{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Klikkertræning? {{forumTopicSubject}}

Jeg har flere gange herinde læst at mange bruger klikkertræning, og efter Louis har været i lømmelalderen, er det som om han har glemt mange af hans kommandoer/ hører kun det han selv synes han skal høre. Så jeg går og overvejer at undersøge alt hvad jeg nu kan om klikkertræning, og begynde at træne det med ham? Men kan man godt det når han er 14 mndr?
Hvordan startede i med at klikkertræne? Er der nogen som vil fortælle hvordan i gør det? Jeg har hørt om en god bog, som jeg vil på biblioteket idag og se om de har, da jeg ikke lige har råd pt til at købe den smiley
Og hvad koster sådan en klikker egentlig?
Hvad er jeres erfaringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikkertræning?
  • #1   8. jun 2010 Har ikke selv prøvet det, men det fungere sådan at man klikker der hvor man normalt siger dygtiiii...har set folk træne det og det ser godt ud, men læs og opsøg evt et kliktrænings kursus. En klikker koster vist under 50 kr. God fornøjelse

• #2   8. jun 2010 Ja, du kan sagtens begynde at træne me klikker selvom din hund er 14 mdr gammel. En god klikker koster ca 50 kr.
    Jeg træner begge hunde med klikker (der er forskel på klikkertræning og at træne med klikker. Når man klikkertræner, venter man på at hunden tilbyder en øvelse selv. Når man gør som jeg - at træne med klikker- hjælper man hunden i starten med en godbid for at få øvelsen som man vil have den ). Når man skal starte med at træne med klikker, skal hunden jo først lære at et klik betyder belønning- HVER GANG!!
    Til en start klikker man bare ( en gang for hver belønning ) og giver hunden en belønning. Man kan evt bruge et par af hundens måltider på den måde. På den måde lær hunden at forbinde klikket med noget godt. Altså ingen kommadoer overhoved de første par dage. Der skal hunde bare lære at klik = belønning. Klikkeren skal heller ikke bruges til at få hundens opmærksomhed med.

• #3   8. jun 2010 Det er aldrig for sent at træne!
    Og vil helt sikkert anbefale både Karen Pryors bøger og så ISÆR Klikkertræning for din hund af Egtved og Køste.
    En klikkers pris afhænger meget af modellen smiley

• #4   8. jun 2010 Rænne* : Det er lige nøjagtig den bog jeg har skrevet ned, som jeg skal på biblioteket efter smiley Ellers mange tak.

Lea A : Det var også sådan som du fortæller jeg lige har læst inde på www.hundelivet.dk, og det lyder jo egentlig meget simpelt.
    Men jeg tænkte på, f.eks. ved indkald - hvordan hulen lærer man den det? Der skal han jo normalt komme ved hans navn.
    Kalder man så bare, og når han er kommet - klik - godbid??
    Altså jeg tænker først når han har lært hvad klikket betyder. Og når han er "så gammel" altså ikke hvalp, så skal jeg vel ikke lade ham gøre alle kommandoerne selv inden (spontant). Der kan man vel godt give kommandoen, og så klik-beløn, eller har jeg misforstået noget?

• #5   8. jun 2010 Hvis han i forvejen kan nogle kommandoer, kan du godt bruge dem og så klik/ beløn.
    Ved indkald, starter du ikke så langt væk fra hunden. Stå evt med en bold. Når han kommer ind til dig, klikker du og leger bold med ham ( kast ikke bolden- alt det sjove skal forgå inde hos dig )

• #6   8. jun 2010 Altså han kan jo alle de alm kommandoer. Sit, dæk, bliv og indkald - men efter han har været i lømmelalderen, kniber det for ham at høre efter. Det var derfor jeg tænkte at det ville være en god idé med klikker træning smiley

• #7   8. jun 2010 Mette - Ja, sådan går det jo... Så må I bare starte på lidt lavere niveau igen. Sådan er det også med teenagere. Jeg er sikker på, hvis du spørger mine forældre, at de har prøvet at opdrage mig forgæves i 20 år ;o))

• #8   8. jun 2010 Rænne* - Ja, du har nok ret smiley Tror faktisk de fleste forældre vil svare sådan smiley hehe.

• #9   9. jun 2010 Du kan gå ind på Canis hjemmeside , de har et super godt "brevkursus" i klikkertræning , og er nogle af de bedste til klikkertræning !
    Jeg har brugt det , og det er super godt . Har også en hund i tenagealderen , og der er skat en masse i den positive retning , efter jeg er begyndt at klikke !

• #10   9. jun 2010 jette L : Tak for tippet smiley Det vil jeg kigge på.

• #11   12. jun 2010 Måske et dumt spørgsmål - men hvor køber man en klikker??

• #12   12. jun 2010 I næsten alle dyre forretninger

• #13   13. jun 2010 Jeg købte min i maxizoo til 45 kr. Jeg tog den dyre, da den så mere holdbar ud.

• #14   14. jun 2010 Jeg købte også den dyre , men den holdt ikke , det viste sig at der var fejl i dem alle ! Så jeg har købt den til 20 kr , og den er høj og nem at klikke med !
    Jeg har også købt i dyreforretning .

Kommentér på:
Klikkertræning?

Annonce