Tillidsøvelser {{forumTopicSubject}}
Er der nogen af jer der har nogle gode ideer til tillidsøvelser?
Det skal ikke være for svært, og må ikke involvere godbidder eller legetøj...
Kort fortalt har mine forældre købt en hund på 1 år, der stort set ikke har oplevet noget. Det resulterer i at den er super bange for alt nyt... ikke sådan rigtig angst, men den aner bare ikke hvordan det forventes den reagere på tingene og derfor trækker den sig hele tiden.
Vi kunne selvfølgelig godt tænke os at den fik lidt mere tro på sig selv, men jeg aner ikke hvordan...
Der bliver kun gået tur med den det samme sted hver gang, og det virker som om det hjælper. Den udvikler sig hele tiden, men jo mere vi kan hjælpe den på vej jo bedre.
Grunden til at tillidsøvelserne ikke kan involvere legetøj er at den aldrig har lært at lege, den vil rigtig gerne, men kan ikke finde ud af hvordan man gør. Mht. mad/godbidder er den rigtig sart! Den har kun fået noget økologisk grønsags foder at spise, og det virkede som om den kun spise det af ren nød (fordi der ikke var andet). Mine forældre skiftede derfor over til Hills, og det går okay så længe den bare ikke får andet. Jeg har tænkt på at man kunne træne den med sit tørfoder, men jeg ved ikke om det er en god ide?
Sorry det blev lidt langt, men håber i har nogle gode ideer der ude…!
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Det er pænt af dig at foreslå, men jeg tror vi holder os til hills
Men det med at træne med foderet kan du godt have ret i... det vil jeg prøve at foreslå...
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Svar: 1
jan 2007
Følger: 76 Følgere: 79 Hunde: 12 Emner: 69 Svar: 884
Tillidsøvelser
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside