{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

tisse om natten inde/ude {{forumTopicSubject}}

jeg er ved at gå ud af mit gode skin, for jeg kan ikke få min hund til at lade vandet+lort i haven eller holde sig til næste morgen.

i nat og de sidste par natter har jeg tilmed ladet samme havedør åben, som hun altid kommer ud af løbet af dagen...

..men hvad finder jeg på måtten til den ÅBNE havedør ? en dejlig sø af tis og en bunke lort 20cm derfra!!

nu er det ikke sådan at vi IKKE har trænet.. hun er faktisk rigtigt god til at gå ud om dagen osv, men når hun er alene eller om natten så er hun ret ligeglad med reglerne smiley

er hun alene hjemme i hele huset bare ½ time, så er den næsten sikkert at hun har tisset eller skidt et eller andet sted, men hun kan sagtens holde sig en ½ arbejdsdag uden problemer, hvis hun kun er på vores store badeværelse (med vand, mad, legetøj og hundeben)

hvordan får jeg vendt hunden af med at snige sig rundt og lave ulykker når ingen ser det??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tisse om natten inde/ude
  • #1   4. okt 2010 Hunden kender ikke til jeres regler, den gør bare hvad en hund gør når den ikke er tryg..

Jeg ved ikke hvor gammel jeres hund er, eller hvordan den er både renlighedstrænet og alenehjemmetrænet, men noget tyder på, at i er lige lovlig langt fremme og har "abt" hunden på vejen mod jeres mål..

Renlighedstræning kræver tålmodighed, opmuntring og mere tålmodighed..

Hunden bryder sig måske ikke om at gå ud alene om natten, så sæt uret hver 2. time og gå i haven med hunden.
    - Ros og beløn når den tisser ude, gør rent og ignorer hunden (dvs ikke skæld ud) når den tisser inde.

• #2   4. okt 2010 hun er 6 mdr gammel og vi stiller ikke uret til at vække os hver 2. time om natten, da der også er noget der hedder arbejder der skal passes smiley

løsningen bliver ar hun bliver lukket i bur eller værelse om natten, så hun ikke kan lave ballade.. men hun bliver naturligvis luftet i god tid iunden

• #3   4. okt 2010 ok.. synes du lyder lidt hård når du siger, at du har et arbejde som skal passes. Din hund er jo også dit arbejde, og du har jo ikke færdiggjort renlighedstræningen, da hun stadig ikke er renlig. Hun forstår jo ikke at en åben dør betyder, at hun skal gå alene udenfor om natten, hvilket måske slet ikke er trygt for hende.

Du må jo igang med renlighedstræningen. Ud efter hun har sovet, spist, leget og ellers så ofte, som hun kræver det. Jeg ville så holde øje med hendes tegn og ikke lade hende løbe rundt i hele huset uden opsyn.
    Sover hun alene om natten?? Måske du skulle overveje, at lade hende være i samme rum som jer om natten, så kan du høre når hun bliver urolig og skal ud.

Min sover hos mig, og ja han er renlig nu, men hvis han har dårlig mave, så vækker han mig, og så ved jeg han skal ud.

• #4   4. okt 2010 Så må i jo i gang med at træne det.. Uanset hvilken løsning i vælger skal der trænes så hunden forstår hvad i forventer og ikke bare besørger pga angst.

Det er en "let" løsning bare at stoppe hunden i bur og placere den et sted hvor i ikke kan høre den hyle og være ked; men hunden bliver ikke lettere med alderen hvis i ikke træner nu.

• #5   4. okt 2010 .. og en hund besørger ikke inde med vilje eller for at straffe eller andet fikst, den gør det fordi ejerne ikke har formået at formidle budskabet - når du skal, er det udenfor.

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Svar: 46
    #6   6. okt 2010 Meget fint skrevet Nina. Vovse Vuf kan næppe mene det hun/han skriver seriøst, må jo skrive herinde for at komme i en diskussion, ellers læner det sig jo op af uansvarlighed og en meget uetisk hundebehandling!!!

Kommentér på:
tisse om natten inde/ude

Annonce