{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  godbider
  • #1   5. apr 2008 kylling?

er så heldig, at Jamie vil gøre alt, bare for noget der lugter lidt af mad hehe..
    men har hørt om mange, som kun kan bruge kylling til deres hund ;o)

• #2   5. apr 2008 hvad med ost ?? det forslog min træner i dag.. men må vel bare prøve mig lidt frem.... tak for forslag:)

• #3   5. apr 2008 Fisk...
    Enten de gode tørre fiskebider, som Olivers eksempelvis har, eller måske udskårede fiskefrikadeller...
    Fiskeboller i små stykker kan også bruges..

Men ikke et ord om lugten af dine fingre bagefter :D:D:D

• #4   5. apr 2008 hehe nej det lugter ret så dårigt har nemlig købt olivers fish bites men uden virkning når vi er til træning men alt fungerer her hjemme

• #5   5. apr 2008 Uha jeg er nok heldig, mine arbejder super godt på deres eget foder, men ok indimellem må jeg også ty til andre og mere spændende guffere.

Det må virkelig være svært, hvis de er ligeglade med både mad og godbidder.

• #6   5. apr 2008 Da SIrius var i den periode, var der kun EN ting der virkede .... tørret lunge (købes i dyrehandel) ... og så kom det i posen sammen med nogle ostetern, fik lov at ligge og snaske i mors varme lomme, og lugtede af DØD og ULYKKE... men han blev SÅ tændt.

• #7   5. apr 2008 Jamen er det så ikke bare at finde klikkeren frem og køre hunden op på en bold i stedet? Ingen siger jo at godbid er den eneste løsning ;o)

• #8   5. apr 2008 Line, ja det hænder desværre at nogle schæfere ikke har den store byttedrift, og det komplicerer jo bestemt træningen. Men en god figurant burde kunne finde lidt frem...
    Hvilket jo så også er sket med apporten, som jeg ellers synes er noget af det sværeste at få hunden til at holde af ;o)

• #9   5. apr 2008 Bergkamp elsker nettos leversnitter.... det og postens godbidder... alt andet snuser han til og gider så ikke. Han er så kræsen!!!!

Men til træning købte jeg sådan en pose med salat-ost... det er en pose med blandet små oste-tern. KÆMPE-hit!!!!!

De fleste hunde elsker ost.

Men brugte det KUN til træning, derhjemme var det så lerversnitter fra Netto. (20 kr for et kilo)

• #10   5. apr 2008 hehe nej det lugter ret så dårigt har nemlig købt olivers fish bites men uden virkning når vi er til træning men alt fungerer her hjemme

Hvis det kun er på træningspladsen hunden ikke vil spise kan det være et tegn på stress.
    Prøv at træne ikke så tæt på de andre hunde - måske det hjælper på appetitten smiley

• #11   5. apr 2008 dk fæhunden,

Hvad med en fløjte eller en klikker man træder på?
    Du har ret det kan nemt blive lidt kompliceret med line, hund, godbid og klikker smiley

• #12   5. apr 2008 Nej mobile klikkere har jeg heller ikke set smiley

Jeg mener- hvis du ikke allerede bruger en fløjte til noget - at den kan erstatte klikket, ja eller dygtig ligesom delfintrænerne.

MEN ja eller dygtig har man jo altid ved munden og virker bestemt også godt smiley

• #13   5. apr 2008 Jeg tror, noget af det sværeste for mange er at gå fra kontinuerlig forstærkning i indlæringen til - aghr kan ikke huske det danske ord- intermittent forstærkning, når hunden har forstået øvelsen.

Og ja forstærkning er ikke kun godbidder smiley

• #14   5. apr 2008 Jeg synes kunsten ligger i at lade selve indlæringen have følgeskab af et væld af godbider eller anden belønning, der passer til aktiviteten, og så senere belønne sporadisk og for hunden uventet, således at den kan bevare den spænding, der gør, at den er højt motiveret og yder en god præstation.

Jo mere varieret jo bedre - derfor ville jeg personligt aldrig vælge kun at belønne efter endt opgave. Vi træner faktisk sjældent momenterne færdig, men forbliver altid i delmomenter, hvor hunden så belønnes på forskellige tidspunkter...

• #15   5. apr 2008 Hvis jeg forstår det rigigt, siger du:
    Det sværeste for (nogle) folk er at gå fra at belønne hver gang hunden har succes i delopgaver, og til at belønne hver gang hunden har løst en hel opgave?

Ikke helt smiley
    Jeg mener, når hunden skal lære en ny øvelse, skal den have at vide den gør det rigtige hver gang indtil den kan øvelsen. (Hvis den ikke gør det rigtige - ingen godbid - altså prøv igen)
    Når den så kan øvelsen skal den ikke forstærkes hver gang men kun engang imellem. det vil sige -lige som når man spiller på den enarmede - hunden ved ikke hvornår belønningen kommer, men den er sikker på den kommer. - hvem gider også arbejde gratis i hele tiden smiley

Jeg tror også, at f.eks Jarnved mener, der skal være konsekvens, men er bange for at folk så tolker det som de gamle regler - desværre. (kender hende ikke personligt)

• #16   5. apr 2008 Ok, Fæhunden ;o)

Ja, jeg tror bestemt også, det er den rigtige vej frem - og i den forbindelse er det jo så ligegyldigt om man benytter klikker eller ej..

Klikkeren er i princippet bare et redskab, der skaffer en fire sekunder til at fumle i ;o)

(synes egentlig det godt kan lade sig gøre med klikkeren, hvis der bare er et armbånd på, så man ikke behøver at holde styr på den hele tiden ;o) - men det er klart en vanesag)

• #17   5. apr 2008 Marianne, det ser ud som om, enigheden breder sig ;o)

• #18   5. apr 2008 SKØNT smiley

• #19   6. apr 2008 Generelt set, er hunde ikke interesserede i godbidder, når de er i en stresset situation. Mange unghunde får i perioder meget svært ved at tage imod forstærkning på træningsbanen - det er meget mere interessant med de andre hunde og alle duftene i området.
    Der kan også være tale om at hunden har svært ved at honorere kravene på træningspladsen - man kan forsøge at gå lidt tilbage i indlæringen, når man er blandt mange forstyrrelser.

Det er selvfølgelig ikke sikkert at problemet er forhøjet stress - det kan jo også være, som andre skriver, at motivationsfaktoreren i maden bare ikke er høj nok. Så må man være kreativ og forsøge at finde noget, hunden synes er spændende og som kan virke som forstærker. Det kan være meget forskelligt fra hund til hund.

Ofte oplever vi, at den manglende interesse i godbidder, er at hunden kører for meget op under træningen.
    Grunden til at mad er godt at bruge, er at man taler til hundens basale overlevelsesevne, hvilket er noget de fleste hunde tager godt imod. Endvidere er det, som regel i hvert fald, med til at holde stressniveauet lidt nede. Når hunden tygger/får mad, sættes der gang i spytkirtlerne hvilket sænker stresshormonerne i kroppen. Sådan kort fortalt.
    Der er selvfølgelig også hunde, der er så ekstremt fokuserede på mad, at de slet ikke kan koncentrere sig om noget som helst, når der er mad i nærheden. Så må man ty til andre former for forstærkning.
    Omvendt er der også rigtig mange hunde, der kører helt op hvis man bruger f.eks. bold eller andet, der øger hundens såkaldte byttedrift.

• #20   12. apr 2008 fundet
    så har jeg fundet godbiden som virker på sally. Ost! var til træning i dag og ALT virkede.....bare super dejligt....tak for alle besvarelserne...

• #21   12. apr 2008 Haha... jeps!!!! Det er bare altid et hit!!
    Hvis du ikke vil have alt for snaskede lommer, så er den der salat-oste-terning-blanding en god ide! (Skrevet om den længere oppe i tråden)

• #22   13. apr 2008 Dejligt mette lise b

fede, saltede, ildelugtende mad er også et hit her smiley

Kommentér på:
godbider

Annonce