8. aug 2007 Følger: 106 Følgere: 101 Hunde: 1 Emner: 354 Svar: 2.545
HADER andre hunde - prof hjælp? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en skøn schæfer som jeg selv træner. Dog har min far gået til træning med jam indtil han var 1½ år (han fik nyt arbejde, og da vi andre herhjemme ikke har kørekort, måtte vi stoppe til træningen..) Jeg træner ham så selv hvilket også går super!
Da han var omkring 3 år, løb en labrador ind i vores have og bed ham i benet.. Siden da har han været rigtig træls at have med på tur når vi møder andre hunde.. Især HANhunde.
Jeg har virkelig prøvet alt (føler jeg selv), og det gør mig ked af det når der kommer en hund og vi skal igennem det hele igen, igen..
Jeg har prøvet at lade ham kigge på hunden, så længe han kigger uden at sige noget får han en godbid, men hvis han begynder at gø og gøre udfald stopper jeg med godbidder, og i stedet prøver jeg at få kontakten til ham igen.
Jeg har prøvet at vende ham mod mig, hvor han ikke kan se hunden. Så giver jeg godbider og roser, roser, og roser.. Men den måde har jeg det lidt forkert med idet han jo ikke ser det han får ros for.. Han står i realiteten og får ros for at sidde og kigge på mig (jeg ved jo godt at han evt kan lugte den anden hund..)
Min mor er ret god til at blive bange og spænde hver en muskel når hun går med ham og der kommer en anden hund. Derfor er jeg altid fører for Tasso, da det ikke rør mig den mindste smule..
Jeg prøver at lade være med at gøre det til noget stort når der kommer en hund, og jeg forholder mig roligt.
I hele vores lille by, er der kun 2 hunde han kan lege med i fred.. En hanhund han er vokset op med, og en labradortæve..
Derfor tænker jeg om det er en angst for andre hunde, eller det er agression og at han vil vise hvem der bestemmer?
Jeg er nået til et punkt hvor jeg lidt er løbet tør for ideer, så derfor ville jeg hører om der er nogen herinde der kender en god træner/adfærdskonsulent i Århusområdet (de skal kunne kører hjem, da vi ingen bil har)..
Har I andre ideer?
aug 2007
Følger: 106 Følgere: 101 Hunde: 1 Emner: 354 Svar: 2.545
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
Århusvej 258, 8464 Galten
Tlf. 87 48 38 78 | 20 92 63 28 | fax 87 48 38 32
E-mail: post@hundecentret.dk
www.hundecentret.
Hun er meget dygtig, kan overtales til at komme ud, men har også et netværk så hun evt. kan henvise dig til en anden :o)
aug 2007
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
aug 2007
dec 2004
Følger: 34 Følgere: 45 Hunde: 6 Emner: 249 Svar: 1.111
Her er hvad en hunde konsulent skrev til mig da jeg havde et lille problem med Ally (udviklede sig dog aldrig til en problem)
Når hunden forsøger at hive dig frem i linen (mens hun har fokus på en anden hund) siger du venligt men bestemt NEJ Det er vigtigt, at du ikke råber!
I samme øjeblik du siger NEJ, træder du ind foran huden og blokerer dens udsyn mod den anden hund, du kan evt. også sige en lyd, det gælder om at aflede hunden.
Udstrål sikkerhed som hunden kan støtte sig op af. Aldrig råb, snak stille og roligt til din hund, hvis du ikke kan det i situationen, bør du tie stille. Du kan nemt piske en stemning op.
Det er vigtig at man som hundefører altid er forudseende og advarer sin hund med et ”rolig der sker ikke noget”. Hunden skal kunne stole på dig.
Hvis hunden forsat er ”fastlåst” på den anden hund, træder du ind foran hunden og presser/skubber hunden venligt men bestemt tilbage.
Det er vigtig, at du ikke hele tiden rykker i linen eller råber af hunden. Ubevist, indlærer og styrker du hunden aggressivitet over for andre hunde på denne måde.
Beløn og ros når hunden opfører sig korrekt.
Optræd altid rolig og fattet.
Håber du kan bruge det, der har i hvert fald været et godt redskab for mig.
Men hvis det ikke hjælper skal du have en konsulent eller adfærdsbehandler ud og se når du møder en anden hund
aug 2007
Mange tak
dec 2004
Følger: 34 Følgere: 45 Hunde: 6 Emner: 249 Svar: 1.111
aug 2007
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
HADER andre hunde - prof hjælp?