{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Nemme tricks {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at lære Walther et trick.
Det skal ikke være for svært eller omfattende, for det er første gang jeg lærer ham noget, de tricks han kan har jeg ikke lært ham. Så jeg ved ikke hvor lærenem han er.
Han kan disse: sit, pote, anden pote, dæk og læg dig.
Har i nogle forslag? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nemme tricks
  • #1   6. apr 2014 Vinke eller "det min" måske smiley

• #2   6. apr 2014 at snurrerundt fx det er let alle mine hunde har lært det på under 5 minutter

Hvis du ikke bruger klikker ville jeg starte med at lære ham det

• #3   6. apr 2014 High five og senere High ten smiley

• #4   6. apr 2014 Jeg elsker øvelsen "set up" (stå imellem dine ben), meget nemt og praktisk at lære og derefter kan du tilføje ting, som at den skal have sine poter på dine fødder, og gå rundt med dig både for- og baglæns smiley
    Der er også elefanten, hvis du kender den.
    Du kan også lære den at cirkle rundt om dig i begge retninger, rundt om en pind krydse poter... ja der er ingen grænser, brug din kreativitet og søg på youtube smiley
    Jeg bruger forresten shaping til alle indlærte øvelser smiley

• #5   6. apr 2014 pote- eller næsetarget er også ret let at lære for de fleste hunde og desuden ret brugbart til at lære andre tricks ind med

• #6   6. apr 2014 Hov, "det min" kan han også. Vi kalder det bare tak smiley
    Han kender også nej. Og værsgo'.

CMP: Hvordan lærer man ham klikker?
    Jeg ville gerne lære ham at stå på bagben, men har nu læst at det ikke er godt, når han er så stor. Er det mon det samme med snurre rundt? Eller er det ikke på bagben du mener?

• #7   6. apr 2014 High five, hvordan det? Synes jeg har prøvet før, men han får aldrig poten højt nok op, han giver den bare til mig normalt smiley

• #8   6. apr 2014 Nina, shaping??
    Jeg har forresten søgt både youtube og Google tyndt, men jeg synes det er svært at vurdere hvor svære de der. smiley

• #9   6. apr 2014 Kanin smiley

• #11   6. apr 2014 Blondinen, det må du vidst forklare nærmere smiley

• #12   6. apr 2014 Altså hunden sidder på numsen og minder lidt om en kanin, jeg lærte den af en veninde og det er meget simpelt smiley

Hunden sidder og så fører man en godbid hen over snuden på den, så burde hunden gerne følge med. Jeg holdt vores i poten de første gange, bare så hun ikke faldt bagover.

Smider lige et billede af det smiley

profilbillede
  • #13   6. apr 2014 Hva med Touch? Hvor hunden skal røre din hånd, for at få godbidden.? smiley

Jeg lærte Baby det, ved at gemme en godbid bag tommelfingeren. Så rakte jeg hånden ud, og når der var kontakt, fik han godbidden..

Har senere udviklet den, til både stå og dæk. smiley

• #14   6. apr 2014 Og når han allerede kan dæk, hvad så med at lære ham, at rulle rundt? smiley

Godbidden foran snuden på hunden, og så føre du den hen over ryggen. Baby var lidt nervøs for, at rulle hele vejen over, til at starte med, så vi delt den i bidder. Når han lå på siden fik han en godbid, og s¨å igen, når han var hele vejen rundt!
    Nu er det et af hans yndlings tricks smiley hehe

• #15   6. apr 2014 Ih det ser godt ud!! smiley
    Det prøver jeg!
    Kan man godt øve flere forskellige tricks på en gang, eller bliver hunden bare forvirret?

• #16   6. apr 2014 Den danske kæmpe, rulle rundt er en god idé. Så er han jo næsten halvvejs smiley

• #17   6. apr 2014 Når jeg har indlært tricks hos Baby, så har han sagtens kunne finde ud af, at sætte 2 eller 3 nye tricks igang, på en dag smiley

Men det kommer jo også an på hunden! smiley
    Når din er en blanding af rotte og Schæfer, vil jeg godt mene han kan klare flere tricks på een dag smiley

Det vigtigste er bare, at hunden ikke kommer til at kede sig! Så det er godt at variere mellem dem. smiley

• #18   6. apr 2014 Hvis han kan gi' pote eller hi' 5 også med den anden pote, så kommer dererfter begge poter (hi' 10), og så kan man sætte et klap ind imellem og lave det til "klappe kage" smiley Det kan Keesha, sådan flere gange i rap før der falder en godbid.

Kravle
    Bakke
    Bukke (ligesom legebuk)

• #19   6. apr 2014 Jeg prøver en slags i dag, og så sætter jeg en ekstra på i morgen smiley
    Og så øver vi dem, til han kan dem.

• #20   6. apr 2014 Shaping er en træningsmetode, der er blevet meget populær, hvor hunden skal tænke meget selv. Man skal altså ikke stå og lokke med en godbid, men "guide" og hjælpe i den rigtige retning, uden direkte at vise den hvordan man gør. Derudover tager man også tingene i små steps, så hunden også er med hele vejen, tror sagtens du kan finde meget mere om det på google, er sgu ikke så god til at forklare smiley
    Klicker er forresten også en vigtig ingrediens til det! Den gør at du kan styre lige præcis det rigtige tidspunkt, hunden gør det rigtige, og så kan du ellers stå og fumle med godbidderne, for hunden ved godt, hvad den har gjort rigtigt, da den har lært at "click" betyder dygtig hund, nu kommer belønningen! smiley

• #21   6. apr 2014 Det lyder rigtig spændende Nina!
    Det vil jeg helt bestemt ind og læse mere om.
    Walther lærte klikkeren at kende i sommers, men vi har ikke brugt den siden, så jeg var ret nervøs for at han ikke kunne huske det. Men nu har vi prøvet det, og jeg tror sgu at den stadig sidder der smiley
    Jeg kunne godt tænke mig et tættere bånd til Walther, og jeg tænker at dette kan vi være sammen om, og jeg ved jo at han elsker at lære. Så jeg håber det giver pote smiley

• #22   6. apr 2014 Ja, altså efter jeg har lært shaping at kende, har det bare været ti gange sjovere+nemmere at træne hund! smiley Prøv at tilmeld dig et kursus evt. eller start på et træningshold, hvis det kunne være noget, så lærer man virkelig også en masse! smiley

• #23   6. apr 2014 Det kan være jeg skal prøve et kursus smiley
    God idé, tak!

• #24   6. apr 2014 bakke, bukke, dreje rundt til begge sider, zig zag mellem bene, ottetal mellem bene

Kommentér på:
Nemme tricks

Annonce