{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

succes i negleklipning - angst - intet umuligt {{forumTopicSubject}}

Gik lige op for mig at jeg lige klippede spidserne på Alle Sashas tæer lige nu i sofaen mens hun blev liggende!!

da vi fik hende havde hun kun fet klippet ved dyrlægen mens hun blev holdt

og hun blev meget febrislk og bakkende når jeg fandt klipperen frem
så vi har haft et meget langvarigt træningsforløb over de seneste to år, hvor hun under to andre bedøvelser er klippet i bund for at give ro til langsom træning.

først blev hun tilvænnet en oster neglefil, og det fungerede i den grad - negle hygge var nu ikke længere noget der gjorde ondt og hun lagde ned hele tiden mens hun fik filet godbid filet godbid osv

så kunne jeg for et års tid siden begynde at klippen en lille trekantet spids så jeg ikke klemmer over hele neglen, og så file og godbid igen for klippede jeg videre ville hun rejse sig op

nu er det bare gradvist blevet til at jeg kan klippe alle uden jeg egentlig lige har holdt styr på at jeg kunne gå så vidt.

i det daglige klipper jeg faktisk et par spidser i sofaen uden godbider, uden Sasha går ned

så er bare super glad og ret stolt over min lille forfjamskede gamle dame der nu er lidt overstadig lidt urolog men ret fattet også og forventningsfuld når der klippes negle -er dog stadig utroli omhyggelig med aldrig at klippe mere end den forreste trekant så jeg ikke klemmer over neglen, for så tror jeg alt er spildt, dvs når jeg kommer bagud tager det lige et par uger at rette op, for jeg kan først klippe samme negi igen når den er blevet slidt lidt til en lille spids

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  succes i negleklipning - angst - intet umuligt
  • #1   20. jan 2014 Hvor skønt!
    Hende der har lavet den YouTubekanal der hedder kikopup har lavet en video om negleklip - hun tager små fliger af, hun klipper ikke store stykker.

• #2   21. jan 2014 Det er dejligt når det går den vej smiley

jeg har opgivet håbet om at det nogensinde sker for Reiki. Vi er nået fra at jeg måtte sidde ovenpå ham imens han SKREG når der blev klippet, til at han kan kommanderes til at stå og affinde sig med det, omend noget modvilligt... og ser han jeg har neglesaksen med før jeg når hen til ham, er han skredet, så gemmer han sig under sengen, sofaen e.l.

Børstning har været samme cirkus, omens uden skrigeriet. I dag er han ok med børsten, igen forudsat han ike ser jeg kommer med den. Han lægger sig ned straks børstning går igang, og så må man så nøjes med at børste den side der vender op... forsøger man at vende ham e.l. går han fuldstændigt i spåner... men udendørs kan han dog børstes stående, så det hjælper da på sagen smiley

• #3   21. jan 2014 Mine ligger ned på ryggen, kommer bare med saksen og sætter mig ned ved siden af dem, vipper dem om på rygge og sidder enten ved siden af eller overskrævs, de er ligeglade, og så bliver der klippet, mindst en gang i måneden, især om vinteren.
    Go nat

• #4   21. jan 2014 Allan -sådan er det ose med Gaia og begge mine forældres (som jeg osse klipper) er osse blevet super dygtige til det. Men Reiki tror fuldt og fast på at man har planer om at slå ham ihjel med klotangen smiley

• #5   21. jan 2014 Django var også en drøm at klippe negle på, men det er svært at forudse hvordan det har været for Sasha tidligere, ved bare at hun kun har fået klippet kløer ved dyrlægen

petra den eneste måde jeg kan klippe "store" stykker er hvis Sasha har en negl der er slidt ret spids så "det" store stykke faktisk kun er halvdelen af tykkelsen på hele neglen, altså at det der klippes kun er den forreste skrå tredjedel og så så skrå som muligt for aå er trykket ikke i nærheden af nerven eller blodkar

men hun er netop en hund der bliver meget usikker hvis hun tvinges og det sætter sig i hende så hun resten af dagen er ret febrilsk og svær at kalde tæt på...

så selvom det har taget Laaang tid (fik hende november 2011) så er det altså nu lykkedes smiley

• #6   21. jan 2014 Kender også nogen der hunde som panikker totalt, det er sgu lidt synd, men de kommer hurtigt over det, bærer ikke nag.

• #7   21. jan 2014 Louise -næste gang du klipper, så prøv at kigge på neglen når du har klippet "spidsen" af. Man kan faktisk se på "tværsnittet" om man er ved at være for tæt på.

Både mine forældres og Reiki har mørke klør. Jeg har endnu aldrig klippet for langt, jeg tager bare en smule af gangen, til jeg kan se på "tværsnittet" at nu kan der ikke tages mere.
    Min mors havde helt enormt lange klør da hun ankom. Hun har vidst ikke tidligere fået klippet, men de blev faktisk hurtigt pæne igen ved at klippe ofte og så meget som muligt.
    Jeg synes ikke det giver ret meget (altså i forhold til a få nerve/blodkar til at trække sig) hvis man ikke klipper så tæt på som man nu kan, uden self at ramme.
    Detvar altså meget nemmere hvis de alle havde lyse klør, så er det nemt at se smiley

• #8   21. jan 2014 Michelle det er jeg klar over smiley har tydeligt kunnet se det når hun har været bedøvet og jeg har klippet i bund.

men jeg klipper aldrig så langt at hele neglen har et tværsnit hvis du forstår? ligesom en skrå tilspidset ende på en stolpe så klipper jeg maks halvdelen af spidsen, jeg gør det bare ofte, og så med så meget skrå vinkel på at jeg aldrig griber om hele neglen, for hun reagerer nemlig på det tryk

har lige prøvet at illustrere, den røde lige streg er den måde jeg klipper, og først når neglen er afrundet igen (slidt på undersiden) klipper jeg samme negl igen

profilbillede
  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Svar: 26
    #9   21. jan 2014 Hvor er det dejligt med succes med negleklipningen, som mange hundeejere har store problemer med. Ros for din store tålmodighed smiley

Selv har jeg på nogle hunde brugt det at lade hunden stå på gulvet, lægge en overlækker guf lidt foran den og sige "vent", som allerede er indlært, hurtig klippe en snip af en negl og give hunden "GO" til godbidden.
    Dels tager det meget af fokus fra negleklipningen dels bliver det til en leg.

Hvis hunden ikke har syntes om at stå, har jeg brugt samme model i sofaen med hunden liggende i dækstilling.

• #10   21. jan 2014 Kan bedre lide de ligger på ryggen, så kan man meget bedre se hvad man laver.

• Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Svar: 26
    #11   23. jan 2014 #10 Hvis man klipper ofte nok, f.eks. nogle gange om måneden skal der ikke tages så meget af, så der er ikke så stor risiko for at klippe for langt.
    Min erfaring er, at det går fint at hunden står eller ligger i dækstilling hvis der er ro på hunden.

Jeg bruger helst en stor 3 - i - 1 og klipper først fra siderne, så der dannes en spids og tager så spidsen.

Kommentér på:
succes i negleklipning - angst - intet umuligt

Annonce