{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Tillidsøvelser? {{forumTopicSubject}}

Mig og Emil (hund!) har et tillidsproblem.
Ikke at han ikke stoler 100% på mig, for det gør han, men jeg stoler ikke rigtig på ham.
Vi er begyndt på agility for et par måneder siden, og lige så snart min træner giver os en ny øvelse/forhindring, så tænker jeg: "åååh nej. Det går aldrig godt, han stikker af, han vælter det hele ned, han tisser på forhindringerne". Jo mere stresset jeg bliver, jo mere stresset bliver han, og så går der kludder i det. Det er rigtig ærgeligt, for han er super tændt på agility, og faktisk rigtig dygtig..... nu skal hans ejer bare blive det samme *flovtflovtflovt*

Så mit spørgsmål er, hvordan får jeg opbygget tilliden til min hund?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillidsøvelser?
  • #1   28. sep 2010 hvor træner I, er der indhegning, er det for sjov/hygge eller er det til konkurrence? Er det bare hygge træning og der er indhegning så er det jo ligegyldigt om han stikker af og skulle komme til at tisse på forhindringerne.... de andre vil nok bare grine lidt af det... Det er rigtig synd at du er så nervøs for hvordan din hund opfører sig for det går ud over hunden i sidste ende, som du jo også er klar over.... Sig til din træner og resten af holdet at hunden muligvis kan finde på de der ting, så de er obs på det og så ellers bare tag det som det kommer.... Lad det ikke gå dig på... Min hund har også nogle gange lavet nogle forkerte ting til træning, men man må bare grine af det og så guide ham lidt bedre næste gang så han lære det....

Håber du lære at tage lidt lettere på tingene, så du lære at stole på din hund og han ikke bliver stresset pga din stress smiley

• #2   28. sep 2010 Hej... Sådan som jeg lige hører det, så kan det være at det du "forlanger" af din hund, er for svært..når hunde tisser under træningen kan det være en overspringshandling, når den syntes det er for svært... så evt. prøv at se om du kan lave noget om på træningen eller gå langsommere frem el. Det var bare lige en idé... og nu hvor du selv stresser så meget såsørg for i et godt stykke tid at i måske holder jeg til nogle af de øvelser som går godt så du også "lærer" at få liudt ro på...det smitter jo også af på hunden... pøj pøj med det..

Kommentér på:
Tillidsøvelser?

Annonce