807 visninger
|
Oprettet:
Alene hjemme træning - spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har et spørgsmål ang. alene hjemme træning som jeg håber i vil kunne hjælpe mig med.
Hvad skal man gøre når hunden falder i søvn, skal man fortsætte træningen med at øge minutter til og gå ud fra at den observerer noget når den sover, eller skal man stoppe der og så øve videre senere på dagen igen?
+ jeg synes ofte at når vi træner så når vi op på ca. 5 min og så falder hun i søvn, næste gang vi så træner igen så skal vi starte helt forfra for at undgår at hun piver.
Mange tak for jeres svar.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Det er da fint at hun falder i søvn mens du er ude af rummet.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 13
Når vi så træner den efterfølgende gang kan jeg ikke starte ved 5 min og øge derfra for så begynder hun allerede at pive efter bare 30 sek, så jeg er nødt til at begynde med sekunder igen, og efter ca. en halv time hvor jeg går ind og ud af døren så falder hun i søvn igen.
aug 2008
Har du prøvet at fylde et marvben med fek. din hunds mad ( opløst i vand, most og derefter fyldt i marvbenet ) ? Giv hunden benet. Lad den ligge og komme godt igang med det og forlad så rummet.
Lad vær med at sige noget når du går. Hvis den bare bliver liggende med benet, behøver du heller ikke at lukke døren. Kom ind i rummet igen- uden at sige noget. Gå ud igen. Luk evt døren.
maj 2007
aug 2008
Hvis det kan klares med to- tre gange og hun finder ud af at du kommer igen, er det jo fint nok.
Nu ved jeg ikke hvor stor din lejlighed / hus er, men du kan også vænne hende til, at når I har været ude og gå tur og hun er blevet våd / beskidt, skal hun være i baddeværelset / bryggerset indtil hun er tør.
Hvor sover hun om natten ?
Hvis hun sover i en kurv/ seng i nærheden af dig, så ryk kurven llængre og længre væk, og til sidst helt ud af værelset.
sep 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 310
Så tog vi 1 min senere på dagen , og gav hende godbidder hver gang vi kom ind.
Og sådan blev vi ved lige så stille ..
Til sidst gik vi over med vasketøj, og kom tilbage 5 - 10 min efter og der lå hun bare os spiste godbidder/ tyggeben ..
Når vi gik ud, gav vi hende tit en kong ( Legetøjs ting, men hult hul i midten, med feks, leverpostej, blandet med hendes foder ) ..
Vi brugte langt tid på det, men nu kan hun også være alene op til 8 timer uden problemer ..
sep 2009
vi lukker vores ud i vores lille gang, på ca 5 -7 km2 .
og det er det sted hendes mad står til dagligt , og det er det rum hun ligger mest i nu, selv om vi er hjemme ..
maj 2007
Jeg har bare læst mange stederat hunden ikke må begynde at pive da dette betyder at man er gået for hurtigt frem, så derfor starter vi med at hun kun er alene i et par sekunder og stille og roligt øger vi så tiden, men så er det jo at hun falder i søvn.
sep 2009
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 691
Men jeg forstår ikke helt hvorfor hunden ikke må pive når man forlader rummet? Jeg mener, hunden skal vel lige nå at opdage, at den er alene?
Jeg får selv min hvalp på søndag, så jeg er meget nysgerrig med hvordan man skal gå frem
sep 2009
Hailie pev også dengang, og vi fortsatte i de 30 sek og så videre selv om, for bare det at man viser at man kommer igen, gør at hunden bliver mere og mere tryk med at være alene
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 691
Men man starter altså med omkring 30 sek. og øger langsomt tiden, hvor man så står i et andet rum eller lignende? Hvornår kan man begynde at forlade huset, eks. for at handle ind? Det kan jo godt tage nogle min. eller længere?
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Ved min første hund startede jeg med 30 sekunder og øgede så tiden med 30 sekunders intervaller. Da hun var oppe på 20 minutter uden problemer kunne hun sagtens være alene hjemme i længere tid og det tog vel en 14 dage. Hun begyndte så at ødelægge ting, da hun kom i lømmelalderen fra 6-12 måneder, men efterfølgende var der ingenting.
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
Måske skal du sprede det ud over hele dagen, forskellige tidspunkter. Akila hylede i vinlden sky når jeg gik, når der så var pause kom jeg så ind til hende igen. I starten var det måske kun en vejrtræknings-pause (imellem hylene), men efterhånden træk jeg pausen lidt ud.
Alene hjemme træning - spørgsmål