{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

Brug for hjælp .. {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'ere .
Vi har virkelig brug for hjælp her og håber der sidder nogle kloge hundemuttere derude som kan hjælpe os .

Problemet er at vores labrador på lige knapt 1 år gør og hyler af folk når vi er ude at gå . Vi har prøvet at få hans opmærksomhed på alle de måder vi kunne komme i tanke om , men det virker bare ikke .
Sidste gang han gjorde det kunne det være gået rigtig galt og nu skal det bare være slut .

Er der nogen derude , som har et godt råd til hvordan vi får ham lært at det ikke er okay at gø og hyle af folk ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for hjælp ..
  • #1   28. dec 2010 Hvad med at klikkertræne den? Så bare ha' klikkeren med på tur smiley

  • #2   28. dec 2010 Jamen hvorfor gør og hyler han?

  • #3   28. dec 2010 LilleLiva&Muftihunden !
    Vi har ikke forstand på klikkertræning , så vi tror det vil forvirre mere end gavne . Men tak for forslaget .

    Mette (anløben DKK`er med de to lig-slæbere) .
    Vi tror det er minder fra da han var hvalp og boede hos nogle ældre mennesker , som han måske savner . Men vi kan ikke bare sige til ham han skal glemme de minder ? smiley


  • #4   28. dec 2010 Jeg har heller ikke forstand på det, men jeg brugte det både på hest og hund smiley Jeg lærte Ricky at så snart jeg brugte klikkeren, så betød det godbid - og selvom jeg ikke har brugt det i et års tid, så ved han stadig at når jeg klikker, så tier man stille og får en godbid smiley

  • #5   28. dec 2010 LilleLiva&Muftihunden !
    - Det kan godt være man lige skulle overveje det en ekstra gnag , mendmindre der kommer råd uden .
    Var din også rigtig slem til at gø og hyle op efter folk ?


  • #6   28. dec 2010 Ja - det ligger desværre til racen (Cairn Terrier), han gør faktisk altid, desværre - og jeg havde prøvet alt. Det eneste der har virket er klikker smiley Det er heller ikke dyrt at købe em klikker, tror man kan få dem til 20 kr., også bare lær den at når man klikker, så får man godbid smiley

  • #7   28. dec 2010 Okay . Hvor kan man købe sådan en klikker henne ?

  • #8   28. dec 2010 i mange lokale dyrebutikker, det bare at spørge fx i bonnie. men der flere typer klikker og den hvor det metal der laver lyden virker bedst på min mors hund Salto, salto er ikke den skarpeste kniv i skuffen okay han er rimelig dum men det han har lært med klikker wauw. jeg kan kaste en pakke tyggegummi også går han hen og rør den med poten, jeg bruger også klikkeren til at aflede hans opmærksomhed fra at gø af andre hunde

  • #11   28. dec 2010 Sorry....... Skulle lige ud med hundene:-)

    Mine hunde er HELT elektriske når de ser andre mennesker på vores gåture. De VIL så gerne hilse. Men de bliver kommanderet sit og så holder jeg deres opmærksomhed indtil folk er gået forbi.

    Klikkertræning er SUPER. Men man skal lære det først og det gør man altså på et kursus. Jeg taler af erfaring når jeg siger at det er estremt svært at læse sig til.

    Jeg prøvede for mange år siden at klikke en af mine goldens. Det hjalp NADA og jeg fattede ikke en meter (det gjorde hunden så heller ikke!!).

    Da jeg fik Kaido valgte jeg at gå til klikkertræning. Og NU kan jeg forstå hvorfor hverken hunden eller jeg fattede en fløjtende dengang. Jeg brugte den HELT forkert:-)


  • #12   28. dec 2010 LilleLiva -nu er en klikker ikke beregnet til at få opmærksomhed fra hunden. Klikket betyder at det hunden gør LIGE i det sekund den hører klikket, er det rigtige.

    Så ja, man kan sagtens bruge klikkeren til at træne dette problem, men absolut ikke på den måde du beskriver (som sådan set svarer til at belønne hunden for at gø).

    Christina -jeg tænker umiddelbart at jeg ville træne kontakt. Lære hunden at kontakt udløser belønning (når det er en labbe, vil den sikkert osse synes boldleg er fedt, så prøv at veksle lidt mellem at belønne med godbidder og bold).
    Når hunden har fanget at kontakt er fedt, handler det jo så om at prøv at holde kontakten når der er mennesker.
    Hvis du mister kontakten, så vend om og bevæg dig væk fra mennesket indtil du igen har kontakt, og prøv så igen...


  • #13   28. dec 2010 Michelle - det var heller ikke det jeg mente; så snart hunden har lært at der kommer noget godt ud af at klik-lyden kommer, så kan man bruge den uden godbid. Jeg bruger den heller ikke til at aflede Rickys opmærksomhed (det var vist heller ikke mig der skrev det?), men når Ricky har forstået at det er fy-fy at gø, og holder op, så klikker jeg og han får en godbid.

    Det er i hvert fald det jeg har oplevet der hjælper smiley


  • #14   28. dec 2010 Klikkeren bør aldrig bruges uden belønning. Klikket betyder jo "det du gjorde LIGE nu var rigtigt, belønning er på vej".

    Hvis ikke man belønner efter klikket, ja så mister klikket sin værdi.

    Klikket skal bruges til at fortælle hunden hvornår den gør det rigtige (altså helt som "dygtig" e.l. blot kan man ofte være mere præcis med en klikker).

    Du skriver: "så ved han stadig at når jeg klikker, så tier man stille og får en godbid :)"

    Det var det jeg læste som at du klikker for at få ham til at tie stille -og det er absolut ikke sådan klikkeren skal bruges. Det kan man self godt, men så kan klikkeren ikke længere anvendes til det den er beregnet til, nemlig til at indikere hvornår hunden gør det rigtige


  • #15   28. dec 2010 * men når Ricky har forstået at det er fy-fy at gø, og holder op, så klikker jeg og han får en godbid.*

    Uha, det var en af mine STORE fejl....... Her lærer du faktisk hunden at den skal gø for at få en godbid??!! Hvis den ikke gør og du ikke tysser på den, så får den jo ingen godbid?

    Det er det samme med at hoppe op. Hunden skal IKKE klikkes for at hoppe ned, når den bliver bedt om det. Den skal klikkes for IKKE at hoppe op!!

    Og det samme med at gø.......... Der skal klikkes INDEN hunden gør.

    Det er derfor timingen og træningen er så bragende vigtig:)



  • #16   28. dec 2010 Okay, jeg tager fejl og melder mig ud af debatten.

  • #17   29. dec 2010 Min træner lærte mig at min hund skal gø på komando så jeg kan få ham til at stoppe med at gø, og det fungerer fint når vi træner men i praksis knap så fint, men jeg har altså også en race der skal sig vuf i bestemte situationer...

    / Trine


  • #18   29. dec 2010 Jeg er heller ikke meget for at bruge en klikker uden at være helt 100% klar over hvordan den virker .

    Det er lidt forskelligt hvordan han gør , nogle gange står han og logre med halen , mens han gør det . Andre gange farer han frem efter folk og ser ud som om han vil angribe .

    Vi har prøvet den med at vende om inden han får øje på andre mennesker/hunde , men det virker kun i få tilfælde :S


  • #19   29. dec 2010 Det er ikke meningen du skal vende om inden han ser dem, så lærer han jo ikke at der ikke skal gøes;o)

    Meningen er jo at han skal lære at det bedre betaler sig at tage kontakt til dig end at gø af de folk der går forbi

    Jeg ville starte med at træne kontakt derhjemme hvor der ikke er for mange forstyrrelser. Og når det fungerer godt, kan man så prøve andre steder, og når osse det fungerer, så skal det self prøves når der er mennesker.

    Når du skal passere nogen, skal du så prøve at holde kontakten (og belønne ham når han giver kontakt). Hvis du mister kontakten, vender du om, får kontakten igen, og prøver så igen at passere.

    Går du til træning med ham? Hvis ikke, så synes jeg du skulle prøve at starte. Træningspladsen er et godt sted at lære at ignorere andre mennesker, hunde osv.


  • #20   30. dec 2010 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

    Vi skal starte til træning med ham her i foråret . Tror jeg lige vil hører der hvordan vi skal håndtere det (:


Kommentér på:
Brug for hjælp ..

Annonce