711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hund alene med håndværkere Hund alene med håndværkere

Hej alle,

Er der nogle af jer der har nogle forslag til mit lille problem.
Jeg har meget sent fået besked om at der kommer håndværkere på mandag, og skal skifte et vindue i vores stue, og et i soveværelset.

Jeg har en lille Chihuahua, og jeg skal jo i skole fra 09-14, og kan ikke have ham med.

Jeg kan ikke have ham til at løbe rundt under benene på håndværkerne, men jeg tænker at han måske kan være på badeværelset med et lækkert tæppe, lidt legetøj og noget lækkert at spise? Ville det være synd for en hund, eller er det OK? Han sover for det meste når jeg er væk, men han er jo vant til at være i stuen/soveværelset og putte i dynerne.... Hmm

Eller skal jeg virkelig tage fri for det? Jeg kender desværre ingen i området der kan passe ham imens håndværkerne er der.. :-(((( .... Æv.... Håber nogle gange hjælpe?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund alene med håndværkere
  • #1   11. sep 2010 Altså..

Efter min mening så er hunde ligeglade med hvilket rum de er i - bare de ting de er vant til er er - vand, mad, legetøj, tæppe/kurv/dyne..

Så jeg synes da sagtens du kan have ham på badeværelset.. Så længe du sørger for at toilettet er lukket så han ikke kan hoppe derop - og de ting han kan spise (toiletrens osv) er fjernet...

Og så synes jeg du skal informere håndværkerne om at der er en hund på badeværelset..

• #2   11. sep 2010 Jeg ville aldrig gå fra mine hunde imens der er håndværker, du ved jo ikke om de skal bruge toilettet imens hunden er derude og du aner ikke hvad din hund siger til at blive lukket inde.. Jeg ville ikke gøre det og mine ville ikke acceptere at blive spærret inde på badeværelset selvom det "kun" er en dag.. Jeg havde taget fri hvis jeg ikke kunne få andre til at være her...

• #3   11. sep 2010 Altså vores ville gå helt i selvsving med gøen og kradsen på døren hvis han blev lukket inde i et rum og der så kom nogle ind i huset uden han kunne komme ud til dem... Jeg tror også enten jeg ville tage fri eller overveje en hundepension for den ene dag...

• #4   11. sep 2010 jeg ville personligt heller aldrig gå fra min hund når der skulle fremmede ind hos mig ,,.. og ville slet ikke lukke ham ind på badeværeslet.

• #5   11. sep 2010 Det kommer vel an på hunden. En af mine venner har et arbejde, hvor han tit går ind til hunde, der er alene hjemme og han siger, at langt de fleste hunde tager det med ophøjet ro, nogle af dem gider ikke engang stå op når han kommer.

På den anden side, så ville det aldrig i livet gå med Lia. Hun er vagthund med stort "V" og ville få et føl på tværs i sådan en situation.

• #6   11. sep 2010 Okay tak for svar.. Jeg er heller ikke meget for det. Mest fordi han er meget nysgerrig, og som Maria skriver så ville han nok gø en del og kradse fordi han gerne vil ud og se hvem der er i hans hjem! Og når det er fremmede mennesker, så synes jeg det er lidt svært..

Han ville nok ik tage skade af at være på toilettet hvis alle godterne var der, men det er nok mere det at der er nogen udenfor døren der larmer... smiley

Det er lidt svært.. Men jeg håber at finde en løsning.. Men tak for jeres meninger... smiley

• #7   11. sep 2010 Hvis din hund ikke bliver utryg ved at være der så kan jeg ikke se problemet. Du kan jo evt. låse døren der ud så de ikke får hunden lukket ud ved en fejl. Og skal de på WC så må de jo gå et andet sted hen.

• #8   11. sep 2010 Altså hunden dør jo ikke af det den ene gang... Men den vil nok blive lidt stresset.... Men man kan håbe at den på et tidspunkt falder til ro og acceptere at de er der....

• #9   11. sep 2010 jeg har haft håndværker i huset mens jeg var på arbejde, og min hund var lukket inde i et rum, og jeg havde sørget for at låse dørene, da han måske kunne finde på at åbne dem, og jeg synes godt at du kan lukke din hund inde på wcet i de få timer du er i skole... ingen skade sket ved min hund.. Fik dog at vide fra min håndværker at, dum som han var, havde prøvet at åbne døren inde til ham, da han og udlejeren ikke troede han var hjemme... skovl...

• #10   11. sep 2010 Arhhh.. Altså hvis du bor i lejlighed med din hund er det jo ikke meget værre end når hunden kan høre naboen (hvilket man mange gange kan meget tydeligt i boligblokke).... selvfølgelig vil hunden ud og se hvad der sker når der kommer folk ind, men jeg synes heller ikke man skal gøre en myg til en elefant... jeg ville ikke udsætte min hund for det, men det er mest fordi jeg ved han som sagt vil gå helt i selvsving med gøen og kradsen på døren.. Og selvfølgelig nok vil blive lidt stresset over ikke at kunne komme ud...
    Men vi har jo alle vores meninger... Og hvis du har en fornemmelse af at din hund ville blive bange for situationen skal den selvfølgelig ikke være alene mens der er håndværkere.... Men nogle hunde tager det nok lidt mere roligt...

• #12   12. sep 2010 Nu synes jeg måske folk overreagerer lidt.. Vi snakker jo ikke om at hunden skal smides i et lille skab og lukkes inde vel - det var et rum - som med al sandsynlighed er riiigeligt stort til en hund af den størrelse..

Jeg har fuld forståelse for at folk ikke kan være enige om alt - men ligefrem at betragte det som værende "ondskabsfuldt" det synes jeg er overdrivelse..

Selvfølgelig - hvis man har en meget "hysterisk"/nervøs hund der kradser, hyler og piver hvis der sker noget - så kan det måske nok være stressende for hunden at nogen er på den anden side af døren - og så må man jo finde en anden løsning..

Og det der med at lade en hund være lukket inde i et rum - mens der er håndværkere - man kan også være FOR overbeskyttende.. Synes aldrig jeg har hørt om hundemishandlende håndværkere.. Snak med dem om at der ikke er andre løsninger på hunden - om det er iorden den er der?

Jeg kan seriøst slet ikke se problemet..

• #14   12. sep 2010 Jamen - hun vil jo heller ikke lade hunden være alene med håndværkerne (så vidt jeg har forstået?) - hun vil jo netop gøre som dig, lukke den inde i et rum - og lade håndværkerne være i et andet rum..

• #16   12. sep 2010 Nej selvfølgelig skal hunden ikke være alene med håndværkerne... For så var der jo ikke noget problem smiley Men jeg kan simpelthen ikke finde en løsning som jeg er tryg nok ved, så jeg tager fri og har ham selv.... Men tak for jeres meninger... smiley Det var kanon.

Kommentér på:
Hund alene med håndværkere

Annonce