Træning For listehunde Træning For listehunde
Det her er ikke en debat om listehundende og den nye lov
Det til alle dem der Har listehunde eller blandinger der af
som gerne vil træne med deres hunde men ikke kan finde et sted hvor de må uden mundkurv.
Jeg faldt lige over det fordi jeg skulle side og kigge efter et hold jeg kunne gå på i det nye år.
jeg har ikke Trænet hold hos lillian før men jeg har været til klikker kursus hos hende og hun er super dygtig og rigtig sød så syntes da folk skulle overveje det.
http://www.72183283.dk/
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 238
de hundeinstruktører der afviser sunde, raske og ofte unge hunde, BARE fordi de er upopulære i medierne, burde tage sine eksamener om, da de tydeligtvis har en meget begrænset viden om hunde og adfærd.
...og af samme grund vil mange ejere af udvalgte racer have et stort problem med at få helt alm. lydighedstræning, hvilket KUN bidrager til større problematik på området.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Nedenstående link er en hundeskole tæt på Holbæk.
www.lyngholm.com
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 238
jeg har heller ikke selv haft problemer med min Engelske Stafford Bull Terrier, og har gået hos Monna Valeur i Ølstykke og været godt tilfreds.
(harmonisk hundeliv tror jeg det hedder)
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Emner: 376 Svar: 3.641
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 805
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Emner: 376 Svar: 3.641
Ja det er, pladsen lukkes og der bliver sat skilt op om at uvedkommende ingen adgang har, men selvfølgelig skal de trænes i snor men uden mundkurv.
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 947
fordi det kan gøre dem upopulære hos de andre hunde ejere.
Men det sted jeg trænede hos i foråret
der havde hun også hold for MH -det var inden den nye hundelov.
men det var ingen eller meget få tilmeldte
så det måtte hun droppe da det åbenbart ikke var nok interesse.
har hørt om flere steder hvor det var på samme måde.
jeg foreslog det enda til nogle jeg kender med Amstaff men aah det var ikke lige noget,selvom hunden godt kunne trænge til det.
Det rigtig trist for det er jo nogle meget specielle typer hunde der altså har brug for noget træning.
så nu der ingen undskyldning, vis man leder længe nok så skal man nok finde et sted hvor man kan træne selv med listehund
Super godt i andre også skriver vis i kender nogle steder hvor listehunde stadig må være med.
nov 2008
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.716
det er ikke kun træning men også undervisning i hundesprog og adfærd plus man altid kan stille spørgsmål.
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 947
super godt, det også det indtryk jeg har fik af hende da vi havde kursus
jeg vil rigtig gerne træne ude for hende i det nye år vis jeg kan få det til at passe sammen
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
jeg ved personligt og via andre at det er blevet sværere at komme ind i en klub og træne...
jeg vil tillade mig at give tippet videre.
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 163 Svar: 544
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 163 Svar: 544
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
Jeg er helt enig med dig
>Det er ikke alle "listehundejere" der gider bliver puttet i en kasse, som sådan et hold er ! Jeg gør hvert fald ikke...
Jeg ønsker at træne på ligefod med andre, efter samme principper som andre, og uden noget forskelsbehandling.
Det er trods alt "bare" en terrier jeg har... Og vi har ikke behov for specialundervisning !
>
En af de ting jeg har lagt meget vægt på, er da også at Freja altid har gået på hold med alverdens forskellige racer og størrelser.
Jeg tror personligt det er meget vigtigt at hunde lære at lyde og omgåes med andre racer end deres egne,
da det er alverdens forskellige hunde man møder når man går tur -
kan se det positive i de signaler det sender med klubber, der oprettes, fordi alle hunde har ret til træning -
men mener bestemt også at man bør arbejde på at det er blandede hold,
klubber hvor man ikke udviser fordomme og behandler alle hunde og deres ejere på ligefod.
Langt de fleste der melder sig til træning med deres hund(e), er der jo primært af samme årsager.
Synes det er bekymrende at der stigende udvises udelukkelse i klubber - pga. frygt for at miste kunder.
For mig er det et meget ambivalent forhold - at hundetrænere bukker sig for nogle fordomme, fremfor at ære deres proffession og formål -
nemlig at samarbejde, formidle viden og lærdom til hundeejere der ønsker at arbejde med deres hund(e) og forstå den bedre.
Træning For listehunde