Hund alene med håndværkere Hund alene med håndværkere
Hej alle,
Er der nogle af jer der har nogle forslag til mit lille problem.
Jeg har meget sent fået besked om at der kommer håndværkere på mandag, og skal skifte et vindue i vores stue, og et i soveværelset.
Jeg har en lille Chihuahua, og jeg skal jo i skole fra 09-14, og kan ikke have ham med.
Jeg kan ikke have ham til at løbe rundt under benene på håndværkerne, men jeg tænker at han måske kan være på badeværelset med et lækkert tæppe, lidt legetøj og noget lækkert at spise? Ville det være synd for en hund, eller er det OK? Han sover for det meste når jeg er væk, men han er jo vant til at være i stuen/soveværelset og putte i dynerne.... Hmm
Eller skal jeg virkelig tage fri for det? Jeg kender desværre ingen i området der kan passe ham imens håndværkerne er der.. :-(((( .... Æv.... Håber nogle gange hjælpe?
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 691
Efter min mening så er hunde ligeglade med hvilket rum de er i - bare de ting de er vant til er er - vand, mad, legetøj, tæppe/kurv/dyne..
Så jeg synes da sagtens du kan have ham på badeværelset.. Så længe du sørger for at toilettet er lukket så han ikke kan hoppe derop - og de ting han kan spise (toiletrens osv) er fjernet...
Og så synes jeg du skal informere håndværkerne om at der er en hund på badeværelset..
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
På den anden side, så ville det aldrig i livet gå med Lia. Hun er vagthund med stort "V" og ville få et føl på tværs i sådan en situation.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 8
Han ville nok ik tage skade af at være på toilettet hvis alle godterne var der, men det er nok mere det at der er nogen udenfor døren der larmer...
Det er lidt svært.. Men jeg håber at finde en løsning.. Men tak for jeres meninger...
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.346
dec 2009
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 125 Svar: 638
dec 2009
Men vi har jo alle vores meninger... Og hvis du har en fornemmelse af at din hund ville blive bange for situationen skal den selvfølgelig ikke være alene mens der er håndværkere.... Men nogle hunde tager det nok lidt mere roligt...
maj 2010
Jeg har fuld forståelse for at folk ikke kan være enige om alt - men ligefrem at betragte det som værende "ondskabsfuldt" det synes jeg er overdrivelse..
Selvfølgelig - hvis man har en meget "hysterisk"/nervøs hund der kradser, hyler og piver hvis der sker noget - så kan det måske nok være stressende for hunden at nogen er på den anden side af døren - og så må man jo finde en anden løsning..
Og det der med at lade en hund være lukket inde i et rum - mens der er håndværkere - man kan også være FOR overbeskyttende.. Synes aldrig jeg har hørt om hundemishandlende håndværkere.. Snak med dem om at der ikke er andre løsninger på hunden - om det er iorden den er der?
Jeg kan seriøst slet ikke se problemet..
maj 2010
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 8
Hund alene med håndværkere