{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Når man går til træning.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået atvide at når man går til træning skal man ik have almindelig godbider med, men frikedeller eller kød i anden form som godbid :o/ hva er det for noget vås!

Så har jeg os hørt at hvis man har en almindelig godbid, gider hunden ikk træne, men derimod hvis man servere en frikedelle, så gider hunden godt! Ja det er skuda klart (den vil da nok hellere foretrække det der er mest lækkerst).. Men hvis man så træner med Lækkert kød og når man så kommer hjem og bruger almindelig godbider så gider hunden da slet ik :o/

Er det ik bare det rene vås! er det ik bedre at bruge almindelige godbider frem for alt det andet stas?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man går til træning....
  • #1   11. jun 2008 Cæsar vil lige så gerne træne om jeg har alm godbid eller pølser. Til træning om onsdagen er det kyllingepølser og derhjemme er det hans foder jeg træner med.

• #2   11. jun 2008 Det er ikke vås. Hvis du bruger det samme kedelige stads som til hverdag er du ikke garanteret din hunds fulde opmærksomhed, og så kan du lige så godt lade være. Hvis du i forvejen bruger noget der er lækkert nok er det selfølgelig ligemeget om det er pølse, tørfoder eller frikadelle. Det er op til dig selv.

Jeg fik i hvert fald en helt anden hund ud af det da jeg skiftede fra hans tørfoder til leverpostejsmadder. Jeg bruger stadig tørfoder når vi for sjov træner et par minutter ad gangen, men når der skal LÆRES noget så kommer der bacon på bordet. smiley

• #3   11. jun 2008 Det er forskelligt fra hund til hund...

Min Monique gider ikke tørre godbidder i en træningssituation, der skal noget mere til at drive hende smiley ellers flytter hun focus.

Herhjemme gør hun hvad som helst for en glad stemme, men ikke på en træningsplads, der er jeg ikke nær så interessant som de andre hunde og det duftende græs... så der skal noget ekstra lækkert til.

• #4   11. jun 2008 ja selvf muligvis klart hvis der er andre hunde i nærheden, så ska man flytte fokus fra dem til en selv.

Men hvis man træner indkald på en træningsplads med en frikedelle, og man lære ham det... og man så kommer hjem og går en tur i skoven og vil kalde på ham (så har man jo ik lige en varm frikedelle i lommen :o/ ) Mere det jeg tænker på, hvis hunden lige pludselig opfatter at når der trænes er det lækre ting, og ik de tørre godbider

• #5   11. jun 2008 men måske ka jeg variere, altså tage almindelige godbider med, og så noget som ik er så almindeligt (som fx små frikedeller) eller lignende. Så han får varieret, istedet for KUN at få Lækre ting når der trænes

• #6   11. jun 2008 Nu får mine hunde ikke en guf hver evig eneste gang de gør som forlangt, kun i indlæringen, men derefter falder der indimellem noget vildt lækkert af, det husker hunden og gør derfor som forlangt i håb om den godte der måske er i min hånd.

• #7   11. jun 2008 jeg gjorde det, at jeg havde både kiks/foder og pølsestykker i lommen så var det tilfældigt hvad han fik som belønning og det gør, at han ikke forventer pølser hver gang!

• #8   11. jun 2008 Min forrige hvalp var ikke særlig madglad, så hvis vi prøvede at træne hende mens der var andre hunde i nærheden, med hendes tørfoder eller kedelige godbidder gad hun os da slet ikke, men hvis der kom lidt kød eller ost på bordet fik fløjten straks en anden lyd. Det betød dog ikke at det kedelige stads var for kedeligt når vi var herhjemme eller en tur i skoven.

• #9   11. jun 2008 vi plejer at bruge kylling blandet sammen med alm godbidder... Man kan købe sådan nogle kyllingetern, (ligesom de skinketern man køber i supermarkeder) og de er rigtig gode... vi blander det så bare med lidt forskellige godbidder, så der er noget forskelligt;o)

• #10   11. jun 2008 Man skal bruge det, der virker..

Så enkelt er det....

• #11   11. jun 2008 I forhold til indkald..

Vores hund har et meget sikkert indkald. Når vi går tur, laver vi mange indkald på ham, hvor han får en guffer og bliver sat fri igen.

Vi snyder ham aldrig.

Har vi ikke en guffer, så bliver der kastet en pind eller en bold... Belønning får han HVER gang.

Lige for tiden har jeg altid en prøvepakke med RC i lommen. Den er han ganske tilfreds med, når vi går ture.

Til træning bruger min mand lige nu Olivers Training Bites.

• #12   11. jun 2008 ja jeg bruger hellere ik godbider hver gang han har lavet noget flot. Men altså han lære jo ikk indkald i løbet af en træningstime (og hvis der er træningstime en gang om ugen), ska man jo os hjem og træne i mellem tiden.. som fx med indkald.

men jeg vil tage lidt af hvert med når han ska begynde til træning. Herhjemme bruges der almindelige godbider, og det virker smiley

• #13   11. jun 2008 Det er ikke vås at bruge godbidder i en indlærings sitiuation, det skal være sådan her. Du forestiller dig et barometer der er fyldt med godbider, nederst ligger de godbidder som din hund slet ikke gider og som den kun modvilligt vil gøre noget for længere oppe ligger de godbidder som din hund gerne vil arbejde for og som ikke gør at din hund bliver overivrirg og ikke kan koncentrere sig om det den skal nemlig indlæring. det er dem du bruger til hverdag i din træning og efterhånden som din hund bliver god benytter du godbidder mindre og mindre, men her er det så også en væsentlig ting at du er god til at bruge kropssprog og stemme, en rigtig god måde at rose sin hund på er ved at læne sig lidt bagover og derefter sige dygtig samtidig med at du spidser munden let ( ja nærmest ser sur ud) for det dur ikke at smile til din hund og så samtidig med at rose for dermed viser du tænder og egentlig en aggressiv adærd over for din hund, en hund der er venlig har smalle læber, når du roser din hund på den måde vil din hund simpet hen stå på pinde for dig, de elsker den form for ros. De godbidder der ligger i toppen af dit barometer, er dem din hund simpelt hen vil gøre alt for og det er dem du bruger i en indlæring der er svær for din hund, f.eks. et indkald eller en dæk som for mange hunde kan være en meget utryg ting at gøre specielt da hvis ikke man bærer sig ordentlig af.
    Du kan jo også benytte dig af legetøj til at motivere din hund med hvis den har et stykke legetøj den elsker så er det en god ide at bruge lige netop det stykke legetøj i trænings øjemed, du kan nå rigtig langt med legetøj men mange glemmer bare at når så hunden har udført det vi gerne vil have ,at så skal den selfølgelig leges med som ros for det udførte og det er med det samme og ikke et minut efter. I det hele taget så gælder det jo om at motivere og IKKE at manipulere.
    Jeg synes bestemt ikke du skal kimse af godbiderne, de er med til at gøre at du bliver det mest spændenene at arbejde for og så har det en anden gavnlig virkning ,nemlig at ,hvis din hund stresser op så kan du stresse ned ved hjælp af dine godbidder, når en hund stresser sættes der en hel masse igang og en hel del går i stå bla. spytproduktionen og den kan du få gang i ved hjælp af dine godbidder og derefter komme videre med din træning, alternativt ville du ikke kunn arbejde optimalt med din hund.
    Og iøvrigt så er der nok ingen der har forlangt at du skulle bruge varme frikadeller, du kunne jo også tage et stykke legetøj med i skoven sværere er den ikke. Der findes et hav af lækre godbidder både tørre og ikke tørre og det er bare med at komme igang med at prøve sig frem.

• #14   11. jun 2008 AnneMette, der er rigtigt for nogen - Vi der er begavede med super-madglade hunde oplever ikke den slags problemer, hvor andre må diske op med oksemørbraden ;o)

• #15   11. jun 2008 Ganske enig ;o)

• #16   11. jun 2008 Jeg brugte nu bare Luna's foder..

• #17   11. jun 2008 Som sagt - man skal bruge det, der virker..

Det er ikke så hulens kompliceret ;o)

• #18   11. jun 2008 Næh nemmerlig ikke.. Og jeg har en labber, så der virker alt *GG*

• #19   11. jun 2008 Jeg tager ganske enkelt hvad der er i køleskabet, om det så er frikadelle, pølser, ost, bøf, koteletter eller kødboller det er aldrig til at vide og skulle der ikke være noget egnet i køleskabet så har jeg en pose frolich eller ligende liggende i reserve, så her får det sjældent det samme to dage i træk, uanset om det er træning her hjemme, på træningspladsen eller til konkurrencer... :o)

• #20   11. jun 2008 Vi bruger masser af forskelligt som godbidder.

Men dér hvor vi gør en forskel er;
    Til daglig på gåture, hvor det er indkald og alm lydighed der trænes, der bruges der tørre, større godbidder, som Oscar kan gå og hygge-tygge.

Men til ringtræning og mere intensiv indlæring, der bruger vi små "bløde" godbidder, som pølsestykker, deller i stykker, leverhapser osv, som hurtigt sluges og er ude af munden igen, så han lige når at få smagsoplevelsen, men man samtidig hurtigt kan komme videre.

Der er ikke noget mere træls end en handler, der gir hunden en KÆMPE KIKS, lige inden han/hun og hunden skal løbe, for den stakkels hund står der og gumler og gumler istedetfor at kunne koncentrere sig om at løbe.

Så brug dog en lille bitte haps, ind i mund, ned i mavse og SÅ afsted det gik...uden at "forstyrre" hunden.

• #21   11. jun 2008 Jeg bruger bare tørfoder. Skal vi så en dag træne noget hvor jeg ved det kan være svært at holde hans fokus, så tager jeg noget mere lækkert med.
    -Hvis man altid bruger det lækreste man kan finde synes jeg jo det er et problem den dag man rent faktisk har behov for noget ekstra lækkert.

Men ja -brug det der virker for DIN hund. Sværere er det såmænd ikke

• #22   11. jun 2008 Jeg bruger aldrig guffer i min lydigheds- træning - kun bold eller bidepølse til belønning.

På sporet bruger jeg guffer, og der er det ret ligemeget hvilken slags han får. Blot skal det selvfølgelig ikke være nogen han skal stå og tygge, det skal være en slags han kan sluge i en fart.

Men igen - individuelt fra hund til hund ...

• #23   11. jun 2008 Måske Fæhunden..

Jeg vil nu altid vælge at bruge det, der virker.. Hvorfor kæmpe med hundens motivation, når man ved at øge indsatsen en anelse kan top-tune hunden?

• #24   11. jun 2008 Jeg ville ønske jeg kunne bruge en bold eller et stykke legetøj som belønning for Oscar, men den hund er dælme så svær a imponere , hvad legetøj angår!!

Den går måske 1. gang man smider en ny "dims" til ham, men 2. gang står han bare og ligner en der tænker; Arh, come on mor, det var også den, du smed til mig lige før.....!!! HVOR ER MIN GUUUUUUUUF????

• #25   11. jun 2008 Oscar, man skal jo heller ikke bare smide den ;o)

Så bliver den jo hurtig død-kedelig ;o)

• #26   11. jun 2008 Tak for jeres råd, så har jeg fået svar på mit spørgsmål smiley

Kommentér på:
Når man går til træning....

Annonce