{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Angst for negleklipning {{forumTopicSubject}}

Hvad kan jeg gøre for min tæve på 3 år, hun er utrolig angst for at få klippet negle.

hvis jeg endelig får min snit tiil at klippe en, så piver hun som om jeg er ved at tage hele benet ;(

I dag da vi skulle prøve at klippe dem, sidder min mand så og prøver at holde fat i hende, men det var også mission impossible !!

Håber nogle kan give mig nogle gode råd...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst for negleklipning
  • #1   26. sep 2010 vis hende negleklipperen - giv en kiks
    hold om benet - giv en kiks
    sæt klipperen mod poten - gik en kiks
    sæt klipperen om neglen - giv en kiks
    klip en negl - giv en kiks

Hvert punkt kan sagtens være længe om at komme igennem, hunden skal være tryg og sikker inden i fortsæter til næste stafie..

Indtil da må hun bedøves let ved dyrlægen mens neglene bliver ordnet.

• #2   26. sep 2010 Herhjemme hedder løsningen leverpostej!!

Hver negl der bliver klippet udløser at man må spise spiseskefuld leverpostej. Og efter hver pote er der pause med boldleg. Det har virket her.

Man skal dog lige have for øje, hvad det er hunden er bange for. Nogle hunde er bange for selve lyden og så er det jo det der må trænes på.
    Nogle hunde er måske bange for hele processen og der er man nødt til at gribe det an som Nina beskriver... Husk ikke at gå for hurtigt frem!

• #3   26. sep 2010 Puh kender det også kun at for godt. Min dværgpinscher løber sin vej bare jeg finder negleklipperen frem. Og når han endelig er ved mig, så skriger han bare den ligger foran ham. Har trænet og trænet og lige lidt hjælper det... Så nu lever jeg med min hund skriger mig døv, de to andre er heldigvis ikke noet problem =)

• #4   27. sep 2010 Hun er meget speciel og jeg tror heller ikke det vil du med den dremmel, desværre...

Kommentér på:
Angst for negleklipning

Annonce