{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.390 visninger | Oprettet:

HADER andre hunde - prof hjælp? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en skøn schæfer som jeg selv træner. Dog har min far gået til træning med jam indtil han var 1½ år (han fik nyt arbejde, og da vi andre herhjemme ikke har kørekort, måtte vi stoppe til træningen..) Jeg træner ham så selv hvilket også går super!

Da han var omkring 3 år, løb en labrador ind i vores have og bed ham i benet.. Siden da har han været rigtig træls at have med på tur når vi møder andre hunde.. Især HANhunde.

Jeg har virkelig prøvet alt (føler jeg selv), og det gør mig ked af det når der kommer en hund og vi skal igennem det hele igen, igen..

Jeg har prøvet at lade ham kigge på hunden, så længe han kigger uden at sige noget får han en godbid, men hvis han begynder at gø og gøre udfald stopper jeg med godbidder, og i stedet prøver jeg at få kontakten til ham igen.

Jeg har prøvet at vende ham mod mig, hvor han ikke kan se hunden. Så giver jeg godbider og roser, roser, og roser.. Men den måde har jeg det lidt forkert med idet han jo ikke ser det han får ros for.. Han står i realiteten og får ros for at sidde og kigge på mig (jeg ved jo godt at han evt kan lugte den anden hund..)

Min mor er ret god til at blive bange og spænde hver en muskel når hun går med ham og der kommer en anden hund. Derfor er jeg altid fører for Tasso, da det ikke rør mig den mindste smule..

Jeg prøver at lade være med at gøre det til noget stort når der kommer en hund, og jeg forholder mig roligt.

I hele vores lille by, er der kun 2 hunde han kan lege med i fred.. En hanhund han er vokset op med, og en labradortæve..

Derfor tænker jeg om det er en angst for andre hunde, eller det er agression og at han vil vise hvem der bestemmer?

Jeg er nået til et punkt hvor jeg lidt er løbet tør for ideer, så derfor ville jeg hører om der er nogen herinde der kender en god træner/adfærdskonsulent i Århusområdet (de skal kunne kører hjem, da vi ingen bil har)..

Har I andre ideer? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HADER andre hunde - prof hjælp?
Kommentér på:
HADER andre hunde - prof hjælp?

Annonce