730 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Træning For listehunde Træning For listehunde

Det her er ikke en debat om listehundende og den nye lov

Det til alle dem der Har listehunde eller blandinger der af
som gerne vil træne med deres hunde men ikke kan finde et sted hvor de må uden mundkurv.

Jeg faldt lige over det fordi jeg skulle side og kigge efter et hold jeg kunne gå på i det nye år.
jeg har ikke Trænet hold hos lillian før men jeg har været til klikker kursus hos hende og hun er super dygtig og rigtig sød smiley så syntes da folk skulle overveje det.

http://www.72183283.dk/

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning For listehunde
  • #1   9. dec 2010 det er rigtigt godt at se, for der må være et større behov end nogensinde for det.

de hundeinstruktører der afviser sunde, raske og ofte unge hunde, BARE fordi de er upopulære i medierne, burde tage sine eksamener om, da de tydeligtvis har en meget begrænset viden om hunde og adfærd.

...og af samme grund vil mange ejere af udvalgte racer have et stort problem med at få helt alm. lydighedstræning, hvilket KUN bidrager til større problematik på området.

• #2   9. dec 2010 Har ikke opdaget at der var få træningsmuligheder for folk med listehunde. Der hvor jeg træner er alle racer og blandinger i flg hjemmeside også velkomne på kurser eller til individuel konsultation. Har ikke mødt listehunde derude til hvalpekurset, men de skulle være velkomne smiley

Nedenstående link er en hundeskole tæt på Holbæk.

www.lyngholm.com

• #3   9. dec 2010 Sarah : dejligt at høre, men der er desværre mange der fravælger visse hunderacer, typisk fordi andre deltagere ikke vil have det, eller uvidenhed hos træneren..

jeg har heller ikke selv haft problemer med min Engelske Stafford Bull Terrier, og har gået hos Monna Valeur i Ølstykke og været godt tilfreds.

(harmonisk hundeliv tror jeg det hedder)

• #4   9. dec 2010 på nordfyn tager dch-nordfyn.dk også imod listehunde

• #5   9. dec 2010 Sarah og citron: Er det osse uden mundkurv?

• #6   9. dec 2010 j N

Ja det er, pladsen lukkes og der bliver sat skilt op om at uvedkommende ingen adgang har, men selvfølgelig skal de trænes i snor men uden mundkurv.

• #7   9. dec 2010 Jeg vil sige at der selvfølg nok er nogle der afviser listehunde
    fordi det kan gøre dem upopulære hos de andre hunde ejere.

Men det sted jeg trænede hos i foråret
    der havde hun også hold for MH -det var inden den nye hundelov.
    men det var ingen eller meget få tilmeldte smiley
    så det måtte hun droppe da det åbenbart ikke var nok interesse.
    har hørt om flere steder hvor det var på samme måde.

jeg foreslog det enda til nogle jeg kender med Amstaff men aah det var ikke lige noget,selvom hunden godt kunne trænge til det.

Det rigtig trist for det er jo nogle meget specielle typer hunde der altså har brug for noget træning.
    så nu der ingen undskyldning, vis man leder længe nok så skal man nok finde et sted hvor man kan træne selv med listehund smiley

Super godt i andre også skriver vis i kender nogle steder hvor listehunde stadig må være med.

• #8   9. dec 2010 vi har trænet hos Lillian og hun er en rigtig god træner, så hvis man vil gå med sin listehund hos hende er man i gode hænder!! meget positiv oplevelse, og begge vores piger holder meget af hende smiley
    det er ikke kun træning men også undervisning i hundesprog og adfærd plus man altid kan stille spørgsmål.

• #9   9. dec 2010 lisbeth

super godt, det også det indtryk jeg har fik af hende da vi havde kursus smiley
    jeg vil rigtig gerne træne ude for hende i det nye år vis jeg kan få det til at passe sammen smiley

• #10   9. dec 2010 Mht. evt. krav om mundkurv så ved jeg det faktisk ikke. Der står ikke noget om det, så jeg ville da ringe og spørge. Normalt er der snor på under træning og så er den afsluttende hundeleg valgfri.

• #11   9. dec 2010 Tak for tippet -
    jeg ved personligt og via andre at det er blevet sværere at komme ind i en klub og træne...
    jeg vil tillade mig at give tippet videre.
    smiley

• #13   11. dec 2010 Jeg har haft hold for listehunde, og jeg må sige, at det er svært at få fyldt dem op. Sommeren 09 var god, men det var så det. Desværre

• #15   11. dec 2010 Der er ikke forskel på min træning af " ikke " liste hunde og så liste hunde. Jeg har kun oplevet at dem med liste hunde er glad for at træne med andre liste eller " tæt på" liste hunde. Det er ingen fordomme eller noget.

• #17   11. dec 2010 * Hunden *
    Jeg er helt enig med dig
    >Det er ikke alle "listehundejere" der gider bliver puttet i en kasse, som sådan et hold er ! Jeg gør hvert fald ikke...

Jeg ønsker at træne på ligefod med andre, efter samme principper som andre, og uden noget forskelsbehandling.

Det er trods alt "bare" en terrier jeg har... Og vi har ikke behov for specialundervisning !
    >

En af de ting jeg har lagt meget vægt på, er da også at Freja altid har gået på hold med alverdens forskellige racer og størrelser.
    Jeg tror personligt det er meget vigtigt at hunde lære at lyde og omgåes med andre racer end deres egne,
    da det er alverdens forskellige hunde man møder når man går tur -

kan se det positive i de signaler det sender med klubber, der oprettes, fordi alle hunde har ret til træning -
    men mener bestemt også at man bør arbejde på at det er blandede hold,
    klubber hvor man ikke udviser fordomme og behandler alle hunde og deres ejere på ligefod.

Langt de fleste der melder sig til træning med deres hund(e), er der jo primært af samme årsager.

Synes det er bekymrende at der stigende udvises udelukkelse i klubber - pga. frygt for at miste kunder.

For mig er det et meget ambivalent forhold - at hundetrænere bukker sig for nogle fordomme, fremfor at ære deres proffession og formål -
    nemlig at samarbejde, formidle viden og lærdom til hundeejere der ønsker at arbejde med deres hund(e) og forstå den bedre.

Kommentér på:
Træning For listehunde

Annonce