{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Alene hjemme træning - spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har et spørgsmål ang. alene hjemme træning som jeg håber i vil kunne hjælpe mig med.

Hvad skal man gøre når hunden falder i søvn, skal man fortsætte træningen med at øge minutter til og gå ud fra at den observerer noget når den sover, eller skal man stoppe der og så øve videre senere på dagen igen?

+ jeg synes ofte at når vi træner så når vi op på ca. 5 min og så falder hun i søvn, næste gang vi så træner igen så skal vi starte helt forfra for at undgår at hun piver.

Mange tak for jeres svar.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme træning - spørgsmål
  • #1   26. maj 2010 Hvornår er det din hund falder i søvn ?
    Det er da fint at hun falder i søvn mens du er ude af rummet.


  • #2   26. maj 2010 Hun falder i søvn når vi har trænet i ca. en halv time. Og ja det er rigtigt fint at hun sover, men jeg når bare aldrig op på mere end ca. 5 minutters alene tid.

    Når vi så træner den efterfølgende gang kan jeg ikke starte ved 5 min og øge derfra for så begynder hun allerede at pive efter bare 30 sek, så jeg er nødt til at begynde med sekunder igen, og efter ca. en halv time hvor jeg går ind og ud af døren så falder hun i søvn igen.

    smiley


  • #3   26. maj 2010 Godt så....
    Har du prøvet at fylde et marvben med fek. din hunds mad ( opløst i vand, most og derefter fyldt i marvbenet ) ? Giv hunden benet. Lad den ligge og komme godt igang med det og forlad så rummet.
    Lad vær med at sige noget når du går. Hvis den bare bliver liggende med benet, behøver du heller ikke at lukke døren. Kom ind i rummet igen- uden at sige noget. Gå ud igen. Luk evt døren.


  • #4   26. maj 2010 Ja det er i den stil jeg træner men når hun er færdig med hendes marvben eller lign. så bliver hun til sidst så træt af at se mig gå ind og ud af døren at hun falder i søvn. Jeg siger ikke noget til hende hverken når jeg går ind eller ud af døren. Og jeg starter også med at gå uden at lukke døren. Men til næste træningen har hun igen glemt alt om hvor længe hun kunne være alene sidst og så starter vi forfra.

  • #5   26. maj 2010 Du skal træne mere end en gang om dagen og du behøver vel sådan set heller ikke at gå ind og ud af døren flere gange.
    Hvis det kan klares med to- tre gange og hun finder ud af at du kommer igen, er det jo fint nok.
    Nu ved jeg ikke hvor stor din lejlighed / hus er, men du kan også vænne hende til, at når I har været ude og gå tur og hun er blevet våd / beskidt, skal hun være i baddeværelset / bryggerset indtil hun er tør.
    Hvor sover hun om natten ?
    Hvis hun sover i en kurv/ seng i nærheden af dig, så ryk kurven llængre og længre væk, og til sidst helt ud af værelset.


  • #6   26. maj 2010 vi gjorde sådan at første startede vi med 30 sek.
    Så tog vi 1 min senere på dagen , og gav hende godbidder hver gang vi kom ind.
    Og sådan blev vi ved lige så stille ..
    Til sidst gik vi over med vasketøj, og kom tilbage 5 - 10 min efter og der lå hun bare os spiste godbidder/ tyggeben ..
    Når vi gik ud, gav vi hende tit en kong ( Legetøjs ting, men hult hul i midten, med feks, leverpostej, blandet med hendes foder ) ..
    Vi brugte langt tid på det, men nu kan hun også være alene op til 8 timer uden problemer smiley ..


  • #7   26. maj 2010 og så er det godt at hunden er i et lille rum når den er alene, for der er de mest trykke smiley ..
    vi lukker vores ud i vores lille gang, på ca 5 -7 km2 .
    og det er det sted hendes mad står til dagligt , og det er det rum hun ligger mest i nu, selv om vi er hjemme smiley ..


  • #8   26. maj 2010 Hun sover inde hos os og det skal hun også fortsætte med, når hun er alene hjemme er hun i et lukket rum på ca. 15 m2.

    Jeg har bare læst mange stederat hunden ikke må begynde at pive da dette betyder at man er gået for hurtigt frem, så derfor starter vi med at hun kun er alene i et par sekunder og stille og roligt øger vi så tiden, men så er det jo at hun falder i søvn.


  • #9   26. maj 2010 jamen det er kun godt at hun falder i søvn, det må være et tegn på at hun er tryk nok, og måske hendes måde at få tiden til at gå hurtig på ? smiley

  • #10   26. maj 2010 Undskyld jeg blander hehe:)

    Men jeg forstår ikke helt hvorfor hunden ikke må pive når man forlader rummet? Jeg mener, hunden skal vel lige nå at opdage, at den er alene?

    Jeg får selv min hvalp på søndag, så jeg er meget nysgerrig med hvordan man skal gå frem smiley


  • #11   26. maj 2010 det er rigtig nok at man ikke skal gå så længe hunden piver, men 10 sekunders piv gør ikke noget ..
    Hailie pev også dengang, og vi fortsatte i de 30 sek og så videre selv om, for bare det at man viser at man kommer igen, gør at hunden bliver mere og mere tryk med at være alene smiley


  • #12   26. maj 2010 Ja det er det jeg mener. For ellers kan det da tage lang tid, at nå til, at hunden kan være alene hjemme i 8 timer dagligt ;oP

    Men man starter altså med omkring 30 sek. og øger langsomt tiden, hvor man så står i et andet rum eller lignende? Hvornår kan man begynde at forlade huset, eks. for at handle ind? Det kan jo godt tage nogle min. eller længere?


  • #13   26. maj 2010 Det er forskellig fra hund til hund. Ved Lia blev jeg nødt til at starte med 2 sekunder (ind og ud) og derefter laaaaangsomt øge tiden derfra. Det tog rigtig lang tid, men jeg arbejder hjemmefra og valgte så også ikke at presse hende overhovedet. Det har så givet pote og vi har overhovedet ingen alene hjemme problemer haft.

    Ved min første hund startede jeg med 30 sekunder og øgede så tiden med 30 sekunders intervaller. Da hun var oppe på 20 minutter uden problemer kunne hun sagtens være alene hjemme i længere tid og det tog vel en 14 dage. Hun begyndte så at ødelægge ting, da hun kom i lømmelalderen fra 6-12 måneder, men efterfølgende var der ingenting.


  • #14   27. maj 2010 Fangede ikke helt om du træner konstant i en halv time eller hvordan?...
    Måske skal du sprede det ud over hele dagen, forskellige tidspunkter. Akila hylede i vinlden sky når jeg gik, når der så var pause kom jeg så ind til hende igen. I starten var det måske kun en vejrtræknings-pause (imellem hylene), men efterhånden træk jeg pausen lidt ud.


Kommentér på:
Alene hjemme træning - spørgsmål

Annonce