1.650 visninger
|
Oprettet:
LORT {{forumTopicSubject}}
min hund er 99% stueren når det kommer til tisseriet, men hun skider ALTID indedørs....
hvorfor mon hun gør forskel på det ?
det er også lettere at træne tissetræning, da en hvalp jo gør det mange gange, men skideriet har jeg slet ikke styr på .. er der nogen gode tips til den del ?
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.755
Ud med den når den har sovet, spist, leget og drukket - og så bliv ude med den til der sker noget, da sandsynligheden er ret stor ... Og så selvfølgelig massere af ros og en godbid
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 238
måske har hun adgang til for meget af huset? jeg vil rengøre grundigt endnu en gang og afspærre den del af stuen hun plejer at skide i :-(, måske har hun adgang til for mange kroge i huset, så fremover vil jeg forsøge at afspærre det meste så hun kun kan komme i haven eller i sin kurv i soveværelset.
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
Jeg løste det ved at spærre af så han kun kunne være i gangen, og havde et babygitter ind til soveværelset, så han tadig kunne vække mig hvis behov.
Jeg fik at vide at hunde ikke synes om at lave afførring i det samme rum som de sov i, og det passede i hvert fald fint på Julius
jun 2010
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
Og ja - skæld ikke hunden ud hvis den har uheld indenfor - så gå ud lidt oftere med hunden, sådan at I kan ramme når den skal pølle - og så ellers rooooose den til skyerne over hvor dygtig den er, at den kan pølle udenfor
jun 2010
kan det blandet med alm. rengøringsmiddel ? så vidt jeg kan læse mig til er det kun desinfectionsmiddel, men ikke sæbe og rens
hvis man står ved siden af hunden når den besørger indenfor, vil jeg dog mene at den skal irettesættes, løftes udenfor og SÅ roses når den gør sig færdig...selvfølgelig ike hvis det er 10 sek eller 10 min efter, men hvis den tisser og man når at fange den skal den have et klart "NEJ"
maj 2008
Mht. at irettesætte hvalpen i situationen, så jo, er dette en god og vigtig ting at gøre - hvis den vel og mærket laver unoder
at besørge indenfor er jo egentligt ikke en unode, nærmere en drift og vane...
Derfor ville jeg råde til at ignorerer den mens den gør det - og så hurtigst muligt ud og gå med den, så den kan forbinde ude med at pølle...
En ting der ellers er god at lave/lærer hvalpen, er nej-øvelsen, måske kan I den allerede, - hvor man træner 3 frie 1 nej - så ja - og så 1 fri godbid?
Dette har den effekt ligesom ved at man ignorerer, at hunden lære at gøre ting udfra at det er positivt, f.eks. i form af belønningen, godbiderne kan senere skiftes ud med sød ros
Nå, lidt et sidespor, keep it simple, og så ellers gentag - på et tidspunkt så er der landet en pølle i græsset istedet for på gulvet
maj 2008
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
maj 2008
jun 2010
ejg synes det er forkert at man IKKE må gøre noget hvis man ser hunden besørger indenfor, stort eller småt.
jun 2010
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
For mine var det vist mest en dårlig vane. De besørger gerne udenfor (og jeg roser i høje vendinger), men om natten så de ikke nogen grund til ikke liiiiige at gøre det inde.
For nogle hunde er det nok, at man lukker af til det rum de plejer at besørge i hvor andre skal lukkes mere inde. Og nej - det er ikke synd at lade dem sove i et bur, så længe der er plads til, at de kan vende sig og ligge udstrakt.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
jun 2010
jeg har spærret et hjørne af stuen af som hun brugte tit med havehegn :-/, lukket døre til alle værelser og toilet om natten og holdt havedøren åben hele natten.
jeg har oplevet fler nætter (og flere gange samme nat) at hun vågner og LØBER afsted som om hun har hørt en forbryder eller andet spændende..
jeg har sat efter hende og set hun såmend bare skulle i haven og tisse
det er faktisk ret fedt at stå om natten i bar røv og rose sin hund, med tanke på hvilket problem der er under løsning..
jeg har begyndt at fodre hende morgen og aften ( 18 tiden) med de tunge måltider. den slags som gør hun falder om kuld 1 minut efter og vågner 30 min. senere for at skulle besørge... og det foregår næsten altid i haven.
så mit råd til renlighed er:
1. vær efter hunden når den har ædt, sovet og drukket, sørg for den kommer ud
2. ros den til skyerne når den har klaret sit indendørs
(de to råd kan man jo læse ALLE steder og der er intet nyt her)
3. irrettesæt hunden hvis hun besørger lige foran dig og inden hun gør sig færdig, løft hende/ham ud med maven i vejret og vis hende det rigtige sted at besørge
/mange vil sikkert er forkert at irrettesætte og at man kun må rose hele tiden.. well jeg mener i tager fejl og hunden ELSKER at gøre ting rigtigt for sin ejer og derfor også forstår hvis hunden gør noget forkert
4. sørg for let adgang til have eller hvor du vil have hunden til at besørge
5. afspær/luk/fjern adgang til mere end MAD, sovested og skidested
- for mange kringelkroge og rum, gemmesteder gør sig udemærket for skidesteder
6. tilpas måltider sådan at det passer med besørgelse kort tid efter
jul 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 41 Svar: 618
LORT