{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Agility-nervøs-hjælp (: {{forumTopicSubject}}

Hej Hg. Håber i kan hjælpe / komme med gode råd og tips smiley

Det er sådan at jeg har en shetland sheepdog på 3 år(Turbo). Vi er han’s 4 hjem /; Så det er nok og noget af han’s nervøsitet der kommer det fra..

Nå men mit problem er at han krupper sammen som en lille mus når han ser en Agility bane /; Men ude i naturen vil han gerne springe, hvad man nu kan finde at springe over hække,grene,skilte, bænke osv. Der kan jeg jo også se at han er en utrolig god springer med god teknik (:

Men jeg kan simpelthen ikke finde på hvad jeg skal gøre for at han syntes det er sjovt at træne på min “rigtige” agility bane??

Vi har nu haft ham i et år og der har jeg tænkt at jeg ville give ham ro osv. Men det hjælper bare ikke! /;
Jeg har også prøvet at sætte en bane op bare hvor pindene ligger på jorderne ligesom hvalpeagility .. Og rose ham som havde han sprunget et hus, han bliver da lidt glad.. Men næh nej han er stadig bange næste gang man så skal træne.

Jeg håber virkelig nogle gider at læse det^^ og har nogle gode tip’s at dele ud af =)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agility-nervøs-hjælp (:
  • #1   29. jun 2010 Hvis banen med forhindringer o.s.v. er på et indhegnet sted, synes jeg du bare skal slippe ham fri og passe sig selv derinde, så han kan gå og snuse for sig selv i ro og mag, så han ikke er presset til noget. Det kan jo være han har haft dårlige oplevelser på en igilitybane. Smid evt. nogle godbider/tørfoder ud imellem forhindringerne, som han skal finde i hans eget tempo.
    Når han så bliver fortrolig med stedet, kan du langsomt prøve at lokke ham til at træde over en lille pind og rose, rose, rose. Men så ikke mere "træning, før næste gang. Derefter kan du sikkert øge lidt, men stadig gå meget, meget langsomt frem, så han ikke på noget tidspunkt føler sig presset men kun lokket lidt og husk en masse ros og godbidder bare han prøver.

Held og lykke smiley

• #2   29. jun 2010 Og så kan du jo overveje at melde dig til agility i en god klub, hvor du kan få hjælp til at komme godt igang ude at hunden bliver utryg.

• #3   2. jul 2010 Mange tak for jeres svar.

Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !
    Jamen mit problem er nemlig at dem der havde ham før os, går meget op i agility og har nok prøvet at få ham til at syntes godt om agility. Så det med "en god klub" har han nok prøvet meget af før vi købte ham.

smiley

• #4   2. jul 2010 Hvis det er en god klub han har prøvet, skulle han jo ikke være så nervøs for det;o)

Så jeg ville nu alligevel få hjælp fra nogen der ved hvad de laver.

Evt droppe springene og træne ting som f.eks. tunnel, slalom osv. Når jeg går med mine, beder jeg dem ofte kravle op på/under/over diverse ting vi finder. Måske det var noget at arbejde lidt med osse.

• #5   2. jul 2010 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !
    Det er præcis det samme jeg gør med ham når vi går tur. Og der kan han sagtens løb frem og tilbage et at have "udført øvelsen" og jeg roser osv han bliver vildt glad. Men lige så snart at det er en agilty bane, eller bare et enkelt spring/tunnel så kryber han sammen, han udføre øvelsen men han bliver ikke glad selv om han får lige så meget ros som på tur...

• #6   2. jul 2010 Så tænker jeg umiddelbart at jeg ville slæbe en agility-genstand med ud i skoven eller hvor i nu går tur, og se hvad han siger til den der.
    Det er samme forhindring, men under andre forhold, så måske det kan hjælpe.

• #7   2. jul 2010 hvad siger han i øvrigt hvis du bare træner almindelig lydiged/tricks/andet på en agilitybane?

• #8   2. jul 2010 Tjjah deer har du fat i noget! måske jeg skulle prøve det smiley

• #9   2. jul 2010 Han er stadig usikker hvis man træner det på agility bane altså tricks /;

• #10   2. jul 2010 Jamen så ville jeg da prøve at lægge noget træning (kke agility) ind på agilitybanen så han vænner sig til at være der, uden at der skal ske noget "farligt"

• #11   2. jul 2010 Jeå. Men har ikke selv en inhegnet agilty bane, Men har et helt agility sæt som jeg sætter op på en græsplæne/haven. Så derfor kan jeg jo ligeså godt bare træne tricks i haven?..

• #12   2. jul 2010 ja haven er fin -men hvis det er når AG-tingene er oppe hunden bliver nervøs, så kunne du jo træne lydighed, tricks, lege med hundene, søgeopgaver o.l. når tingene er oppe.

• #13   2. jul 2010 Nåårh ja dette er afprøvet..Men ved ikke om han har været udsat for noget grimt tideligere i han's liv.. Han er meget bange hvis man f.eks løfter en pind eller går med en kost i hånden.. /;

• #14   2. jul 2010 hvor vigtigt er det for dig at han kan bruges til agility? Hvis det er MEGET vigtigt, så må du jo virkelig klø på med træningen.

Ellers ville jeg nok finde en anden træningsform der passer bedre til ham. Rally kunne være et bud.

Om han har oplevet noget dårligt er jo ikke til at sige. Og i princippet er det jo egentlig osse ligegyldigt. Bange er han, og så må man jo endten prøve at træne det væk, eller finde et "job" hunden synes bedre om

• #15   2. jul 2010 Ja har også gået og tænkt meget på dette på det sidste, han elsker at hyrde.. Så overvejer da lidt at finde på noget andet.Det er bare Agility jeg brænder for.. (:

Kommentér på:
Agility-nervøs-hjælp (:

Annonce