{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Tænke-tricks {{forumTopicSubject}}

Hvordan stimulerer I jeres hunde med små opgaver?

Han går ikke spor, og vi har ikke den vilde mulighed for det, da vi ikke rigtig har et sted, han kan gøre det.

Lige nu bruger vi meget at gemme godbidder under låg, stof og i toiletpapirsruller. Men han fatter det bare så hurtigt. Så kom med en masse gode tips til at stimulerer ham lidt oven i hovedet

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænke-tricks
  • #1   12. nov 2010 Nala fik igår en stor papkasse med en klov fyldt med makrel. Hun brugte næsten 30 min på at få den ud af kassen, og hun hyggede sig virkelig meget med det smiley Bonus var så også at der så bagefter var tyggearbejde til yderligere 1 time, og så var hun også bare super træt smiley

Vi hyggede os virkelig meget med at se hende løbe rundt med en papkasse der næsten var lige så stor som hende selv smiley

Derudover er der også en rigtig god side, nemlig: http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html

• #2   12. nov 2010 bm

• #3   12. nov 2010 Julie - har I prøvet at gemme godbidder i højden også? Oppe i træer, på husmure, ovenpå blomsterkrukker osv.

Det må selvfølgelig ikke være højere end at han kan nå, hvis han står på bagbenene, men det trætter dem meget mere, at skulle søge "3-dimensionelt" istedet for kun "2-dimensionelt" smiley

• #4   12. nov 2010 Karina: he he han er 30 cm høj. Det bliver nogle små huse og træer smiley Men det var da en god idé.

• #5   12. nov 2010 Ork, jeg har lavet det med godbidder på træerne med bode couton´er, griffon´er osv. Så højden er ikke noget problem. En hund på 30cm kan som regel nå næsten 75 cm op, hvis den står på bagbenene og strækker sig smiley

• #6   12. nov 2010 Han kan selvfølgelig blive ret lang... det vil jeg prøve smiley

• #7   12. nov 2010 Når det ikke er vejr til at være så meget ude, så plejer jeg nogen gange at tage en håndfuld eller 2 af Bine´s mad, og gemme rundt omkring i et stort tæppe.

Altså folde tæppet ud, smide lidt mad, folde/krølle tæppet, lægge lidt mad, folde/krølle og lægge lidt mad o.s.v. ind til tæppet ligger krøllet sammen i en lille bunke.
    Bine elsker det, og nyder at få lov til at små-bide lidt i tæppet og slæbe det rundt i hele huset.

Nogen gange leger vi også gemme. Jeg beder hende sætte sig, og blive hvorefter jeg går et eller andet sted hen og gemmer mig i huset, og kalder på hende. Hun elsker det, og bliver så stolt når hun finder mig :o)

Hvis vejret er til det, går vi ofte gerningssted, hvis hun lige trænger til at bruge hovedet lidt. (Går en firkant med en pind i hvert hjørne, og tramper det godt igennem. Smider nogen genstande - eks. nøgler, cigaretpakke, et stykke ledning, pengepung, ske eller hvad vi ellers lige har. Bine bliver sendt afsted, og hver gang hun kommer med en genstand får hun en godbid. Efter den sidste genstand får hun sin elskede bold).

• #9   12. nov 2010 Tanja og Bine: Den med tæppet vil jeg prøve. gemmeleg er ikke supersjovt for ham (har prøvet) da der ca er 3 steder man kan gemme sig i vores mikrolejlighed. Og jeg får ham aldrig til at lege gerningssted- det er han for spids til smiley

Majbritt: den med bedrolleren vil jeg prøve. Han er desværre bange for plasticflasker, efter at jeg, dum som jeg var, praktiserede vand-i-hovedet-når-du-gør, da han var yngre.

• #10   12. nov 2010 Ok. Ja, det kræver selvfølgelig der er lidt forskellige steder man kan gemme sig :o)

Kommentér på:
Tænke-tricks

Annonce