913 visninger
|
Oprettet:
Tænke-tricks {{forumTopicSubject}}
Hvordan stimulerer I jeres hunde med små opgaver?
Han går ikke spor, og vi har ikke den vilde mulighed for det, da vi ikke rigtig har et sted, han kan gøre det.
Lige nu bruger vi meget at gemme godbidder under låg, stof og i toiletpapirsruller. Men han fatter det bare så hurtigt. Så kom med en masse gode tips til at stimulerer ham lidt oven i hovedet
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.610
Vi hyggede os virkelig meget med at se hende løbe rundt med en papkasse der næsten var lige så stor som hende selv
Derudover er der også en rigtig god side, nemlig: http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
Det må selvfølgelig ikke være højere end at han kan nå, hvis han står på bagbenene, men det trætter dem meget mere, at skulle søge "3-dimensionelt" istedet for kun "2-dimensionelt"
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
feb 2006
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Altså folde tæppet ud, smide lidt mad, folde/krølle tæppet, lægge lidt mad, folde/krølle og lægge lidt mad o.s.v. ind til tæppet ligger krøllet sammen i en lille bunke.
Bine elsker det, og nyder at få lov til at små-bide lidt i tæppet og slæbe det rundt i hele huset.
Nogen gange leger vi også gemme. Jeg beder hende sætte sig, og blive hvorefter jeg går et eller andet sted hen og gemmer mig i huset, og kalder på hende. Hun elsker det, og bliver så stolt når hun finder mig :o)
Hvis vejret er til det, går vi ofte gerningssted, hvis hun lige trænger til at bruge hovedet lidt. (Går en firkant med en pind i hvert hjørne, og tramper det godt igennem. Smider nogen genstande - eks. nøgler, cigaretpakke, et stykke ledning, pengepung, ske eller hvad vi ellers lige har. Bine bliver sendt afsted, og hver gang hun kommer med en genstand får hun en godbid. Efter den sidste genstand får hun sin elskede bold).
feb 2006
Majbritt: den med bedrolleren vil jeg prøve. Han er desværre bange for plasticflasker, efter at jeg, dum som jeg var, praktiserede vand-i-hovedet-når-du-gør, da han var yngre.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Tænke-tricks