Træning, når man lige er kommet hjem {{forumTopicSubject}}
Er det en dårlig idé?
Jeg har lagt mærke til, at vores labrador på halvandet år nu, er fuldstændig umulig at træne med, når jeg kommer hjem fra skole. Jeg gør det som regel i forbindelse med turen, vi går, lige når jeg kommer hjem fra skole for at nå det, inden det bliver mørkt. Problemet er bare, at han er så kåd, hopper rundt er fuldstændig vild. Han er meget svær at få til at koncentrere sig. Derimod er der intet, når vi tager afsted til hundetræning om lørdagen.
Jeg ved ikke, om det er dét, at man lige kommer hjem, der gør ham glad, når nu han har været en del timer alene eller om han ganske enkelt er mere koncentreret, når det virkelig gælder til hundetræning?
Han er super dygtig til hundetræning og får meget ros, men når vi er alene, så går det tit op i hat og briller. Jeg ved ikke, om han kan mærke noget, og samtidig synes jeg også, at jeg selv er fuldstændig som jeg plejer, men ved det virkelig ikke ;o)
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Vores træner sagde at han skulle være mentalt brugt inden vi gik tur. Dvs. aktivitetslegetøj eller fodersøg på græsset når vi kom hjem. Plus maden jo også gøre dem roligere.
Det virker her Han er meget mere rolig nu når vi går tur.
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 139
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Self skal hunden kunne trænes alle steder men der er ingen grund til at komme i konflikt bare fordi den er glad
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 582
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 582
Træning, når man lige er kommet hjem