mellem" på de 5-10 min hun nu engang kan holde koncentrationen? Vil jo heller ikke forvirre hende med 10 forskellige øvelser. Mht.. targetsticken var det jo efter 5 gentagelser, og det tager ikke mere end 30 sek eller sådan noget. Pyhh synes ikke altid det er lige nemt med de hunde smiley


  • #5   7. jan 2011 Mange små træninger frem for en lang. Jeg laver aldrig en øvelse mere end en gang hvis den går godt. At bede den gør det igen og igen er netop frustrerende, for hvad vil hun dog have hende damen? Er det jeg gør ikke godt nok?

    Når jeg træner min hund, så går meget af træningen med at lære at ligge stille. Min skal lære at når jeg beder hende lægge sig, så er det fordi hun skal slappe af og spare energi. Det er super vigtigt at kunne.

    Jeg sætter mig et mål med min træning og gør hun det godt første gang, så stopper jeg, roser og leger eller slapper af. Bagefter laver jeg en anden øvelse. Vi kan nemt lave 10-15 øvelser på en dag, men der er pause imellem.

    Ligeledes prøver jeg at fordele træningen over hele dagen. en lille øvelse i køkkenet, en lille øvelse udenfor, en lille øvelse i stalden og en i soveværelset osv....
    For meget koncentreret træning er ikke godt for nogen.

    Derudover ville jeg altid vende mig med bagdelen til hunden hvis den gøede af mig og klikke/rose når den holdt op.


Kommentér på:
Gøende under træning

Annonce