496 visninger
|
Oprettet:
Gider ikke godbider {{forumTopicSubject}}
Har et problem med at træne min hund til at komme når man kalder.. Når vi er udenfor i haven er han totalt ligeglad med om man kalder og godbider gider han ikke have - selv hvis det er noget kød..
Det er virkelig frustrerende og svært at træne ham når man ikke føler man har noget at give ham..
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
det er det eneste der duer her hos os ;o)
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.133
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
dec 2009
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Og så må det også meget gerne være lidt blødt, så det lige kan glide ned i halsen.
Man kan også bruge makrel eller tun direkte fra tube - det er der mange, der labber i sig med stor glæde.
Ellers noget legetøj - det vækker ofte motivation for mange.
feb 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 102
Naboen begyndte at kæle med ham da han løb ind til hende første gang, temmelig træls, for nu vil han endnu mere gerne derind.
dec 2009
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
for år tilbage da jeg gik til hvalpetræning med min hund var alle imponeret over hvor lydig hun var - jeg havde en plastikpos i lommen fyldt med de små pølser:-)))
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Min første hund, Aqui, arbejdede KUN for en bold med snor i. Godbidder havde ingen interesse overhovedet og det var ligemeget hvor gode de var. Ros var det også hip som hap med.
Så prøv at observere din hund og se hvad der motiverer den. Derudover, så vil jeg foreslå at du går nogle skridt tilbage med indkaldstræningen. Start med at øve indkald i et område hvor du ved han kan finde ud af at komme 99% af gangene. Sæt derefter lang line på og begynd derefter lige så langsomt at øge niveauet med distraheringer, gå aldrig hurtigere frem end at han stadigvæk har en stor successrate, så snart han har et solidt indkald i det nye område, så øger du sværhedsgraden en lille smule, når han har et solidt indkald der, så øger du sværhedsgraden igen osv. indtil han forhåbentlig har et solidt indkald i alle situationer.
Tag dig tid. Hellere gå for langsomt frem end for hurtigt. Mister du kontakten til ham, sådan at han er helt udenfor pædagogisk rækkevidde, så betyder det at du er gået for hurtigt frem og du skal så gå et skridt tilbage i træningen.
Gider ikke godbider