{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Træning, når man lige er kommet hjem {{forumTopicSubject}}

Er det en dårlig idé?

Jeg har lagt mærke til, at vores labrador på halvandet år nu, er fuldstændig umulig at træne med, når jeg kommer hjem fra skole. Jeg gør det som regel i forbindelse med turen, vi går, lige når jeg kommer hjem fra skole for at nå det, inden det bliver mørkt. Problemet er bare, at han er så kåd, hopper rundt er fuldstændig vild. Han er meget svær at få til at koncentrere sig. Derimod er der intet, når vi tager afsted til hundetræning om lørdagen.

Jeg ved ikke, om det er dét, at man lige kommer hjem, der gør ham glad, når nu han har været en del timer alene eller om han ganske enkelt er mere koncentreret, når det virkelig gælder til hundetræning?

Han er super dygtig til hundetræning og får meget ros, men når vi er alene, så går det tit op i hat og briller. Jeg ved ikke, om han kan mærke noget, og samtidig synes jeg også, at jeg selv er fuldstændig som jeg plejer, men ved det virkelig ikke ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning, når man lige er kommet hjem
  • #1   16. nov 2010 Vi har haft det lidt på samme måde, dog kun med gåturen.
    Vores træner sagde at han skulle være mentalt brugt inden vi gik tur. Dvs. aktivitetslegetøj eller fodersøg på græsset når vi kom hjem. Plus maden jo også gøre dem roligere.
    Det virker her smiley Han er meget mere rolig nu når vi går tur.

• #2   16. nov 2010 Hvordan er han hvis du træner med ham hjemme på et andet tidspunkt? Altså når du ikke lige er kommet hjem. Fx om aftenen eller en dag hvor du ikke har været i skole?

• #3   16. nov 2010 Når jeg går med Balto (og vil træne på turen) er jeg nødt til at lade ham snuse og løbe lidt rundt før han gider koncentrere sig om træningen... Er faktisk lige kommet hjem fra gåturen og bemærkede det sjovt nok... Men når han så har fået snuset og "stillet sine lyster" til at undersøge alting så vil han hellere end gerne træne... Så tror bare det er fordi han har været alene og der skal ske en masse... Prøv at vente med at træne til i går hjemad eller når i er kommet hjem igen og se om ikke det virker bedre...

• #4   16. nov 2010 Måske vil det hjælpe at finde et sted i nærheden af dit hjem og beslutte at det er jeres private træningsplads.. Så ved hunden hvad der forventes når i kommer derhen smiley (præcis ligesom den ved at den skal koncentrere sig på den alm træningsplads)
    Self skal hunden kunne trænes alle steder men der er ingen grund til at komme i konflikt bare fordi den er glad smiley

• #5   16. nov 2010 Der er ingen problemer om aftenen, hvis jeg træner herhjemme i stuen med ham - og heller ikke i weekender, nu jeg tænker efter. Jeg tror måske, det er fordi, han har været alene og simpelthen er så glad og bare vil lege i stedet for ;o) ... Hvilket jo er forståeligt nok, når han er så ung :o)

• #6   16. nov 2010 Jeg vil i hvert fald forsøge mig med nogle af jeres gode råd! :o)

Kommentér på:
Træning, når man lige er kommet hjem

Annonce