{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.075 visninger | Oprettet:

Problemer med min pekingeser :( {{forumTopicSubject}}

Hvordan får jeg opdraget min pekingeser til ikke at knurre/ bide efter en hvis man nærmer hende når hun spiser? Og hun er også begyndt og ikke vil lege for sjov mere, hun knurre og bider bare af mig hvis jeg lige prikker lidt til hende hvis man leger? Før i tiden kunne hun sagtens lege, hvor hun havde fat i min finger uden og bide til? Nu napper hun efter mig smiley Nogen der har nogle råd om hvad jeg skal gøre/ kan prøve og gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med min pekingeser :(
  • #1   29. jul 2010 Det er svært at vide , men jeg tænker to ting.
    enten har du leget for voldsomt, så hun føler sig utryg??
    Ellers har du ikke sat dig i respekt, så hun tror hun bestemmer.

    Men de to ting skal jo gribes an på to helt forskellige måder, så jeg vil ikke råde dig til hvad du skal, men til at tænke over hvorfor problemet er opstået til at starte med.


  • #2   29. jul 2010 Ja det vil jeg tænke over.. Men leger bare ikk mere voldsomt end jeg gjorde fra da jeg fik hende.. Jeg syntes selv jeg viser hvem der bestemmer, men måske bare ikke godt nok! smiley

  • #3   29. jul 2010 jeg har siden Enzo var lille lagt noget ekstra i hans madskål mens han var igang mde at spise..... fx hvis han stod og spiste sin alm mad, ku jeg putte et lille stykke ost eller andet godt ned i madskålen. Derfor kan jeg til hver en tid komme i nærheden af ham, uden han tror jeg gør andet end og giver mere og lækkert mad...

  • #4   29. jul 2010 jamen det er bare de to ting jeg tænker på når du sger sådan. Det kan jo godt være at hun synes det er voldsomt leg, men først siger fra nu her, fordi hun er blevet større??
    Men det er i hvert fald nemmere at finde en løsning, hvis du ved hvorfor problemet måske er opstået:-)


  • #5   29. jul 2010 Som Camilla skriver: Sid ved siden af hende når hun får mad- hav evt halvdelen af hendes mad i hånden og når hun så er ved at være færdig med at spise, begynder du at ligge noget af det du har i hånden ned i hendes skål- lidt af gangen. Det samme hvis hun ligger med fek et kødben eller ligende. Byt med noget hun finder endnu mere spændende.


  • #6   29. jul 2010 Mht leg: Hvis hun napper efter dig, er det højst sandsynligvis fordi hun ikke bryder sig om legen. Det skulle da nødig handle om hvem af jer der "bestemmer" i den situation. Leg noget andet med hende- fek sjove triks eller sjov "lydighed".

  • #7   29. jul 2010 Lea: jeg mente det heller ik som om hvem der bestemmer i en lege situation, det var mere generalt - mht maden osv..

  • #8   29. jul 2010 Det var en god idé, men er det ikke forsent og begynde på nu? hun er 2år gammel her den 10 august. Det er min første hund jeg opdrager, så tricks er ikk hvad jeg har haft mest af, men det kan jeg jo så godt se nu at man har brug for, selvom det er en lille hund. Men er glad for jeg har problemet nu og ikke om 5år ...



  • #9   29. jul 2010 Jo kan da godt ske at hun er kommet op i aldren, kan jeg da også godt mærke på hende hvis hun er sammen med en hvalp.. Så kan jeg godt se hun ikke er hvalp mere hehe smiley

  • #10   29. jul 2010 Lea a : Det var et rigtig godt bud!!!!!! Tusind tak.. Det vil jeg helt klart prøve ..

  • #11   29. jul 2010 Christina:
    jeg har selv for nylig fået en lille hund ( har to store i forvejen). de små har jo også en hjerne der skal brufes. Lille Igor går spor og vi er godt igang med lydigheden ( mest kontaktøvelser, sit og dæk lige pt ).
    Alle hunde- uanset størrelse og race- elsker at blive aktiveret på den ene eller anden måde, hvor hjernen skal bruges. Det giver også et langt større tilknytning mellem hund og ejer.
    Så bare igang med noget sjovt du kunne tænke dig at træne med hunden.


  • #12   29. jul 2010 Verdens bedste vuffer : Herhjemme er der ingen der "bestemmer" som sådan. Det handler om tillid og sammenarbejde.
    Den der står og spiser af skålen ( her bruges der ikke madskåle ), er vel den der bestemmer over maden.


  • #13   29. jul 2010 hmm jamen det er jo så forskelligt smiley selvom vores hunde står og spiser af deres skål, så er det altså ikke dem der bestemmer over den, hvis jeg kommer. De kunne aldrig drømme om at snerre afmig hvis jeg tog den.

Kommentér på:
Problemer med min pekingeser :(

Annonce