5. jun 2010 Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.329
Klikker træning gav store fremskridt:D {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hvalp som jeg træner ret meget med da han elsker det:) Men for ikke så lang tid siden begyndte han at køre død i det og gad faktiskt ikke rigtig
Vi begyndte så med klikkertræning for det har vi altid snakket om så jeg købte to klikkere:)
Jeg købte dem i sidste uge og har så vær gang jeg har trænet udstilling og trikst haft en klikker i hånden:) Jeg er selv blevet afhængig af den og de sidste to dage altså lørdag og idag har Chico været den gladeste hund når vi har trænet:)
Jeg havde problemer med ham når vi trænede udstilling hvor han rent faktisk bare stak af fordi han ikke gad og han skulle lære at bære sin hale rigtigt det havde vi arbejdet med i flere uger:)
Men da jeg så stod med klikker i hånden tog det 3 dage at lære ham det!! Og nu når han får udstillings line på holder han halen rigtig helt af sig selv!! Jeg er bare såå glad:D
Også når vi træner trick viser det store fremskridt han er langt gladere og sidder og logre mens vi træner:) Han gider indtil at jeg siger stop og nogen gange kommer han tilbage igen for at træne mere:)
Før gad han ikke og lagde sig bare op på skødet af mig og han har så lært at gø på kommando og sige som en kat på kommando og i starten synes han at det var sjov men så gad han ikke mere men efer vi begyndte med klikker træning var han ligeglad med om jeg havde nogen lækre godbider i hånden bare jeg havde den klikker i hånden:D
Har dog stadig godbider med:)
Han er bare langt mere fukoseret på mig:) Jeg gad næsten ikke træne med ham før fordi han bare ikke gad noget som helst men nu er han bare såå glad og lære super hurtigt:D
Ville lige dele det for er bare super glad:D
Hvad har i af oplevelser fra springet uden klikker til med klikker??:)
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Jeg forsøger at klikkertræne vores hvalp efter et kursus hos Irene Jarnved, hvor jeg virkelig fik syn for sagen - en klikker brugt korrekt er et fantastisk redskab til hurtigt at lære hunden nyt :O)
Jeg tror dog ikke det er klikkeren der gør hunden gladere og mere entusiastisk - jeg tror det er træninsmetoden og vores egen glæde der smitter af på hunden :O)
jun 2010
Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.329
Klikker træning gav store fremskridt:D