{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

Giver snart op... {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg må lige ud med min frustration i håbet om at nogen kan hjælpe mig...

For at gøre en lang historie kort... Da min hund Mille var lille trænede jeg alene hjemme træning som man skulle. Det fungerede fint. Efter et år fik jeg så klager over at hun hylede og gøede når jeg ikke var hjemme. Vi startede forfra på alene hjemme træningen og fandt en løsning at hvis hun fik leverpostej og en aktivitetsbold med godbidder i så accepterede hun at være alene og lån bare og sov når vi kom hjem.
For tre mdr siden flyttede vi så. Da hun efter 5 dage var alene i ti min. gøede og hylede hun uafbrudt. Jeg trænede alene hjemme træning igen i 8-9 dage. Uden nogen som helst held. I de seneste tre mdr er hun så blevet passet og nu har jeg så 14 dages ferie igen. I de tre mdr har vi trænet med hende om aftenen og kan komme op på 2-3 minutter uden hun skænker det at vi er væk en tanke. Men så snart vi går over de tre minutter er helvede løs og hun løber rundt, gøer, piver mv. Ved simpelthen snart ikke hvad jeg skal gøre. Har gjort præcis som der står på de tusind hjemmesider jeg har læst tynde... Det KAN simpelthen bare ikke lade sig gøre. Hun får leverpostej og en aktivitetsbold stadig men interessen for at vi er væk er åbenbart blevet stærkere end lysten til mad..

Kan i komme med nogle fif??? Er så frustreret over at sidde og spilde 2 ugers ferie på ingen verdens nytte igen igen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giver snart op...
  • #1   15. jun 2010 Jeg lytter lige med...

  • #2   15. jun 2010 Jeg ville få fat en i en adfærdsbehandler, som kan hjælpe. Det kan være hun lider af overdreven separationsangst, som skal trænes på en anden måde end den gængse metode til alene hjemme.

  • #3   15. jun 2010 Har du radio tændt når du forlader hende?
    Hvor meget plads har hun at være alene på/i ?
    Har du et ritual før du går?
    Hvor lang en gåtur har hun fået inden du går, og har hun fået tid til at falde ned igen?
    Er hun mæt?


  • #4   15. jun 2010 Jep, jeg ville også hive fat i en adfærdsbehandler.
    Jeg ved at Københavns dyrehospital har en ansat, som vist også indimellem bruge noget uskadeligt "beroligende" til de hunde der er præget af meget stærk seperationsangst - kombineret med et træningsprogram.

    Så giv ikke op - få fat i én der har viden og erfaring.


  • #5   15. jun 2010 har du overvejet at få en ven til hende...............hun er helt tydeligt bange for at være alene og væk fra dig.
    jeg har altid haft mere end een hund og når en ny er kommet til har jeg aldrig haft alene hjemmeproblemer.

    elllers vil jeg også foreslå en adfærdskonsulent.
    held og lykke, det er ikke sjovt for hverken hund el dig


  • #6   15. jun 2010 I skal også huske på, at det er et nyt sted - Nogen hunde er længere om at falde til end andre...

    Men som de andre også skriver, så prøv en adfærdsbehandler - det kan da ihvertfald ikke skade :o)


  • #7   15. jun 2010 ****Skønhederne med hjerne og kærlighed * måske har du været heldig. Man kan lige så godt ende med 2 hunde der har samme problem og som så bliver dobbelt så svært at komme af med igen.

  • #8   15. jun 2010 Jeg forsøgte sidste gang med at have en radio tændt - ingen forskel...
    Sidste gang havde hun hele det store rum vi har. Det vurderede jeg var for meget så hun er nu i soveværelset... Der er vil 5-6 kvm gulvplads.
    Ingen ritualer - selve træningen er jo i løbet af hele dagen mange gang. Så ik andet end sko og jakke.
    I de her dage hvor vi træner får hun ikke gå tur hver gang inden vi går. Så kunne vi jo ik lave andet. Men en halv times tid normalt og så går vi 45 minutter efter.
    Normalt er hun mæt inden vi går men i dag har jeg taget hendes mad fra hende for at hun netop skulle være sulten og dermed gøre alt for at få sit leverpostej ud fra sin KONG. Men ellers plejer hun at have mad hele dagen...

    Har nogen erfaring med en adfærdsbehandler i Nordjylland??? Og hvor hurtigt kan man få sådan en ud ??


  • #9   15. jun 2010 Og ja har overvejet en ekstra hund men tør simpelthen ikke tage chancen hvis den udvikler det samme.. Man siger jo at nummer to lærer af nummer et... ville være et endnu større mareridt..

  • #10   15. jun 2010 Okay det lyder som om du gør det rigtige.
    Altså med at den ikke er overgearet, ikke har for meget plads at stresse rundt på osv.

    Så må jeg også dy mig til at du prøver en adfærdsbehandler ..
    Har du prøvet at google efter en i nordjylland?


  • #11   15. jun 2010 Se lige her:
    (link fjernet)


  • #12   15. jun 2010 Ja jeg synes ikke det er helt let af finde nogen tæt ved...
    Også grunden til at jeg snart ikke tror på at det kan lykkes længere.. Har læst side op og side ned om hvad man skal gøre og gør det men det hjælper ikke... Jeg har prøvet at købe DAP til hende... ingen hjælp... Igår købte jeg så Zylkene - det er nok for tidligt endnu og sige om det var nogen hjælp.. Aner bare ikk hvad jeg skal gøre og kan snart ikk klare det længere...


  • #14   15. jun 2010 Hun får allerede en KONG fyldt med leverpostej, pølser eller makrel eller andet godt... Desuden godbidder i sin bold... smiley

  • #15   15. jun 2010 måske kunne du finde en ældre hund, der søger nyt hjem som er rolig og kan give hende tryghed..........

    måske ligger det til racen, men jeg har haft hunde i rigtig mange år og aldrig prøvet det. måske heldig, det ved jeg ikke...........men ja den unge lære af den ældre. ingen tvivl om det.


  • #16   15. jun 2010 Hvis jeg bare var sikker på at det var en løsning så ville jeg med det samme gøre det smiley :)

  • #17   15. jun 2010 En hund er et flok dyr og når flokken spredes bliver det svært. De hunde som kan klare det har fører genet i sig. Jeg vil også sige du må anskaffe en hund mere.

  • #18   15. jun 2010 ja anskaf dig en hund mere det gjorde jeg eller en kat det er lige før det er bedre

  • #19   15. jun 2010 Jeg tror ikke det er en løsning at skaffe sig en hund mere. Måske går det godt, men sandsynligheden for at den nye hund udvikler samme adfærdsproblem er bare for stor. Og så står man med 2 hunde der skal trænes.

  • #20   15. jun 2010 Tine!
    JEg vil ikke råde dig til at købe en hund mere, før du har snakket med en adfærdsbehandler, som M&S * siger, så kan du risikere at stå med 2 hunde med samme problem..


  • #21   15. jun 2010 nej præcis... det er også det der afholder mig fra det... den risiko er simpelthen enorm og det tør jeg ik.

  • #22   15. jun 2010 Kortakt en adfærdsbehandler.
    En hund mere kan give problemer uanset om den nye hund kan være alene. Uvaner med og hyle og gø er desværre en af de ting som nemt kan få hund nr to med i koret.


  • #23   15. jun 2010 Jeg har brugt de seneste tre mdr på at vænne hende til soveværelset mens jeg er hjemme og det kan hun uden problemer... Hun kan også sagtens være der i 2-3 minutter hvor jeg er gået men så går det galt derefter... Så det er nok der vi har problemet smiley smiley

  • #24   15. jun 2010 Spiser din hund dét, du tilbyder den, når den er alene hjemme? ( Kong m. leverpostej, som du beskriver )

  • #25   15. jun 2010 Ja hun gjorde i den gamle lejlighed... der var ryddet når man kom hjem..
    I den nye mister hun interessen efter et par minutter eller tre og så begynder gøen...


  • #26   15. jun 2010 Har du prøvet med DAP ??? man kan få en til at sætte i stikkontakten den udskiller feromoner som hunden forbinder med dens mor og ro .

    Min tøs var ligesådan men vi blev ved og begyndte at være ligeglad med hendes udbryd og da hun blev 2 holdt det helt op og hun har aldrig haft noget siden smiley hun er 3 år nu


  • #27   15. jun 2010 Hvordan er jeres dynamik, når I er hjemme?
    Er hun i samme rum, som jer hele tiden? Følger hun efter, hvis I rejser jer/går ind i et andet rum? Hvordan tager hun det, når I er i bad?


  • #28   15. jun 2010 Jamen vi har kun et rum og så soveværelse og bad da spisestue/køkken og stue er et stort rum så ja hun er primært i samme rum som os men til tider lukker vi hende i soveværelset for sig selv.
    Hun kan godt have tendens til at følge os ja.. og ligger sig udenfor døren når vi fx er i bad... Hun er ok med at vi er i andre rum, hun ligger sig bare uden for.


  • #29   15. jun 2010 og ja dap virkede slet ikk. er nu i gang med zylkene

  • #30   15. jun 2010 Zylkene virker på min !! han har angst for udstilling ringen efter en dårlig oplevelse, så håber da også det virker for dig

  • #31   15. jun 2010 Ja det håber jeg også..
    Hvor lang tid går der før sådan noget zylkene virker ??


  • #32   15. jun 2010 Husk at ignorere hende når i går og når i kommer hjem igen..
    Og sørg for at hun er mentalt træt når i går, en lang gåtur får hunden mere op at køre, det skal være hjernen der er træt smiley
    Gem evt hundekiks/frolic rundt omkring evt. under et håndklæde osv..


  • #33   18. jun 2010 Okay.. Vi startede også på Zylkene forleden dag. Håber det hjælper... Og skal have snakket med en adfærdsbehandler i dag så det er spændende..:)

  • #34   18. jun 2010 Held & lykke Tine

    Hold os (mig *S*) gerne opdateret..


  • #35   19. jun 2010 Jeg har lavet en aftale med Vibeke Reese om at vente til næste gang vi har ferie så det er i uge 31 og så har vi taget tre ugers ferie der. Så har vi god tid til det smiley Er spændt på at høre hvad vi kan gøre...:) Så indtil da må Mille-pigen i sin "hundedagpleje" hehe smiley

  • #36   24. jun 2010 hvor længe blev du ved at give hende det og hvordan er det så når man skal stoppe med det igen??

Kommentér på:
Giver snart op...

Annonce